BARHELONA

August 31st 2008
Published: October 26th 2014

VALENCİA-BARCELONA

GÜN 65 günlerden Pazar
Sabah erken uyandım.

Bugün yolumuz biraz uzun.
MIO yu ayarladık ve yola çıktık.
Muhteşem bir mimari eser olan Valencia stadının yanından kıvrıldık.
MIO verdiğimiz komut çerçevesinde biraz sapıtarak bizi dağlara vurdu.
Bu yetmezmiş gibi, deniz kıyısına gelince iki aracın zor geçeceği bir dağ yolundan geçirdi .
Sağımız uçurum deniz ,solumuz göklere kadar dağ.
Ayşecik haliyle çok üzüldü.
Ben çok güzel bir deneyim yaşadığımdan ötürü çok mutlu oldum ama istemeden Ayşeciği üzdüğüm için bir hayli üzüldüm.
MIO nun azizliğine uğradık ama kabahatin çoğu bende .
Öğleden sonra kampımızı hiç bilmediğimiz bir yer olan El Masnoun'da bulduk.
Burası deniz kıyısında harika bir kamp.
Havuzu mavuzu, restoranı her bir şeyi var.
Kamp bayağı kalabalık.5 dk yürüme mesafesinde tren istasyonu var ve 20 dk da Barcelona merkezdesin.
Bundan iyisi Şam'da kayısı...
Söylemesi ayıp ben bu Barcelona'ya sayısız kez gelmek şansına sahip olmuş birisiyim.
Ayşe'ciğimle de iki kez geldik.
Yani Barcelona'yı yemiş yutmuş iki kişiyiz.
Görecek hiç bir yer kalmadı... sadece gırtlak için buradayız.
Akşamüstü, biraz dinlenip şehre inmeğe karar verdik.
Kısmetimize tren Arc de Triumph'tan ( zafer meydanı) geçiyor.
Meşhur lokantamız Paradeta'ya gittik hemen .
Maalesef kapalı idi.
Oradan yürüyerek Ramblas'a geldik.
Eski yerimiz "Plaza Reial" ( Kraliyet Meydanı ) da Les Quinze nits ( 15 gece ) adlı lokantada ben kuyruğa girdim ve açılmasını beklemeye başladım.
Burası rezervasyon kabul etmeyen ve sadece belirli adette müşteriye hizmet veren Barcelona'nın önemli lokantalarından birisi.
Müşteri kuyruğu turist mevsiminde 500-600 m yi bulabilir.
Onu da gördüm.
Les Quinze Nits'e girdik ve harika bir akşam yemeğini, tatsız bir ortamda yedik.
Yanımızda bir kadın, bütün gece telefonla avaz avaz birileri ile konuştu durdu.
Uyarı falan da kar etmedi.
restaurant'ın meraklıları için :

Sonra oradan metro ile, tekrar Arc de Triumph a geçtik.
Trenimize bindik ve kampımıza vardık
O kadar yorgunduk ki mırın kırın etmeden hemen yatıp uyuduk.
Barcelona (İspanyolca ve Katalanca: Barcelona), İspanya'nın Katalunya özerk bölgesinin başkentidir.
Ayrıca Gaudi'nin başını çektiği modernizm akımıyla planlanmış, 1900'lerden kalma ızgara planlı modern bölümü ilgi çekmektedir.
Yaygın dil Katalancadır.
1992 yılında Barselona'da olimpiyat oyunları yapıldı.
Barselona'nın geçmişinin İspanya'dan daha eski olması ilginçtir.
9. yüzyılda Katalan bir asilzade aile tarafından kurulmuştur.
Kentin simgesi Sagrada Familia Kilisesinin yapımına 1882 yılında mimar Villar başlamıştır.
Bir yıl sonra mimar Antoni Gaudi görevi devraldı.
Gaudi'nin ömrü ancak kilisenin ön cephesi ve planlanan on sekiz kuleden sekizini tamamlamak için yetti.
Gotik tarzın örneği olan ünlü kilise
hala tamamlanamadığı için 'Bitmeyen Kilise' olarak da bilinir.
İstanbul'da İstiklal Caddesi neyse, Barselona'da 2 km'ye yaklaşan uzunluğu ile Las Ramblas caddesi odur.
Kafeleri, müzeleri, alışveriş merkezleri, sokak müzisyenleri ve akrobatları ile çok hareketli bir caddedir.
Kente damgasını vuran yerlerden birisi de Akdeniz'in en hareketli limanı olan Barcelona Limanıdır.
Bu limana yılda 700.000'den fazla geminin uğradığı söylenir.
Limana çıkan ana yollarından biri, ünlü kaşif Christopher Columbus'un heykeline gider.
Ünlü ressam Picasso da 1895-1900 yıllarında Barselona'da yaşamıştır ve 1900 yılında ayrıldığı Barselona'ya 1901 yılında dönen Picasso 1904 yılına kadar tekrar Barselona'da yaşamış ve Mavi Dönemim dediği ürünlerini yaratmıştır
Bilahare 1904 yılından sonra Fransa'ya yerleşmiştir.
1973 yılında Fransa'da ölmüştür.
Museo Picasso, 1981 yılında eşinin,Picasso'nun yaptığı seramik çalışmalarını bağışlamasıyla bugünkü halini almıştır.
Ünlü ressamın 2.500'den fazla eserini bu şehirde özellikle de Museo Picasso'da görmek mümkündür.
Kent Meydanında yer alan arena, Katalanlar ve turistler için ilgi çekici bir yerdir. Flamenko dansının izlenebileceği gece klüpleri çok sayıdadır.
Aslında Barcelona daha çok bir eğlence şehridir; kentin her yanından eğlenebilecek yerler bulmak mümkündür.
Yemekler konusunda, Akdeniz mutfağına yakın olan Türkler yabancılık çekmeyecektir. Zeytinyağlı yemekleri hafiftir.
Barcelona'da balık yemeden gitmek de olmaz.
Diğer yanda Tapas, zeytinyağı, peynir, patates, jambon, sosis, balık ve sebzelerle hazırlanan bir salata türüdür ve geleneksel bir mezedir.
Patatesli omlet olan 'tortilla'yı da tatmanız önerilir.
Son söz Barcelona İstanbul ile kardeş şehirdir ..Eh bize de bu yakışır yani...
Kısaca Barselona yada yerel söylenişiyle Barhelona candır ...
Buradan Rahmetli Freddy Mercury'e selamlar olsun..

Hergün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:

Şu anda Hava Durumu :

Bugün Katedilen KM :427 Kümülatif :13145

Tot: 0.095s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 25; dbt: 0.0311s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb