1.den - presun do belehradu, pevnost Kalemegdan


Advertisement
Europe » Serbia » West » Belgrade
June 30th 2015
Published: July 6th 2015
Edit Blog Post

Budicek 4/30, dobalenie a smer bus zastavka.

Bus do Galanty bol poloprazdny, vlak smer Nove Zamky taktiez nie moc plny. Tesil som sa na novy vozen ale bohuzial poslali staru supravu kde bolo uplne minimum miesta na nohy, este,ze na mojej stvorsedacke nik iny nesedel.

Sprievodca mal problem nacitat moj etiket v mobile, to sa mi uz stalo druhy krat, budem musiet vymenit za novsi typ s nepopraskanym displejom. Dakych 5.min sa to snazil nacitat ale ani bohovy, tak nakoniec len mavol rukou a islo sa dalej.

Stanicu v Novych Zamkoch zacali rekonstruovat, resp jedno nastupiste. Ked to dokoncia hned to tam bude krajsie.

Vlak smer Budapest mal meskanie 10.min, cestou do budapesti sme nabrali dalsie minuty,takze nakoniec sme dorazili s cca 25.min meskanim. To mi trochu skomlikovali plany v budapesti. Mal som v plane odlovit 3 kesky v okoli.

Hned z vlaku som sa nahlil do samoobsluzneho automatu na listky. je ich tu kopa, tak ako na prvom podlazi ,tak aj v podzemi.

Vyuzivam ten v podzemi, menej ludi, obrazovka ma privitala v madarcine, nikde som nevidel prepinanie na anglictinu no nevadilo to. Siel som intuitivne. Klikol som na etiket, vyskocila obrazovka do ktorej som natukal rezervacne cislo listku, potom zacalo blikat jedno tlacitko,tak som ho zmackol a listok sa uz tlacil. Proste brnkacka

Po opusteny stanice smer blizke nakupne centrum plaza, kde vyuzite free wc a smer odlovit jednu kesku. Bohuzial sa nezadarilo.

Vonku fakt dobre pieklo.

Cakanie na vlak som si este skratil kupov trojuholnika pizze, mnam.

Nastupiste mojho vlaku vyhodili na tabuli asi iba 10.min pred odchodom. jasne, ze to bolo uplne najposlednejsie nastupisko. Tak rychlochodzou presun k vlaku. Mal asi 6 voznov, z toho do belahradu boli vyhradne len dva. A aj z tych dvoch bol jeden prva trieda. Druha trieda bol spolocny vagon, ziadne kupe ale na prekvapenie dost miesta na nohy ,len som si pripadal ako v buse.

Vo vagone zvacsa turisti. Si pamatam ked som siel prvy raz do belehradu cca pred 6 rokmi tak turistov bolo uplne minimum.

Cesta nezazivna, pocuval som mp3 resp cital knihu a pospaval.

Na hraniciach nabiehaju do vagonu madarske colnicky. Ukazujem staru obcanku, ani ju poriadne nekukli, zato ludi s pasmi dost lustruju. Zastavuju sa hlavne pri exotoch z brazilie, venezueli?. Neviem isto ci to bol venezuelcan alebo volaco podobne ale to je jedno, proste si jeho pas zobrali a odosli ho skenovat do budovy. Po par minutach sa s nim vratili.

Jeden colnik si vsimol,ze si ho brazilcania vyfotili,tak dobehol k nim, ukazuje im na tablet nech fotku hned zmazu ak nie,tak tablet zabavi.

Po madaroch nabiehaju srbi, maju u prdele,moc nestuduju pasy ani obcanky.

V srbsku je pri trati jedno velke smetisko, no pekne privitanie turistov.

Vagony boli dost odperovane, v srbsku sa pohybujeme rychlostou nieco okolo 50km/hod. fakt jak dosrany sme isli. Zrychlujeme az niekde za Novym Sadom na 80-90km/hod.

Na stanici v belehrade sa potuluju bezdaci, niektory tu pospavaju.

Zapinam GPS a smer hostel GO2 Hostel Belgrade .Ubytko cca 15 min od stanice, 15.min od pevnosti Kalemegdan, minuta od pesej zony s kaviarnickami.

Najskor som mal mensi problem ho najst, gps som po par metroch vypol,bo sa islo furt len po jednej ulici, ale napokon sa podarilo.

Vyslapal som si na druhe poschodie, na recepcii nikto,tak zdravim dobr dan, prichadza baba. Ukazujem jej vytlaceny papier z bookingu. Moc anglicky nevedela ale pohoda. Oznamuje mi,ze im volali z agentury gea tours ,zajtra 6/40 ma pridu vydzvihnut a moze sa ist smer sarajevo.

Minibus som si zajednal cez ich web stranku po mensej mailovej komunikacii. Len som si nebol isty ci to plati abo nie, bo mi mali volat na moj telefon den pred odchodom. No vyriesili to nakoniec telefonatom do hostela. Klasicky bus stoji cca rovnako ako tento minibus. Vyhoda je,ze ma vyzdvihnu v hosteli v belehrade a vysadia v druhom hosteli v sarajeve.

V izbe sa nachadzaju styri trojpostele. Prvy krat som nieco podobne videl. Na izbe stretavam dve bosnianky, prave isli smer mesto,prakticky cely moj pobyt sme sa obchadzali, ked som siel ja do mesta oni akurat prichadzali a potom zas naopak.

Nevyhoda hostela su len dva zachody a dve sprchy. Na take kvantum ludi dost malo. Je tu este par izieb.

Kupelka bola spinava, resp v sprchovacom kute boli prazdne nadoby od mydiel, zachod nesplachnuty, podlaha cela mokra. Uplna nespokojnost teda. Wifi viac neisla ako isla.

Uf ked spominam tu wifi, logujem sa na facebook a co nevidim, juhovychodna azia z benatok za 150€. Kurnik taka smola, uz som sa videl v zime na plazi ale nebolo to ako booknut. No nic isto zachvilu bude opat neaky chybny tarif.

Po ubytku smer pevnost Kalemegdan. Cestou pokus odlovit dve kesky ale plno ludi tak sa nedalo.

V parku pri pevnosti kopa ludi, vsetky lavicky obsadene. Fakt nenormalne vela ludi, stary,mlady, pariky a neskutocne srbky.

Sadol som si na lavicku a pozoroval okolie.

Nachadza sa tu aj vojenske muzeum. Dost roznych diel,mini tankov. Stoji za zhliadnutie.

Z parku je fajnovy vyhlad na sutok rieky Dunaj a Sava. Fakt parada.

Jednoznacne toto miesto odporucam na poriadny relax. Kto by chcel su tu aj basketbalove ihriska resp kurty (samozrejme za poplatok)

Po oddychu smer pesia zona Kneza Mihaila hladanie neakeho jedla. Tu kopa kaviarniciek, sem tam neaky zobrak a opat nenormalne srbky.

Zaujali ma mlada skupinka ,ktora tu hrala na husliach,base, proste taky mini orchester. Fakt hrali paradne.

Pri konci pesej zony boli vystaveny neaky autoboti.

Zaparkoval som nakoniec na pleskavici. Opat nic moc tak ako ked som to skusal minule. Nabuduce si ju uz nedam.

Dokupujem vodu a sadam na tocene pivko.

Pivo pod caru dobrych 5mm a chut jak voda. Skoro som to vypil na ex. Uplne,ze humus. Zajecersko pivo nikdy vice.

Po pivku uz len smer hostel, este raz overenie odchodu busu. 6/40 a budu volat bud mne alebo recepcnej.

Sprcha sa nekonala,bo fakt ma to tam nelakalo.

Natrepanie sa na druhe poschodie trojposteli a spanok, raz preruseny prichodom spolunoclaznicok.

naklady (1euro = 306,42 forintov 1euro = 120 dinarov)

bus sered - galanta - 1,05€
zuvacky - 0,66€
trojuholnik pizze - 200 forintov
pleskavica - 200 dinarov
hostel GO2 Hostel Belgrade (12.dorm share wc+bathroom) - 600 dinarov
velke pivo - 150 dinarov
voda 1,5l - 55 dinarov

foto
Belehrad


Advertisement



Tot: 0.083s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 29; dbt: 0.055s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb