Predbezny plan - Sarajevo


Advertisement
Slovakia's flag
Europe » Slovakia » Trnava Region » Galanta
June 30th 2015
Published: July 5th 2015
Edit Blog Post

UEFA bola k nam privetiva a dala nam supera z nedalekej Bosny, Olimpic Sarajevo.

Po lose nasledovalo rychle studium ako sa do sarajeva dostat co najlacnejsie.

Bohuzial trasa vlakom z budapesti je od 2012 zrusena (spiatocka za cca 55€). Vychadza to teda na kombi vlak z budapesti do belehradu a odtial busom do sarajeva (zo serede spiatocka cca 75€).

Je tu este jedna alternativa ako sa dostat do Sarajeva na futbal. Ist fanbusom (balicek cca za 60€,bus + poistka + tricko). Po minulej skusenosti to neni cesta pre mna. Prisli sme do Sarajeva, zadrziavanie busov pred mestom policiou, nasledne zavretie na stadione bez vody, jedla. No dakujem, to uz veru nie.

Dilema nastala pri presune do belehradu, bud ist na nocny vlak z budapesti a usetrit za ubytko abo na ranny a prenocovanie v belehrade. Nakoniec vyhrava druha alternativa, i ked belehrad mam zhruba pozrety z minulych nastev.

Dalsi problem ako sa vlastne dostat z belehradu do sarajeva. Clovek by povedal,ze busi chodia ako na beziazom pase ale mne sa podaril vysnorit iba jeden, s prichodom do sarajeva okolo 22/50. Co je fakt dost neskoro. Dalsia alternativa je minibus spolocnosti Geatours . Mali by startovat rano. Cena rovnaka ako bus,cca 20€/ 35€ spiatocka.

Vlaky z belehradu do sarajeva nechodia.

V sarajeve chcem pobudnut 2 dni, potom presun asi vlakom (i ked to je dlhsie ako busom ale vraj fajn krajina) do Mostaru a odtial nakoniec pojdem do chorvatska na makarsku, kde sa budem pol dna slnit a macat v mori. Odtial na buse priamo do trnavy cez SAD Trencin (51€).

Ubytka su zatial cez booking , v sarajeve a v mostare chcem skusit couchsurfing . Dobra sprava pre drzitelov karty lyoness , booking dava nazad z nakupu 3%! (MISSING)No neni to moc ale aspon volaco.

Musim este spomenut perlicku slovenskych a madarskych zaleznic. Spiatocny listok na vlak Nove Zamky - Budapest stoji 10,50 €, clovek by cakal,ze jednosmerna cesta bude za polovicnu cenu (resp o nieco viac), no neni tomu tak. Jednosmerna cesta stoji 11,80 €. Fakt nechapem aky genius toto vymyslel. Neostalo mi nic ine teda iba kupit spiatocku.

Este tu bola moznost nakupu jednosmerneho listku cez bazosa . Bohuzial telefon mi nikto nebral a na mail mi odpisala baba co ponukala listok az neskoro v piatok, to som bol uz ale na zraze RCeS a k mailu som sa dostal az v nedelu poobede. Listok ponukala za 5 € s osobnym odberom v nr. Cestu do NR som uz potom nemal tak biznis sa nekonal.

Listok na vlak z NZ do Budapesti teda kupeny na stanici v Seredi (kedze sa cez net neda kupit), listok z GA do NZ kupeny cez internetovy obchod zsr (zlava 5%!)(MISSING) a taktiez listok na bus z makarskej kupeny cez net obchod AMS . Tu som si vybral stretegicke miesto v ulicke v zadnej casti tak aby predomnou nik nesedel. Bus den pred odchodom je zatial vypredany na polovicu. Aby som dorazil nakupy cez net tak kupujem aj listok budapest - belehrad cez internetovy obchod mav. Cena jednosmerneho je 15€/25€ spiatocka. Opat mi v banke dali grandiozny kurz tak platim 15,42€. Listok si musim vyzdvihnut v samoobsluznom automate, staci natukat kod a mal by mi vypadnut listok,no uvidime.

Na tomto tripe navstivim 4 krajiny t.j. treba mi 4 meny. Z minulych ciest mi ostalo par forinton, srbskych dinarov a chorvatskych kun. Tieto peniaze by mi mali vystacit, menit budem teda iba v bosne. Rozhodol som sa pre vymenu penez na mieste, miesto tahania z bankomatu v tom,ze hadam, dostanem lepsi kurz.

Naklady

spiatocny listok na vlak Nove Zamky - Budapest - 10,50€
listok na vlak Galanta - Nove Zamky - 1,90€ (kupovane cez net)
bus listok Makarska - Trnava - 51€ (kupovane cez net)
listok na vlak Budapest - Belehrad - 15,42 € (kupovane cez net)

Advertisement



Tot: 0.114s; Tpl: 0.015s; cc: 13; qc: 27; dbt: 0.0795s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb