Dag 9: relaxdag!

Slovenia's flag
Europe » Slovenia
September 28th 2018
Published: September 29th 2018

Vandaag zal een kleine blog worden.

Want wij houden een rustdag!

We rijden een klein anderhalf uur richting Brezice.

Daar liggen de Catez Thermen (eigenlijk meer een subtropisch zwemparadijs).

De camping is eigenlijk meer een soort van vakantiepark (denk zoals Center Parcs) met vooropgestelde luxetenten, huisjes, drijvende huisjes op het water en campingplekken.

We slaan onze tent op, spelen wat met de bal, shotten deze in rijpe esdoornbomen (helikoptertjes!) om een mooi effect te krijgen van de neer zwevende vruchten, lezen wat en tokkelden wat op onze GSM’s (want er was Wi-Fi!).

We eten middagmaal (doen we bijna nooit) en daarna vertrekken we richting zwembad.

Het leek er eerst verlaten. In de inkomhal stond een grote fontein met een kabouter, maar hier stond geen water in.

Iets verder was een restaurant, maar er was geen mens te bespeuren.

In het zwembad zelf was het dus ook zeer rustig.

Er waren 4 zwembaden waarvan 1 halfbuitenbad.

Ook verschillende glijbanen waarvan de één al wat harder dan de andere.

Je kon er ook bodyboarden en daar slaagden sommigen al beter in dan anderen (vooral Thomas was er redelijk snel mee weg, de rest kreeg meerdere borrels binnen. J)

Verder speelden we vooral met onze bal die we aan het begin van de reis gekocht hadden.

Toen we bijna vertrokken, was er nog animatie. Vooral enkele machokereltjes die hun moves lieten zien aan de aanwezigen met veel show.

Maar toegegeven, ze konden het wel.

De grootste macho (met pet en zonnebril op binnen) ging op een namaakrots staan en leefde zich helemaal uit (met de mond de hele tijd alsof hij de letter ‘o’ ging uitspreken).

De gemiddelde leeftijd van 65 kon helemaal niet volgen, maar ja, dat is maar bijzaak zeker? J

Op het einde sprong de machoboy met zonnebril, pet en al in het water.

Entertainend was het wel.

Ook in Slovenië zijn alle ouderen mensen hetzelfde (sorry bomma, bompa, moemoe, greutva (jullie zijn niet zo, daar ben ik zeker van! Kusjes!)), want ook al is er een heel vrij zwembad, ze moeten toch even tussen dat groepje jongeren zwemmen die met een bal aan het spelen zijn om te laten zien dat ze er zijn om ons dan heel lastig te kunnen aankijken.J

Daarna uitgebreid douchen en nog even met het vriendinnetje skypen en Kathleen maakte het avondeten (macaroni met kaas en ham! Lekker!)

Dan onze planning eens herbekijken, want er waren enkele dingen weggevallen wegens veel te ver rond of toch niet interessant genoeg.

Morgen gaan we al richting Bohinj een wandeling rond het meer maken om daarna door te rijden naar het bekende Bled.

De dag daarna bezoeken we de Vintgarkloof en een mooie waterval waar ik even de naam van kwijt ben.

En vervolgens rijden we door naar Wenen en we eindigen aan kasteel Neuschwanstein.

Na de planning nog mijn 2 nieuwe spelletjes spelen. Skull, een blufspel en Hellapagos, een soort van Expeditie Robinson (waar je moet samenwerken tot het eten op is J)

Ondertussen was het al twaalf uur ’s nachts, dus besloten we om te gaan slapen.

Oke, het is toch nog een redelijke blog geworden J

Maar ja, er is elke dag ook zoveel te vertellen hé!

Tot: 0.19s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.0752s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb