Dag 6 – Rondreis Roemenië – zondag 2 september 2018 – Busuitstap naar Vatra Dornei.

Romania's flag
Europe » Romania » Bucovina
September 2nd 2018
Published: September 2nd 2018

Ski-gebied, met de stoeltjeslift naar 1850m en wandeling tot bij het zomerinstallaties van een schaapsherder, die daar in grote ketels op houtvuur zijn ambachtelijke kazen maakt. De boer van onze campercamping verzorgde er een lunch met de plaatselijke producten, en we werden verwelkomd door de plaatselijke 'burgemeister' van Vatra Dormei die met onze groep absoluut op de foto wou. Ons kent ons, blijkbaar hier ook. Toch zijn er hier maar nieuwe verkiezingen binnen 2 jaar !

Skigebied -Vatra Dornei - stoeltjesliftSkigebied -Vatra Dornei - stoeltjeslift
Skigebied -Vatra Dornei - stoeltjeslift

onze Limburgse vrienden voor ons.
Vatra Dornei - 1850m wandeling naar de schapenherderVatra Dornei - 1850m wandeling naar de schapenherder
Vatra Dornei - 1850m wandeling naar de schapenherder

de VW-Touareg van de 'burgemeister' staat er al.
Bij de Schaapsherder. Bij de Schaapsherder.
Bij de Schaapsherder.

De kaasmaker aan het werk. Het kooksel wordt in een netje gegoten.
De kaashut. De kaashut.
De kaashut.

zo simpel maakt men kaas.
De herders-knechtenDe herders-knechten
De herders-knechten

die al die aandacht nogal grappig vonden.
Eerste gang van onze lunch van plaatselijke productenEerste gang van onze lunch van plaatselijke producten
Eerste gang van onze lunch van plaatselijke producten

begint met altijd en overal met palenka, vervolgens, vet spek, kaas van 't schaap, worst, dan een schep polenka, en een pannenkoek met 'iets onbekend' tussenin als toetje.
fietsen in de bergenfietsen in de bergen
fietsen in de bergen

zo kan het ook natuurlijk.

Tot: 0.256s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 57; dbt: 0.0731s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb