Karantena


Advertisement
Slovakia's flag
Europe » Slovakia
May 18th 2020
Published: May 18th 2020
Edit Blog Post

Kedze som furt zavrety na izbe a i bezdovodne otvorenie dveri je tu zakazane, dennik prerusujem.

Vsetky karantenne dni budu zhrnute v tomto prispevku.

Druhy den karanteny

Nic nove pod slnkom. Rano ma budi klopanie na dvere. Kym stihnem otvorit policajti su uz fuc. Na zemi na tacke (stale rovnaka tacka) je polozene jedlo. Po zjedeny ranajok davam tacku nazad pred dvere a cakam kym sa mi opat na obed naplni.

To sa i deje, no cul boli policajtky pomale a stihol som sa im podakovat. Prave nastupovali do vytahu. Popriali mi dobru chut.

Jedlo je v plastovych miskach zapecatene priesvitnou foliou. Pribor umelohmotny.

Moje akcie coty su uplne v prdeli, takze hra na investora skoncila, no mozno to vyskoci o 50perc a budem v pluse.

W6 mi zrusila cyperske lety, prachy investovane teda do letu bts - luton, 17.5. to bude tez zrusene, bo lety na/z slovenska su stale zrusene, opat to vlada predlzila.

Od pondelka sa udajne uz nemusi chodit do statnej karanteny, som mohol vyzdrzat este v portugalsku.

Vm som objednal mensi vtipny darcek, som zvedavy na reakciu ked to bude otvarat.

Hadam ma uz konecne zajtra dojdu vysetrit, uz mi tu zacina sibat.

O2 mi darovalo 10giga za to, ze som im poslal screen youtube ako pocuvam svk pesnicky.

Nuz tak kuknuty taliansky film ultras z dielne netflix. Film o vymene generacii chuliganky v neapole, neaka ta lubezna zapletka, rozmyslanie o minulosti, buducnosti, smrt. Zaciatok vyzeral velmi slusne ale potom to slo do sraciek. Myslienka dobra ale spracovanie ubohe. Neodporucam.

Zacal som kukat kresleny star trek.

Po veceri prislo neobvykle zaklopanie na dvere. Ojoj je streda, tak predsa tie dve postele nebudu zbytocne. Otvorim dvere a nik, kuknem na tacku a tam obrazkova kniha o podunajskom regione.

Smetiak mam uz plny, tak sakel vyhodeny na chodbu. Ten zmizol ale novy mi uz nedali.

Niektora izba tu ma tv, riadne sa to ozyva.

Ojoj, velka hanba mi. Nebudem mat paradnu mikinu seredani, bo chuj som neako opustil nasu skupinu a vobec si to neuvedomil. No aspon nalepky budu.

Na lite msg mi ani spravy nechodili od ludi, fakt to nechapem.

Treti den

Na ranajky som vyfasoval aj kavenky, mnam.

No a konecne normalna mineralka, sice sytena ale nie ochutena.

Suseda od vedla ma ponukala kavou, no prach dveri sa boji prekrocit. Na konci chodby je este jeden ukrajinec.

Obed i vecera opat skvele, ono to jedlo tu aj ma hodnotu okolo 13€ co platim za nedobrovolne uvaznenie.

Dnes mi zrusili let do londyna, tak zisk cca 35€. Som len zvedavy kedy ten kredit preletim.

Poslal som ziadost do sata airlines nech mi vystavia voucher, som zvedavy teda, bo to bolo kupovane cez edreams za polovicnu cenu.

Ani dnes ziadne testy, dufam, ze zajtra ma uz otestuju a poslu domov, kde budem mat aj vybeh na dvor.

Kedze je tu nuda, zbezne pozeram co sa da na svk navstivit v ramci lahkej tury. Kam by som zobral kakavaka, nech uz ide konecne so mnou do lesa a na vlak.

Inspiracia klasika tonic a zilincan nathan.

Co mam uz dlhsie v hlave,tazka tura, je slovensky raj, banikov a krivan. To su moje hlavne ciele toto leto, no a samozrejme neaky ten tatransky stit.

Na to skusim oslovit V resp slovensky raj by mozno zvladla i vm.

Ono robotu (asi zas amazon) by som si chcel hladat az v septembri. Resp ak by sa uvolnila situacia v azii resp juznej amerike, isol by som hned tam. Inac zacala ma lakat aj kostarika.

Stvrty den

Na ranajky opat zmena. Uz nesytena mineralka a konecne aj lokalne jedlo bratislavcanov, pasteka.

Ovocie a ani sladkost tentoraz ziadna. Mam podozrenie, ze roznasaci si to prisvojili.

W6 opat nesklamal a tak vdaka rumunom, zarobenych za cca hodinku 40€. Podakovanie patri chlapcom z cl co sleduju vynimocne stavy v inych krajinach. Len skoda, ze su to neni realne prachy ale iba kredit na lietanie. Momentalny stav okolo 260€, takze v pluse som uz 200€.

Vynimocne stavy, krajiny sa zacinaju postupne otvarat, uz sa da ist aj do slovinska. Som zvedavy kedy pride prvy turista na slovenske hranice a bude sa dozadovat vstupu do lublany.

Postupne planujem co vsetko chcem vidiet na svk. Clovek by neveril kolko roznych zaujimavych miest tu mame.

Testy mi opat nerobili.

Suseda sa rozprava s druhou susedou (obe su zname) cez okno.

Dnes som porusil jedno prikazanie, bezdovodne som si nechal otvorene dvere na 15min. No nic sa nestalo.

Piaty den

Na ranajky aj bonus kavenky. Tak tato zmena nekradne.

Jedlo sendvic pierre, teda pumpova strava. Hned som sa z toho aj posral.

Vola mi dake cislo. Hasicsky zachranny zbor. Dnes mi pridu odobrat vzorky, no konecne. Fakt logika testovat cloveka az po piatych dnoch. Este, ze to neni neaky zavazny smrtiaci virus.

Pin mi poslala spravu, ze cs bude spoplatnene, ci to doslo i mne. Nic mi nedoslo, len ma sokovala cena na mesiac cca 65€, no neskor zistene, ze to bolo v taiwanskych peniazoch, takze cca 3usd na mesiac za clenstvo. Co isto platit nebudem, i tak cs komunita uz upada.

Niekto mi klope na dvere. Reku obed, no klopanie pokracuje.

Nasadzujem satku podla pokynov z rana.

Otvaram, predomnou dvaja chlapici v munduroch (nieco ako maliarsky skafander,mozno to aj bol), rukavice, okuliare, maska a dve tasky s naradickom.

Tak takto si predstavujem skutocnu karantenu a nie tuto parodiu co tu prebieha.

Safery first, haha.

Beru mi stery z hrdla, pcha mi tam vatovu tycinku, to dava do skumavky, ta je zapecatena. Rovnaky postup s nosom. No tu je problem, prava dierka boli, tak cukam, rovnaku tycinku mi pcha do lavej dierky. Fakt riadne neprijemne.

Oznamuje mi, ze mam asi posunutu prepazku.

Vzorky odobrate a tot vse. Uz len cakat, vysledky mozno zajtra resp pondelok.

Bodaj by boli uz zajtra a poslali ma z tohto blazninca domov. Samozrejme pojdem verejnou dopravou, tak zmysel domacej karanteny mi unika. Ale sak co cakat od poloblaznov.

Uz mam zhruba spraveny plan na tour de slovakia. Vyslo mi to na neakych 25dni, samozrejme je to len zhruba plan co sa bude za jazdy menit.

Vyrazit by som chcel na mdd, dva tyzdne spodok a vychod a potom tatry, kedze chodniky sa otvaraju 14.6. dufam, ze na vychodnom trojmedzi ma nezeberu zas do karanteny akcne organy. Ale este to je daleko, ktovie co dovtedy bude.

Zacal som kukat na netflixe street food asia. Juj ked som videl tie jedla, hned sa mi zbiehali slinky. Zatial som pozrel 3casti. Najlepsi pribeh ma zatial japonec a top jedlo zatial thajske. Uvidime co bude dalej.

Dnes na mna dolahla ponorka, za co moze aj pekne pocasie vonku. Drbne ma tu asi.

Doma ma uz caka plna chladnicka a hlavne pivo. Hned sa dam dole.

Mamina vystrasena, ze by ju niekto nabonzoval tak sa stahuje o par domov dalej. Tak cely dom bude pre mna.

Vecer sa po strasne dlhej dobe ozvala konstantina zo soluna. Zistovala ci som safe.

Siesty den

Na ranajky uz aj kavove rezy a na veceru dokonca jablcko.

Smeti vcera vecer nebrali, sakel davam pred dvere. Takze nerobili ani dezinfekciu chodby.

Sakel zobrali dnes kusok pred obedom.

Vecera uz o 1700, tak reku ma pustia domov. No nist.

Rano som bol uplne zdecimovany a blba bezdnadejna nalada sa stupnovala. Normalne som mal chut sa zbalit a ist kade lahsie.

Pici, 6 den na samotke. Riadna zataz na psychiku.

Nalada sa mi zacala zlepsovat az na vecer.

Uz viem preco mi neprisli voucheri od ryanair kupovane cez rumbo, bo kokot som tam asi nezmenil emailovu adresu a voucheri dosli asi na rumbo. Ti furt nic so ziadostou o kredit resp voucher.

Ked som uz pri tych letenkach. Svrbia ma prsty, vyhliadnuty island (od 15.6 vitaju turistov a vraj free covid test) na koniec juna za 30€ (zadarmo bo w6 kredit) a tallin (do sept isto otvoria) na 3noci zaciatkom sept (pouzil by som fr voucher, takze cena cca 25€). Nuz a po navrate skusit amazon, robit do marca a potom opat na cesty. No ale to je len teoria.

Dufam, ze ma zajtra uz pustia.

Polaci vo varsave v uliciach uz protestuju proti obmedzeniam, tu to isto nehrozi ale keby volaco bolo idem do toho.

Siedmy den

630 ma budi smska od nczi. Prijali sme vasu registraciu. Uf, to znamena, ze este len zacali robit rozbor mojej vzorky zo soboty alebo co?

Ranajky opat pumpova bageta.

Nohy vykladam na parapetu, lahinam si na stolik, zahajenie opalovanie.

Dokukal som street food asia, nic extra to zas nebolo, no pri jedlach mi inak tiekli slinky. Ktovie kedy sa do tych koncin zas dostanem. Tento rok s tym nepocitam, vsetci zavadzaju viza, negativne testy ci karanteny.

Okolo 1000 mi niekto klope na dvere.

Rychlo hadzem na seba tricko.

Policajt mi podava prazdny sakel. Mam dat do nho postelne pradlo a to aj so smetami dat pred dvere.

Test bol negativny ide sa do domaceho vazenia. Jupiii

O par minut mi zvoni mobil. Mam sa presunut dole, na recepciu. Odporucaju mi ist po schodoch, bo vytah je vytazeny ostatnymi ludmi a treba dodrziavat odstup. Rusko povinne.

Prichadzam na recepciu. Rozumej stary stol na chodbe a za nim policajt.

Nevim ci sa zmenili zakony ale nema na uniforme ani hodnost ani cislo a ani meno.

Predemnu este dve opatrovatelky co robia v rakusku.

Idem na radu, podpisujem papier. V karantene som bol od 11-18.5 i ked skutocnost je od 12.5.

Po prichode domov mam kontaktovat regionalny urad verejneho zdravotnictva a svoju doktorku.

Tak reku ja nemam doktorku a ani poistenie, policajti nechapali. Co ak ta na ulici zrazi auto? No kokot, som si myslel.

Este zistuju ci som autom, nie, idem na stanicu. Tak utekaj. Som cakal, ze ma tam vyvezu, no nist.

Vychadzam von, tam kopa starsich zien s obrovskymi kabelami, kuframi. Vsetko osetrovatelky z rakuska. Cakaju na svoj odvoz domov.

Ja davam dole satku, predsa len ultras spartak sa moc do bratislavy nehodi.

Do odchodu vlaku smer ga mam 30min. Mapy.cz ukazuju 38min.

To dam a smer v peknom slnecnom pocasi na stanicu vajnory.

Z nej som este nesiel a uz ani veru nepojdem.

Uplne, ze nic. Stara budova zavreta, nastupiste horsie nez v seredi. Proste len kolaje a jeden peron.

Tak im ho skraslujem southboys nalepkou, pojebte sa konfidenti zidovsky.

Prichadza dvojposchodak, so mnou nastupuju aj obezne ciganky s velkymi taskami.

Vo vlaku idem hore, satku si davam dole.

Sprievodca nechodil, tak zbytocne kupovany listok cez appku zsr.

Inac ta je tez nahovno pri hladani stanic. Treba presne vypisat nazov stanice. Bratislava vaj… inak to nenajde. Ked som daval len vajnory nist nenaslo.

V ga cas do odchodu busu asi 50min.

Satku si nasadzujem po opusteny vlaku ale hned si ju davam dole. Vacsina ludi nosi masky ale par ich ma u prdele, tak ako ja.

Vybaveny telefonat na urad verejneho zdravotnictva v ga.

Tetula so silnym madarskym nadychom ale porozumeli sme si.

Nic netreba podpisovat a nebolo treba ani volat. Policajti ojebali, ze sa tam treba hlasit.

Domaca karantena mi skonci 25.5 o polnoci.

Odlovujem kesku a cakacka na bus.

Bus stanica humus. Stare nastupistia, rozpadnute zastavky a sem tam neaky fetak ci bezdak okolo. O cistote skoda hovorit.

Proste galanta.

Lude poctivo masky.

Prichadza bus, nasadzujem satku.

Sofer ma natiahnutu medzi prichodzimi a sebou priesvitnu foliu, maska a rukavice.

Tak ako v portugalsku i tu je v buse zabranene sediet ludom v prvych radoch paskou.

No na rozdiel od portugalska, kde boli busy oblepene zvnutra, zvonka info o koronaviruse, ako sa chranit, co dodrziavat, tu su vycapene len reklamy.

Zaujal piktogramovy cennik, za nadrozmernu batozinu sa doplaca 0.3€, no a na obrazku mimo inych veci bola aj lopata. Tak teda s lopatou som do busu este nikoho nevidel ist.

Cesta prebehla v pohode, satku som si dal dole.

Moja domaca karantena je nachystana, caka ma dalsich 7 dni samotky avsak uz doma s moznym vybehom na dvor.

Tak a finito, moj trip konci. Nevyslo to podla predstav ale nevadi, snad nabuduce.

Foto

Karantena

Advertisement



Tot: 0.679s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 46; dbt: 0.4189s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb