Dag 10: Bohinj


Advertisement
Slovenia's flag
Europe » Slovenia
September 29th 2018
Published: October 1st 2018
Edit Blog Post

Vandaag hebben we weer een redelijke rit voor de boeg (een kleine 200 km).

Bij een relaxdag hoort ook uitslapen, dus we zijn pas tegen 10u30 vertrokken bij de thermen.

Nu richting Bohinj en Bled. 2 mooie meren.



We passeerden eerst Bled, een toeristisch gebeuren, maar wel mooi.

Bled is gekend om zijn klooster in het midden van het meer.

Maar eerst rijden we richting Bohinj, het andere meer.



Onderweg was het uitzicht enorm mooi! We reden bijna continu naast een rivier, de zon viel heel mooi en de omringende bergen waren prachtig.



We parkeerden de camper op een betaalparking en wandelden richting het meer.

Een meer betekent veel foto’s trekken! Thomas leerde Laura keilen en ik genoot nog van het zicht door foto’s te nemen en te genieten van mijn laatste stuk chocolade dat ik in Ljubljana gekocht had. Ge-nie-ten!

Thomas ging nog even het water in en toen keerden we terug richting de camper.

We waren al 2 uur onderweg, dus we moesten snel terug naar de parking, want we hadden maar voor 2,5 uur betaald.



Time flies when having fun!

Of in het Sloveens:

… Nee laat maar, daar ga ik me niet aan wagen J



Dan terug naar Bled, waar we tent gaan opslaan.

De enige (en commerciële) camping rond het meer, reden we binnen.



Er waren nog best veel plekken, dus we zetten ons op een geschikte plek voor een camper en 2 tenten.



Kathleen ging nog enkele foto’s maken van het meer en ik kookte vandaag de overschot van de pasta van gisteren op en we mengden deze nog met pesto, pijnboompitten en spekjes.

Lekkerlekkerlekker!

Alleen is deze camper niet op mijn maat gemaakt!

Ik stootte minstens 4 keer mijn hoofd en liet al het servies uit de kast vallen, de waterkoker kookte over, …

Maar het was wel lekker.



Uiteraard speelden we nog een spel en dan gingen we slapen, want we vielen bijna in slaap op tafel.

Advertisement



Tot: 0.062s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 24; dbt: 0.0307s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb