62.den - presun slovensko


Advertisement
Slovakia's flag
Europe » Slovakia » Bratislava Region » Bratislava
May 12th 2020
Published: May 12th 2020
Edit Blog Post

Po vystupeni na konecnej v kittse si to mierim zhruba 50m k osvetlenej unimobunke pred ktorou stoja dvaja vojaci.

Inak v kittse nik nevystupoval iba ja.

Ako sa blizim k zavore jeden maskacovy na mna krici, zuruck, zuruck.

Tada, cez tento najblizsi prechod sa nedostanem. Mam ist do asi 8km vzdialeneho bergu.

Vonku nenormalna zima vdaka obvzlast silnemu vetru.

Dedinka vysvietena ale vonku ani nohy az na jedno auto co slo.

V kittse je este jeden prechod, uplne najlepsi, no po neuspechu na tomto som na nho ani nesiel i ked spociatku som tam smeroval.

Ono na slovenskej strane stalo auto so zapnutimy majakmi ale i tak. Dosol by som k prechodu a zas by ma otocili

Nuz tak smer po hlavnej do bergu.

Medzi dedinami mimo super vetra aj tma a chodnik len do polovice cesty, nuz nasadzujem celovku.

Povodny plan prejst zelenu hranicu niekde v poli zavrhavam. Ktovie kde vsade su hliadky a mozno su vybavene aj termokamerov.

V bergu odbocujem na cyklo trasu.

V dialke uz vidim dalsie svk majaky.

Vynaram sa z pola na rakuskej hranici, vojaci ma uz dlhsie pozorovali aj vdaka svetlu na hlave.

Zdravim riadne naobliekanych vojakov, nach slowakei. Len mavaju rukou a praju stastnu cestu.

Rovnako opodial aj rakusky policajt.

Na svk strane, cerveny stan a pred nim dvaja policajti. On a ona.

Naviguju ma do obdalec stojacej budky.

V aute so zapnutymi majakmi spia dvaja prislusnici pz sr.

Z budky mi ide oproti sef. Obcanka, odkial idem, co som tam robil. Tak vieden a prilet z lisabonu. Odpoved ma nepotesila, statna karantnena. Tez ma mohli pustit, hlavne ked som dosol o 2.30 rano. Cesta z kittse mi trvala asi 1.5hod.

Vyplnenie dotazniku kde stravim domacu karantenu ked ma prepustia zo statnej a smer stan.

Ten nastastie vyhrievany. Dnu tri zenske. Opatrovatelky co robia v rakusku.

Cakaju tu uz hodinu.

V stane lavice, stoli a dve polne postele (take rybarske).

Na stoloch plastove pohare ale voda nikde.

Tetuli nic o vode nevedia.

Odzipsovavam stan a zistujem ako je to s vodou.

Policajt neleni a ide mi pre flasu do budky. Od policajtky zistena dobra a zla sprava.

Ludi cul umiestnuju na zapadnom svk a auto chodi vyzdvihovat ludi co chcu ist do vlasti az okolo 600. Co je este neake tri hodiny.

Dakujem za vodu a skladam sa na postel.

Ani nie za 15min prichadza dalsi policajt. Presun zahajeny.

Byvat budeme na intraku akademie pz vo vajnoroch. Tak paradicka, zadny utecenecky tabor v gabcikove ci na vychode sa nekona.

Policajtom co celu sluzbu stoja pred stanom nezavidim v takomto zlom pocasim.

Nasadame do dodavky a uz si to valime bratislavou resp petrzalkou.

Vpredu dvaja mlady policajti, zrejme novo zrekrutovany.

Od nas su oddeleni priesvitnou foliou.

Prichadzeme vdaka navigacii v mobile pred akademiu.

Zavora na parkovisko spustena, co cul.

Jeden policajt ide na vratnicu. Pobehuje po vratnici, ziadny vysledok.

Konecne niekto prichadza, dava instrukcie prieskumnikovy, ten sa vracia do auta.

Vraj pride dalsie auto co nas eskortuje do dalsej budovy.

Evidentne obaja policajti s nulovymi skusenostami.

Eskort prichadza, ide s nami az 200m do susednej budovy.

Nuz budova a hlavne vchod moc respektu nebudi.

Ako keby sme sli na popravu do neakej zapadlej budovy.

Otvara nam policajtka, v rukach hruba doska, tou podopiera dvere.

Za nou jej kolega. Jediny ma plexisklo ostatny mali ruska.

Ja si po vstupe do budovy davam satku dole.

Dnu fakt hruza, opusteny sklad so skolskou lavicou a stolickou z minuleho storocia.

Okolo potrhane fotelky.

Vypisujeme dalsie tlacivo. Po nom prichadza dezinfekcia pera. Wow.

Meranie teploty, 35.9, ty koki co je to za cislo, ja reku clovek mava okolo 36.8

Este sa nas pytaju ci chceme veceru (3.30), ja odmietam, chcem uz lezat v posteli co najrychlejsie ako to ide.

Kedze je karantena na izby ideme vsetci zvlast, pekne po jednom vo vytahu.

Idem prvy, po vyjdeny na piatom poschodi sok. Vsade totalna tma. Z vrecka vyberam celovku a hladak vypinace. Uspesne najdene, oziva cele poschodie.

Prichadzam do priestrannej izby. Ty vole, sak toto tu vyzera ako keby sa tu zastavil cas. Hladam obraz s husakom a cssr znakom.

Steny v dezolatnom stave, v kupelke provizorne svetlo.

Dve jednovalendove postele zrazene do kopy. Co mi sem poslu kurvu alebo co.

Na posteli paplon a vankus. Postelne pradlo, vratane uterky a uteraka su v ciernom sakli

Samonavliekanie, po ukonceni pobytu, mam postelelne pradlo vratit nazad do sakla.

Ako keby dojdem z neakeho standartneho ubytka tak by ma asi drblo byvat v takejto diere. Este, ze v lisabone to bola podobna diera.

Padam a zaspavam.

Moc som si vsak nepospal, uz o 745 mi niekto klope na dvere.

Kym sa spamatam a otvorim dvere, klopac je fuc. Ostala po nom na zemi len tacka s ranajkami.

Bageta, mila, mandarinka a 1.5l sladenej jemne sytenej mineralky.

Supujem do seba bagetu a pokracujem v spanku.

Izbu nesmiem opustit, dokonca ani bezdovodne otvorit dvere.

Som hned prva izba pri kamere.

Toto tu bude fakt sranda, hlavne ked clovek nema free wifi. Zapinam data, za 0.5€ mam 250mb, co je fakt len na prezeranie stranok.

Nieco po 1300 opat klopanie na dvere, obed a opat na zemi.

No cul som stihol roznasacov. Policajti v ruskach.

Wifi tu neni, i ked vidim dve zaheslovane.

Cez den, volanie s domovom, jazyk, cvicenie, pocuvanie hudby.

Je tu i chladnicka. Zrejme po predchadzajucom cloveku je tu jedlo. Zavreta pasteka, taveny syr, otvoreny chleba a neaky salam. No najvacsi gol je maso. Normalne kus masa.

Vecera nieco pred 1800.

S jedlo som zatial spokojny. Po dlhom case som mal kuraci rezen v cesticku ci knedlu.

Okolo 1900 po chodbe chodil clovek s dezinfekciu, riadne to smrdelo.

Dufam, ze zajtra mi uz dojdu spravit testy, nech idem odtialto cim skor.

Oficialne som tu od 11.5 i ked som hranice prekrocil 12.5.

Vyhlad z okna onicom.

Z ubytka mierne sklamanie, jedlo vsak dobre a pristup vsetkych policajtov od hranic az sem uplne super. Zadny kokoti ale normalny ludia co sa snazia pomoct. Klobuk dole pred nima.

Este musim zistit ci ma zachytila zdravotna poistovna, ak hej musim sa zas nahlasit, ak nie, prdim na nich.


Advertisement



Tot: 0.648s; Tpl: 0.014s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.4033s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb