SELAM SANA TARRAGONA


Advertisement
Spain's flag
Europe » Spain » Catalonia » Tarragona
October 3rd 2013
Published: February 5th 2016
Edit Blog Post

Geo: 41.119, 1.24546

GÜN 03 GÜNLERDEN PERŞEMBE:
Biz cumba yatak sanıyoruz…
Beyoğlu'nun üzerinde yattığımızı unuttuk...
Huzur içinde uyuyacağımızı sanıyoruz..
Pencere açık ve şamata sabah 06:00 ya kadar sürdü..
Uyumayan bir Barcelona ve uyumaya çalışan iki gariban…
Perişan ve delik deşik bir uyku oldu…
Sabah kahvaltımızı yaptık ..Ayşe kalıp uykuyu hiç olmazsa gündüz telafi
edeyim dedi..
Ben ,metro için Plaça Catalunya ‘ya doğru yürürken gözüm Opera afişine
takıldı ..
Yarın akşam Ayşe'ye bir sürpriz yapayım dedim ve bilet aldım..
Catalunya'da bindiğim metroyu Sants da terk ettim.
Buradan trene binmek gerekiyormuş.... iki sınama yanılma ile bilet için doğru adresi buldum ..
Tren bir saatte Tarragona'ya vardı…
Istasyonun karşısındaki şehir planından koordinatlarımı saptadım..
Yürüyerek, Romalıların "Akdeniz'in Balkonu" diye adlandırdıkları yere geldim.
Kusura bakmasınlar ama, boş denize bakarak ne gibi balkon zevki yaptıklarını bir türlü anlayamadım..
Barcelona'nın güneyinde bulunan Tarragona 135000 nüfuslu görülesi bir
kenttir.
Adının etrafında menkıbeler dolaşıyor .
Bir hikayeye göre MÖ 2407 yılında,Tubal ‘in büyük oğlu Tarraho'dan geliyor..
Bir başka hikayeye göre, MÖ 7 YY da buralara sefer düzenleyen Ethiopyalı firavun Tearcon ‘dan geliyor …
aslını bilen yok…
Bir çok tarihçi, bizim Foça'lıları adres olarak gösteriyor.... onlar da Tarchon
derlermiş..
Romalılar döneminde, adı uzun buraya yazmıyorum ama kısaca Tarraco
diyorlar..
Tarraco, İber yarımadası otobanı üzerinde bulunan önemli bir kent o
dönemde …
Scipio kardeşler, Kartacalıların ısrarlı ziyaretlerinden korunmak
amacıyla, bayağı tahkimat
yapmışlar ..
Daha sonra burada kışlayan Augustus (mütevazi bir Roma'lı olarak, aylardan birine kendi adını vermiş😉 .
Amcası Julius Sezar ‘da Temmuz ayını kapmıştı..bunun geri kalacak hali yok ...
Bu Augustus, şehre , Colonia Victrix Togata ve Colonia
Julia Victrix Tarraconensis,gibi eserler kazandırıyor ..sanırsın ki
belediye başkanı ve bir daha seçilmek için yatırım yapıyor…
Tarihçi Mela ‘ya göre, vakti zamanının en sırtı kalın kenti imiş .
Şarabı ve keten kumaşları ile ünlüymüş ..
Kısaca gıda ve tekstili denetliyorlarmış..
Roma kalıntıları, bugün ,Unesco'nun Dünya mirası olarak korunmaktadır..
2 YY dan kalma deniz kıyısına,kurulmuş amfiteatr püfür rüzgara karşı, eğlenme olanakları sağlamış..
Daha sonra da, bugün Plaça de Font adını alan ve en dibinde belediye binasının yer aldığı 450 m uzunluğunda bir sirk ve gösteri alanı düzenlenmiş..
Diğer Roma dönemi eserleri şöyle:

Roma surları

Amfiteatr

Roma hipodromu

Pretorium kulesi

Forum

Nekropol

Augustus sarayı

Sura takı

Bunun dışında Katolik dönemden kalma sayısız eser şehri süslemektedir :

12-13 YY dan kalma Gotik Katedral

St Teresa kilisesi

Capuchin ler kilisesi

ST Fransesco kilisesi

Arşipiskopal sarayı ( kulesi halen hayatta ) 19 YY

Deniz kıyısında, tapınak şövalyeleri tarafından yapılan ve kullanılan Meryem ana mucize kilisesi..
Bu İspanyol milletinin , her festivalde birbirlerinin omuzuna tırmanarak kule yapma takıntıları vardır..
Hangimiz daha büyük kule yapacağız muhabbeti..
İşte bu adetin ana vatanı Tarragona imiş…
Aynı zamanda çok yakında bulunan
Reus yerleşim
yeri Gaudi'nin doğum yeri oluyor…
Gırtlak meselesi de pek gelişmiş buralarda …
özellikle Plaça de la Font ile Plaça del Rei (kral meydanı😉 ve Plaça del Forum civarındaki sayısız lokanta yarış halinde iyi yemek yapıyorlar..
Sahilde limanın oradaki , El Serallo deniz ürünlerinde harikalar yaratmaktadır ..
Hepsi iyi güzel de Wi-Fi konusunda ikmale kaldılar..
Bazı meydanlarda belediyenin sözüm ona yayını var ama inanmayınız...hepsi hikaye ..
Nihai hüküm olarak Tarragona'yı sevdim ..
Yolunuz Barcelona'ya düşerse, burasını programa alınız..pişman olmazsınız ...
Artık geri dönme zamanı geldi..
Yağmur ahmak ıslatan kıvamına gelirken, trenime bindim ..aynı şekilde Sants ta
inerek Metro ile Liceu'ya kadar geldim,
neredeyse otelimin odasında inecektim …

Tarragona ne menem bir şeydir? diyenler için Klip.




Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.083s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 22; dbt: 0.0414s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb