BARCELONA BİTİYOR..

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona
September 2nd 2008
Published: June 21st 2017

GÜN 67 Günlerden Salı
Bu Barcelona aslında bitmez ve ne kadar kalırsan kal mutlaka keyifli bir şeyleri vardır .Ne yazık ki burada daha fazla kalamıyoruz.
Sabah yine iyi bir uykudan sonra uyandım.
Yıkandım .
Havuza gittim ve güneşi içimde hissetmeğe çalıştım.
Bu gün, aslında Ayşecik ile "Pueblo Espanol" ( ispanyol halkı ) ve Guell
yapmağa karar vermiştik.
Bunların ikisini de daha önce defalarca ziyaret ettiğimiz için havuz, güneş ve öğlen yemeğinden sonra bir tembellik yapmaya karar verdik.
Pueblo Espanol 1929 yılında 42 dönüm üzerine kurulmuş bir açık hava müzesidir.
Görmeyenler varsa tavsiye ederim.
İspanya mimarisinin tüm örneklerini orada ve bir arada bulmak mümkündür.
Guell ise, üstad Gaudinin bir süre yaşamış olduğu ünlü parktır.
1900-1914 tarihleri arasında, Güell ailesinin soyluluk göstergesi olarak yaptırılmıştır. Park, 1923'ten sonra halka açılmıştır.
Ana girişte ,taştan yapılmış, mantarları anımsatan kubbe biçimli çatıları olan iki yapı bulunuyor.
Yapıların birinde ilginç bir kule var.
Park alanındaki yapıların çoğu, canlı renkleri içeren seramik parçaların bir araya getirilmesiyle yapılan mozaikle kaplı.
Parkın girişindeki merdivenli yol, sütunlarla süslenmiş büyük meydana kadar uzanıyor.
Büyük meydan, aslında Barcelona'yı ve denizi gören çok güzel
bir balkon.
Burada dalga görünümünde, mozaik kaplı banklar bulunuyor.
Meydan, kültürel ve toplumsal etkinliklerin gerçekleştirildiği bir alan olarak kullanılmış.
Park, meydan merkezde kalacak biçimde tasarlamış.
Büyük bir ağ oluşturan kıvrımlı patikalar, yürüyüş sırasında doğayı sevmek ve Gaudi'nin sanatını anlamak için olağanüstü yerler.
Bunun yanında Hazret'in yaşadığı evi de ziyaret etmeniz yerinde olur.
Bu kadar şeyi tasarlayan bir dahinin, bu denli mütevazi bir yatak odasına tanık olabilirsiniz.
El Masnoun'da bütün gün dinlendikten sonra ,18:00 e doğru trene atlayıp Arc de Triumph'ta indik.
Büyük ümitlerle gitmek istediğimiz Paradete nin önünde sıraya girdik .
30 dakika açılmasını bekledik.
Nihayet 19:30 da büyük Paradete açıldı.
Burası, Barcelona nın özellik taşıyan lokantalarından biri.
Yiyeceklerinizi ve balıklarınızı kapıdaki sergiden seçiyorsunuz.
Size bir numara veriyorlar ve daha sonra numaranız anons edilince seçtiğiniz yiyecekler veriliyor.
Mükellef bir akşam yemeğini şarapla süsledik.
Ayşecik bir pavurya nın son iliğine kadar keyfine vardı.
Gözleri parladı vallaha....
Yemekten patlamış bir halde lokantadan ayrıldık.
Kuyrukta hala içeri alınmayı ümit eden müşteriler vardı.
Arc de Triumph'ta trene yürümek çok iyi geldi.
Trenimize bindik kampımıza geldik.
Biraz votka-fanta yaptık.
Hemen uykumuz
geldi ve Barcelona'ya üzülerek veda edip yattık.

Hergün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:

Tot: 0.093s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 24; dbt: 0.0421s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb