Dag 5 – Rondreis Roemenië – zaterdag 1/9/2018 Busexcursie naar het noord-oosten

Romania's flag
Europe » Romania » Bucovina » Suceava » Voronet
September 1st 2018
Published: September 1st 2018

Dag 5 – Rondreis Roemenië – zaterdag 1/9/2018 Busexcursie naar het noord-oosten.

Rondrit met toerbus door een bergstreek in de Boekovina met geleid bezoek aan 2 kloosters uit de 16e eeuw en een bezoek aan 'het museum van de beschilderde eieren' (5000). Wie begint daar aan ?

Er is ook nog een verhaal van een verloren portefeuille, maar dat is voor thuis.

Het Blauwe klooster van Veronet - De Sixtijnse Kapel van het OostenHet Blauwe klooster van Veronet - De Sixtijnse Kapel van het Oosten
Het Blauwe klooster van Veronet - De Sixtijnse Kapel van het Oosten

Religieuse fresco's uit de 16e eeuw op alle binnen en buitenmuren.
Moeder Tatiana, onze strenge gids van het nonnenklooster van Voronet.Moeder Tatiana, onze strenge gids van het nonnenklooster van Voronet.
Moeder Tatiana, onze strenge gids van het nonnenklooster van Voronet.

Strenge Moe, er mocht niet gelachen worden. Ze mocht niet gefotografeerd worden, en vroeg voortdurend of we het wel goed begrepen hadden. Frans en Duits door mekaar, met hier en daar een verduidend woord in het Nederlands.
Non-kassierster aan de ingang Non-kassierster aan de ingang
Non-kassierster aan de ingang

fotoapparaten verboden. Tenzij een taks van 10 Lei.
toegangstraat naar het kloostertoegangstraat naar het klooster
toegangstraat naar het klooster

lijkt op Scherpenheuvel.
Moldovita Klooster in Vatra Moldovitei Moldovita Klooster in Vatra Moldovitei
Moldovita Klooster in Vatra Moldovitei

16e eeuwes fresco'sop alle binnen en buitenmuren. Schouders en knieën moeten bedekt zijn, hoofddoeken aanbevolen. Monniken klooster, maar geen te zien. Nonnen deden er het werk.
Moldovita kloosterMoldovita klooster
Moldovita klooster

zicht op de uitgang.
Nog eens een typische Orthodoxe kerkNog eens een typische Orthodoxe kerk
Nog eens een typische Orthodoxe kerk

ditmaal in een stadje op onze weg.

Tot: 0.095s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 36; dbt: 0.0702s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb