Dag 7 – Rondreis Roemenië – maandag 3 september 2018 – reisdag naar Sovata (238km)

Romania's flag
Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sovata
September 3rd 2018
Published: September 3rd 2018

Onderweg naar SovataOnderweg naar SovataOnderweg naar Sovata

Brug over de Bistrita rivier

Een kuurstadje, druk bezocht door de Roemenen vanwege de heilzame werking van het 'Berenmeer' met zijn extreem hoog zoutgehalte.

De route ging door prachtige berglandschappen en hoofdzakelijk slechte wegen. 2 bergpassen, de Bicaz-pas (1256m) en de Bucin-pas (1787m) langs 2 enorme stuwmeren en de Bicaz-kloof met zijn grillige smalle wanden tot 300m hoog. Spijtig dat het stortregende toen we er door moesten.

Zo een 238km trip is hier een dagreis met de MH. Slechte weg, ontelbare haarspeldbochten, sommige te nemen in 1e versnelling. Vermoeiend toch. Zeker omdat de ¾ van ons gezelschap de nacht tevoren en/of 's morgens geplaagd zaten met de 'toerista'. Wij ook dus. Was het de middaglunch bij de schapenboer in de bergen die het ons lapte, of was het het avonddiner bij onze camping-pension ? De meningen zijn verdeeld. Feit is dat er voornemens gemaakt worden om hier nooit nog Polenta te eten. Of zijn onze westerse ingewanden niet meer bestand tegen 'natuurlijke producten ?

Onderweg naar Sovata

Stop op een beter stuk van de baan.

4th September 2018
Onderweg naar Sovata

schone camper en schone landschappen!

Tot: 0.07s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 32; dbt: 0.0447s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb