Celkovy suhrn (pt)


Advertisement
Slovakia's flag
Europe » Slovakia
May 18th 2020
Published: May 18th 2020
Edit Blog Post

Tak moja cesta ani poriadne nezacala a uz konci. Cul by som mal davat zapisok z neakej -stan krajiny, no ja to pisem z domacej karanteny.

No ako kazda cesta i tato mi nieco dala, naucil som sa varit aj pre mna zlozitejsie veci, zacal som cvicit (i ked len 10min denne resp hodina ak je outdoor gym), zacal som sa ucit spanielcinu (i ked som zacal s portugalcinou, no ta mega tazka pre mna).

Velke podakovanie patri aj vm, ktora mi v tazkych chvilach pomohla, i ked si to neuvedomuje ale ktovie co by bolo keby neni jej.

Co ma uplne nasralo, bola skurvena statna karantena co nic neriesi len sluzi na zastrasovanie obyvatelstva ako i dalsie nezmyslene kroky. No a ludia sa fakt boja. Ved od marca az do juna uz zomrelo nehoraznych cca 30ludi na svk. Naozaj smrtelny virus.

Ako fakt si nedokazem predstavit keby pride neaky skutocny virus ako to tu bude vyzerat. Tato parodia s karantenou a prijatymi opatreniami je cela na smiech. Uz vidim ako sa o tom o par rokov budu ucit ziaci v skole a rehotat sa na tom resp mozno to bude uplne inak ala 1984.

Fakt staci tak malo a ludia sa podvolia.

Co sa tyka dalsieho cestovania po europe, nema to pre mna zmysel. Este ako tak ukrajina, balkanske krajiny ci moldavsko. Tu to este neni take mega prevarene (v porovnani trebars cul s madeirou) resp mentalita ludi je uplne na inom stupni a hlavne su tieto krajiny neni plne prijebanych instagramovych, youtuberskych turistov. Co su napichany z kazdej kvetinky na chodniku, ktoru opisu a nafotia ako jedinecnu vec co musi kazdy vidiet a pri tom je to len tuctova pupava.

Co sa tyka prepadnutych leteniek

Momentalna bilancia (vsetko az na tk a u2 kupovane cez ota)

Ryanair - zo 6 mi dali 3voucheri

Sata airlines - voucher

Turkish airlines - mile vratili, cakam na peniaze

Easyjet - cakam na peniaze

Wizzair - na kredite som zarobil cca 200€

RAKUSKO

Tu neni co hodnotit kedze som tu len tranzitoval.

Salonik na letisku potesil, je to fakt super vec. Skoda, ze som nenakupil viac vstupov (este mam jeden)

Ubytko

a&o Wien Hauptbahnhof - 6dorm, sprcha na izbe, treba priplatit za navlecky - 7.7€ + 3.5€ navlecky

Podvod s navleckami, ktore sa museli na mieste doplacat. Izba ok, zazemie tiez. Kopa ludi. Kuchynka v podzemi. Vyhoda ubytka je velmi blizka poloha pri hlavnej zel.stanici. na noc toto ubytko staci.

PORTUGALSKO

Nabuduce musim jednozne navstivit azory a juh portugalska.

Krajina pekna. Ludi a ani jedlo hodnotit nemozem, bo panika z virusu.

Nevyhoda, ze nie vsade brali mimoportugalske karty.

Porto

Prijemne mesto, kde je vsetko na dosah bud pesi alebo verejnou dopravou.

Nevyhoda je, ze clovek potrebuje viac pipacich kariet ak chce vyuzit 24h resp len jednorazove listky na mhd

Promenada na pravoboku rieky sa mi pacila viac.

Pri majaku felgueiras prijemna plaz avsak poliak odporucal ist az na Matosinhos Beach, tak nabuduce.

Jardim do morro je fajn miestecko na podvecerny relax s vinkom.

Toto mesto by si isto zasluzilo este take dva dni navyse.

Urcite odporucam restiku sai cao. Vela jedla za normalne prachy.

Sem by som sa isto este vratil, z porta som videl len kusok.

Ubytko

travel&live hostel porto - 6dorm,sprcha na chodbe

Fajn staff, dobra lokacia a stastie na dobre osadenstvo. Odporucam

Setubal

Day trip z lisabonu. Fajn male mestecko na relax odkial sa vyraza na poloostrov troia.

V okoli je moznost jednoduchej turistiky. Ja som presiel cez vrch sao luis do dedinky palmela. Fajn prechadzka, no na palmelu som uz nemal sily.

Cacilhas

Par hodinovy trip na druhu stranu rieky tejo lodou z lisabonu. Presiel som sa len po nabrezi, kde na opustenych skladoch su pekne grafity, pri sklenennom vytahu fajn travnaty plac na relax.

Mestecko inak moc nezaujimave, ten kusok co som presol. V dokoch (nie na vode) je ponorka, cenu neviem ale bolo by zaujimave ju navstivit.

Sintra

Kedze to co som chcel vidiet bolo zavrete, tak sklamanie. Mini historicke centrum fajn ale takych clovek najde kopu. V buducnosti sa sem vratim a preskumam okolie, to vyzeralo fajn

Cabo da roca

Samotny majak nic moc ale okolie uplne genialne, utesy, more, plaze (videne len z vrchu). Na day trip ako stvorene s tym, ze clovek bude len relaxovat

Cascais

Toto mestecko sa mi velmi pacilo, fajn male centrum, pekna pobrezna prechadzka k boca do inferno. Na poobedny vylet z lisabonu ako stvorene.

Lisabon

Ak clovek vynecha hlavne namestia tak fajn mesto.

Na namestiach same pochybne existencie.

Metro funguje spolahlivo i ked su obcas dost velke cakacky na dalsiu supravu.

Velmi sa mi pacil park eduardo VII, kde piknikujuci, sportujuci ludia.

Nabrezie od veze belem k mostu 25aprila tiez fajn na relax.

Vyhliadky santa luiza, da graca a de sao pedro de alcantara tiez pekne. Hlavne prva menovana.

Park monsanto je obrovsky, ten vsak odporucam len navstivit ak clovek nema co robit v lisabone ci chce totalny unik z mesta.

Celkovo lisabon ok ale dalsi krat by som sem uz nesiel, to co som videl mi stacilo, i ked este rad by som navstivil lxfactory.

Ubytko

Lisbon Landscape Hostel - 10dorm, sprcha na chodbe, ranajky

Osadenstvo vsetko pracujuci ludia. Niektory fajn (nemec, felipe, ci brazilcan z izby), iny neutralny a jeden mega gestapacky kokot co mal z celej korony vymyti totalne mozog.

Ranajky velmi ale velmi chudobne, jeden platok sunky, syra a toastovy chleba.

Izby v dost dezolatnom stave, kupelka v pohode. Wifi vynikajuce. Ako podla mna sa da najst za rovnaku cenu v okoli lepsie ubytko. Takze neodporucam, resp max na jednu noc.

Madeira

Na tomto ostrove som pobudol neskutocne dlhy cas, moj absolutny rekord, ktory sa dufam, uz nikdy nebude opakovat.

Na jednoduchu turistiku je tento ostrov idealny, trasy su dobre prechodene a znacene. Na plazovanie vsak tato destinacia nieje. Videl som prakticky len jednu piesocnu plaz , aj to malicku, v sezone to tam musi byt nieco na sposob bibione. Ostatne plaze obrovske kamene a tiez velkostne male. Su tu vybudovane aj umele kupaliska na okraji mora ale fakt to vyzera strasne. No mozno som len rozmaznany azijskymi plazami.

Funchal

Fajn mestecko kde je vsetko vzdialene 10.min. stravovanie som riesil nakupom potravin v pingo doce a naslednym varenim na ubytku. Okolnosti ma donutili naucit sa varit.

V mestecku fajn outdoor cvicisko pri mori, ok promenada, uzke ulicky, pekne parky a bezdomovci.

Muzea, botanicke zahrady a ine atrakcie som nenavstivil (ani by som tam nesiel), kedze vsetko bolo zavrete vdaka panike zo smrtelneho virusu, ktory zabil az nula ludi na madeire za skoro cele dva mesiace co som tam bol.

Park santa catarina - prijemne jazierko s fontanou a kopou vtakou, velka travnata plocha vhodna na piknik, nechyba vyhliadka na more, hlavne je vsak vidiet pristav vyletnych lodi

Mestsky park - fajn miesto na relax v centre mesta

Cais 3 - pristav pre vyletne lode, kde chodia behat domaci. Nic zvlastne to neni, fakt tam ist len ked si chce clovek zabehat.

Pevnost sao tiago - pod pevnostou betonovy plac na opalovanie

Lido - hotelova cast funchalu s velmi peknou promenadou nad morom. Vyhlady genialne. Popri promenade aj umele kupaliska.

Monte - sem sa dostat lanovkou resp busom. Pekny vyhlad na mesto a ocean. Largo da fonte prijemny park s peknym velky kostolom, z pod ktoreho startuju vychyrene madeirske sane.

Levada do bom sucesso - startuje sa za lanovkou monte. Neodporucam, nudne klesanie udolim do funchalu, vyhlady a ani okolie ziadne zaujimave.

Levada dos piornais - z ¾ mestska levada co ide medzi domami, neskor pribudnu bananove plantaze a pri konci uz ide clovek po uzkom chodnicku v skalach popri strmom zraze, ak niekto trpi zavratami tak koniec neodporucam, neni tam ziadne istenie co pridava na atraktivite. Ak ma clovek dost casu tak odporucam ak nie, na ostrove je kopa lepsich veci.

Levada dos tornos + levada da serra do faial - na nu som sa napojil za lanovkou monte a siel nou az pod stadion, kde som sa napojil na druhu menovanu levadu a skoncil az v mestecku camacha. Tuto trasu odporucam i ked neni slnecno, bo sa ide vacsinou prijemnym lesom.

Levada dos tornos - siel som z camacha, lakadlom pre mna bol dlhy tunel. To je vsak jedine plus tejto levady. Nepresiel som ju celu, skoncil som v mestecku palheiro ferreiro. Neodporucam, za ten tunel to nestoji, na ostrove je viac lepsich levad s tunelmi.

Ribeira brava - tu som bol len par desiatok minut. Plaz onicom. Mestecko ako kazde ine. Nic speci

Ponta do sol - dalsie mini mestecko kde som bol tiez len par desiatok minut, nic speci

Levada novo + Levado do moinho - start v casti lombada. Prva levada vo vyske, okolie paradne vyhlady, neskor sa prechadza chodnikom v skale, na ktorom konci je pekny vodopad. Odporucam ist az na koniec prvej levady, fajn plac na relax. Druha levada ide prakticky rovnakou trasou len o par desiatok nizssie, no to neubera na jej atraktivite. Odporucam.

Levada norte + levada da serra (pr17) - start je v boca da encumeada. Pocasie som nemal idealne ale i tak jedna z top tras pre mna na madeire. Je tu vsetko, les, tunely, vyhlady, kopce, opustena budova, vodopady. Jednoznacne odporucam

Boca da encumeada + faja escura - tur.chodnik cez les, okolo policok, neskor stupanie na kopce. opat nic moc pocasie, no i tak fajn prechadzka. Dokonca som na par miestach videl i kusky snehu. Odporucam i ked neni dobre pocasie, sice clovek neuvidi genialne okolie, no i v oblakoch to ma svoje caro. Neodporucam tuto trasu vsak zacat vo faja escura, nenormalne nudne stupanie.

Boca da corrida + pico grande - genialne pocasie a este suprovejsia cesticka. Stupanie zacina az pod vrcholom, inak prechadzka ruzovou zahradou. Na samotny vrchol som sa vsak nedostal, kvoli strachu z padu. Z pica grande som siel este kusok severnejsie k pico de cerco. Tam totalna nadhera, i ked opat som nedobil ani tento vrchol. Tuto trasu radim tiez k top trasam.

Penha de aguia - vrchol pri mestecku faial. Ziadne wow vyhlady necakat, toto je vsak jedna z mala tras kde som sa skutocne zapotil pri vystupe. Po ture sa da ist zrelaxovat na blizku plaz (ako kazda, uplna slabota) kde je moznost obcerstvenia resp bazenu pre deti. Neodporucam sa pri zaciatku drzat cervenej v mapy.cz, vedie to cez rieku a clovek to fakt brodit nechce. Tento trip odporucam len ked clovek ma vela casu.

Verada dos balcoes - kratka jednoducha prechadzka lesom z riberio frio zakoncena genialnou vyhliadkou kde su doslova ochocene vtaciky. Odporucam.

Levado do furado - velmi jednoducha levada s kopcom vyhladov, mini vodopadov, jazierok, tunelov (skor len prierazou v skale). Koniec je v portela, po opusteny levady nudna cast. Odporucam to spojit s verada dos balcoes. odporucam

Pico do arieiro + levada do barreiro - start na krizovatke poiso kde je restika. Na samotny vrchol sa ide stale po asfaltke, pri ladovni sa da zojst na tur.chodnik ale to neodporucam, bo sa ide v udoli. Z asfaltky su pekne vyhlady. Na samotnom vrchole je vojensky radar. Vyhlady pekne. Ak clovek neplanuje ist na pico ruivo odporucam zbehnut aspon na vyhliadku ninho da mantha. Tam nenormalne vyhlady.

Z vyhliadky Do juncal su taktiez pekne vyhlady.

Cesta po levade ma klesajucu tendenciu a konci v casti monte. Clovek ide zo zaciatku udolim, tak vyhlad ma len jeden ale i ten je pekny. Neskor sa ide uz po uboci kopca. Je tu dost zabradlia, no podla mna zbytocneho.

Zaverecna cast totalne nudna, co korunuje nenormalna krizova cesta caminho de monte. Po tejto ceste sa proste neda ist, je to za trest. Na konci odporucam nasadnut na bus a neist do mesta po sankarskej trase. Strasne klesanie. No i tak tuto kombinaciu odporucam ak ma clovek dost casu na ostrove.

Pico arieiro + faja dos cardos - opat zaciatok v poiso. Ak uz clovek siel po asfaltke tak jednoznacne treba skusit stopa, co vas odvezie na konecnu. Ja som mal stastie, chlapik mi usetril asi este hodinu slapania co som investoval do relaxu po ceste.

Cesta az po chatu ruivo genialna. Nenormalne vyhlady, tunely, biele stromy.

Funguje len zapadna trasa, vychodna je nepriechodna.

Za chatou uz je to slabsie a vrchol jak by dal. Male namesticko ale vyhlady pekne. V pohode sa sem da ist i v sandaloch. Vsetko je prisposobene turistom. Cesta sem lahka, na spiatocnej ceste cloveka caka viacej stupania. Co je paradox, kedze ide z najvyssej hory na madeire.

Ja som vsak pokracoval dalej.

A dobre som urobil, priroda bombasticka so skvelymi miestami na relax.

Zaverecny zostup nudny a strmy. V dedinke pekne policka a vyvaleny domaci z turistu.

Jednoznacne tuto trasu odporucam avsak v ziadnom pripade nie z opacnej strany. Stupanie je fakt krute.

Cristo rei - sem som siel pesi z funchalu. Toto podniknut fakt len ked nema clovek co robit, resp ak ma auto a len sa tu nachvilu zastavit.

Machico - malicka pekna pieskova plaz, pekne mini centrum a promenada

Pico do facho - prechod z canical do machico po cervenej na mapy.cz . Lahka turistika s vyhladom na more. Neodporucam menit trasu, mimo vystupu k vysielacu, bo inak clovek skonci na uzemi nikoho a potom rozmysla ako sa odtial dostane. Odporucam i ked ma clovek malo casu.

Sao lourenco - velmi krasna prechadzka na konci vychodneho pobrezia. Skaly, ocean, plaz (ziadne ocakavania), vyhlady. Odporucam

Levada do canical + verada do larano + verada das funduras - velmi pekny okruh z canical. Levada ide zmiesane cez obydlia a policka, da su tu zakupit ovocie dopestovane od domacich. Platba prebieha na dovere ludi, proste clovek, zoberie jedlo a necha peniaze.

Do larano je prechadzka po utese, s paradnymi vyhladmi na ocean. Prva polovica cesty genialna, druha uz slabsia.

Das funduras - sem som sa napojil nic moc skratkou da degoloda. Ide sa cez velmi pekny les, plny papradi. Kedze bolo po dazdi, malo to magicky efekt. Ukoncenie tejto trasy je nudny, nenormalne klesanie.

Neodporucam robit tento okruh naopak. Inak velmi pekna tura. Odporucam.

Na ostrove co sa dalo busom som pobehal, mimo zapadnej casti kde cesta trvala cca 4hod.

Este mi tu neake resty zostali, trebars taky ostrov porto santo ale fakt ma to na madeiru uz netaha.

Stopovanie som moc neskusal ale co som skusil tak som mal stastie. Za normalnych okolnosti by som stopoval viac.

Potesili free busy, i ked to dlho netrvalo.

Ubytko

Divinos hostel - 6dorm, sprcha na chodbe

Moj prechodny domov kde som mal celu izbu len pre seba. Dve dobre vybavene kuchyne, wifi obcas nestabilne. Od ubytka vsetko blizko, no ak by mal clovek auto, zrejme problem s parkovanim. Upratovacka prakticky kazdy den. Odporucam i ked mi nedali zlavu na dlhodoby pobyt.

Celkove naklady

tazko povedat, podla platieb s kartou 1250€ plus neaky ten kes (50?), tak asi zhruba

1300 € za 62dni + este 7x13€ za vyjebanu statnu karantenu.

Advertisement



Tot: 0.561s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 43; dbt: 0.288s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb