LOS CARACOLES

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona
October 5th 2013
Published: February 5th 2016

GÜN 05 GÜNLERDEN CUMARTESİ:
Artık net olarak biliyorum…
4 şişeye yakın şarap içerseniz bizim odada uyumak mümkünmüş...
Tek sorun dilimizin biraz mavi olması.... ama olur o kadar …
kahvaltıdan sonra ,ilaçlarımızı aldık ikimizde yıkılıyoruz..
Öğlene kadar dinlendik.
Öğlen baktım ki Ayşe pek kalkacak mood ta değil ,iyisi mi ben Carrefour' a kadar gidip bir şeyler alayım dedim..
Carrefour da gönlümüze göre bir nevale düzdük..
Odamızda bir güzel karnımızı doyurduk …
Öğleden sonra, ben Barcelona, tam olsun diye metroya atladığım gibi Sagrada Familia'ya yollandım …
La Sagrada Familia (Kutsal Aile) Katedrali inşası ,Büyük Usta ve büyük uçuk Antonio Gaudi tarafından 1882 yılında başladı ..
Fakat üstad 1926 yılında bir tramvay kazasına kurban gidince ,şehirde yaptığı bütün yapılardan elde edilen geliri, göremeden hayata veda etti
Haliyle inşaat yarıda kaldı ..
Her şeye kadir olan belediyeler ,bu yapıtı nedense bitirmeme kararı aldılar …
30 küsur yıldır Barcelona'ya gelirim ....ben kendimi bildim bileli,
Bu Bazilika mı dersin ? katedral mi dersin? (Katedral olmasına gıdım kaldı..piskopos koltuğu yok diye kötü muamele ediyorlar )
Adını ne koyarsanız koyunuz, etrafında vinçler vardır ..
Civarda satılan resimlerde, vinç bulamazsınız zira vinçler photo shop ile yok edilmektedir…
Gaudi zaten uçuğun önde gideni …zamansız ölümünden sonra, devreye katılan yeni mimarlar, eseri adeta dünyadan koparmıştır.
.İnşaatın 2023
yılında bitmesi planlanmaktadır ..
Fakat işleri kolay değil…
binanın çizimlerinin ve ilk yapım yöntemlerinin de 19.yüzyıldan kalması nedeniyle günümüz teknolojisine uyarlanması da bir başka zorluktur.
Gaudi, bazilikadaki büyük kulelerden bir tanesinin bitimini görebilmiştir.
Kuleleri tasarladıktan sonra, bu kulelerin Barselona'ya gelecek olan gezginler için mükemmel bir karşılama olacağına inandığını belirtmiş ve kulelerin tepesindeki süslemelerin, cennet ile yeryüzü arasında bir bağlantı sağlarmış gibi göründüğünü de ifade etmiştir.
Bazilikanın iç yapısını ayakta tutan kolonlar, dallanıp budaklanan ağaçlar şeklinde tasarlanmıştır.
Yapının içine girildiğinde ,ormanda dolaşma hissi uyanır.
Sagrada Familia hakkındaki menkıbeler bitmez ben kısa kesiyorum ..
Hiç bir şey yapmazsanız, o zaman hiç olmazsa Alan Parsons Project 'in GAUDI albümünü dinleyiniz …
Bestecileri bu hale getirmişse gerisini siz çıkarabilirsiniz…
Üç yıl önce, bazilikanın içini gezmek mümkün değildi..
Şimdi onu sağladılar yakında uzaktan bakanlardan da para almaya kalkarlarsa hiç şaşırmam…
Bu arada ben fotoğraf makinesini düşürdüm..
Lazım diye oldu herhalde …
Sagrada Familia'nın civarında ne kadar hediyelik eşya dükkanı varsa tamamı Hintliler tarafından işletiliyor..
Türkler ,biraz geç kalmış anlaşılan..
Benim Damat, Forma manyağı ..ona ve kardeşime birer Barca forması alayım dedim …Kapı, tanesi 35 Eurodan açıldı…
Ben ikisine 20 kontratağı çektim ..
Daha sonra pazarlığın neşeli yerlerine geldik..
Hintli kardeşlerle, Türk çakallığı çarpışıyor…
Bana bu formaların resmi olduğundan söz ettiler
Ben çakma olanlara razıyım dedim ..
" Verelim ama birisini siyah verelim" ( önceki yılların forması ) …
"işte budur" deyip alakasız formalar sunmalar…
Utanmasalar Manchester United formasını Barca diye yutturacaklar ..
Uzatmıyayım ,bu ve buna benzer gelgitler, oradaki tüm dükkanlarda yaşandı..
Sonunda ,Türk olduğumu ve bu formaların kralını, bizde en baba 5 euro'ya alabileceğimi söyledim..
Son Hindli ,gözüme baktı ve inandı sonunda çiftine 25 ‘e indiler ..
bu kadar direndikten sonra kırılamazdım ..
Türkiye ‘den alırım dedim çıktım..
Grip dönülmez akşamın ufkuna gelmiş dayanmış, artık ilaçta yaramaz..
Yorgun ve bitabım..
Hastalık tam paçavra hastalığı …
ne yatırıyor ne de aman veriyor …
Bu akşam programda 1835 model "Los Caracoles" var …
Bu lokantada yer ayıtmak mümkün, ama en 2-3 gün önce ....aksi takdirde küçük barında oturduğunuz sandalyenin ağacına aşı olursunuz…
Yer ayırttığımız için bizi fazla inletmediler ve doğru dürüst bir yere oturduk ..
Daha önceki seyahatlerimde, burasını çok anlattım... ayrıca kafanızı şişirmek istemiyorum ..
dileyenler için adres : http://www.loscaracoles.es/

Los Caracoles (herkesin kafasında canlandırdığının aksine ) :Salyangozlar demektir …İçeride etrafı incelerken sağda solda ağaç kakma salyangozlar göreceksiniz..
En ünlü yemeği, salyangoz değil.... bu nedenle hoşlanacağınız bir sürü yemek bulmak mümkün…
Fiyatları da müşteri kuyruklarına paralel gitmektedir…
Yemekten sonra ritüelimizi yerine getirerek Plaça Reial 'de Ocana'da bir şeyler içelim dedik..
Garson ,bize sadık müşteri kontenjanından 2 adet whisky yolladı ..
Teşekkür ettik sonra odamıza döndük…

Günün Klipi :

LA SAGRADA FAMILIA :

Tot: 0.381s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.1546s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb