34.den - madeira (cristo rei)


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Madeira
April 14th 2020
Published: April 15th 2020
Edit Blog Post

Na ranajky spravena omeleta z cukiny a fazule. Po jedle zbalenie rozpadajuceho batuzku (voda, salam, syr, eps chleba, paprika, susene hrusky) a smer cca 8km vzdialeny cristo rei v casti garajau.

Maps.me a mapu.cz mi ukazali dve odlisne trasy, nakoniec som siel po hlavnej ceste kade chodia dedinske busy.

Vyrazam za slnecneho pocasia, ako idem vyssie usadlosti miznu, zacina byt chladnejsie, zatiahnute.

Idem okolo zakladenej skoly. Ta samozrejme zavreta avsak zaujalo ma, dnu sa chodi cez turniket. Ziacik si pride, pipne sa a uz je v skole. Ach kam tato doba speje.

Chodik mizne a uz idem len po krajnici. Pekne vyhlady na nizsie polozeny funchal a ocean.

Pauze na vyhliadke pinaculo.

Hodeni do seba mensi obedik, kochanie sa vyhladmi.

Zacina poprchat a fukat neprijemny vietor.

Mostom prechadzam nad dialnicou, tu uz je doprava dost husta.

Som v casti garajou. Zacina prudke klesanie.

Obloha opat modra a slnecno.

Ako aj vo funchale i tu ludia cakaju v rade pred supermarketom.

Co ma prekvapilo funguje i elektro, avsak ludia nesmu dnu, vsetko sa riesi pri vchodovych dveroch. Zrejme si ludia objednali online a cul si to len vyzdvihuju. Elektro shop nieco na sposob nay u nas.

Zostupujem dalej, opat most nad dialnicou a dalsie nakupne stredisko.

Pekarnicky funguju ale dnu moze ist len jeden clovek, funguje i optika a neaky velky sportovy obchod (ten zrejme tez na sposobe online predaja).

Restika take away, keby viem tak si neberem so sebou jedlo. Taktiez som videl otvorene aj pojazdne auto predavajuce hamburgery.

Uz vidim moj ciel, velku sochu krista ala socha krista na orave v dedinke klin. Tu som mal moznost navstivit vdaka lenke kl, ked som bol u nej s kolumbiou.

Klesam pomedzi vily s vyhladom na ocean. Takmer kazda ma bazen. To je zivot.

Odbocka k plazi je zapaskovana policajnou paskou. Takze plazovacka sa nebude konat.

Dole na plaz sa da dostat i lanovkou, 3€ spiatocka. Jasne, ze ale nefunguje bo virus.

Cesta z ubytka mi sme trvala aj s pauzou cca 2.5 hod

Pod sochou sa foti jeden starsi par. Cvak fotka a uz upaluju na aute dalej.

Socha velka, od nej vyhlady na ocean a na spodnu plaz, kde je vybudovana restika.

Plaz opat kamenista (velke kamene), takze ziadny pieskovy raj.

Sledujem cestu co vedie k plazi, bo v plane bolo podlezenie policajnej pasky ale moc by mi to nepomohlo, bo tesne pred restikou vidim zamknutu vstupnu branu. Tak nist.

Od sochy po prirodnych drevennych schodoch klesam k vyhliadke ponta do garajou.

Som tu uplne sam.

Paradne vyhlady na utesy, vzdialeny funchal a sochu krista zo spodu.

Stveram sa na skalu a tu ma zacinaju chytat tlaky v bruchu.

Tie silneju, zachod nikde, stahujem nohavice a obrovska ulava. Este, ze som so sebou mal trochu hajzlo papiru, inak by som musel zalozit zapisok straty/nalezy a prva zaznamenana vec by boli trenky.

Pod skalou bola i keska ale cesta sa mi k nej nezdala bezpecna a zrutit sa z utesu zatial neplanujem a i tak to bol len sulcek od celaskonu, tak nic wow.

Relax na drevennom zabradli. Nasavanie slnka, sledovanie mora.

Asi po polhodine prichadzaju dve zenske, tak stupam do neba, kde ma ocakava jezis.

Lahinam si na lavicku a pokracujem v relaxe.

Slnko dobre pecie, jasne, som bez natretia opalovacim kremom.

Supujem do seba susene hrusky. 100perc for vegan, no preservativ, tak pisu na zadnej strane obalu. Sacik som nasol v kredenci v kuchyni, korejcov nebol, tak som si ho privlastnil, tak isto ako konzervu tuniaka.

Cas na navrat.

Policajnu pasku prisli skontrolovat pracovnici mesta. Sa im to zdalo malo zahradene, tak omotovali dalsiu.

Ako si tak stupam, zrazu ma obieha cierny bavorak, na tom neni ci divne, no len tento mal pastekarske spztky. Wow slovaci na madeire a este na aute.

Idem totoznou cestou az po cast neves, kde odbacam z hlavnej cesty oproti restike boa vista.

Nenormalne klesanie.

Okolo opat mensie vily ale uz bez bazenou.

Cesta ma vypluva az pri mori, aspon sa nadycham morskeho vanku, skoda, ze more je dole a ja som hore na utese.

V udoli ludia pestuju zeleninu.

Na jednom kopci nenormalne velky moderny dom s obrovskym bazenom.

Idem okolo phil hostelu, ten ozaj zavrety, hlavne, ze cez booking sa da zarezervovat.

Prostredie fajn ale daleko od mesta.

Vo funchale taktiez slnecne pocasie avsak veterno.

Kostolik socorro, pred nim pekny placek na relax s vyhladom na more resp dalsi akoze prirodny bazen.

V okoli pevnosti sao tiago restiky a bary, o ulicu vyssie internat pre studentov. Zvonka to vyzeralo dost luxusne a dokonca aj obyvane. Prave odtial liezli dve cirne huby

Relax na hradzi.

No zaslo slnko a uz bola zima.

Chytam do ruk lyzicku (moj obuvak), nasadzujem topanky, obliekam smradlave tricko a hor sa na ubytko.

V mori sa opat dvaja otuzilci kupu.

V meste oproti vcerajsku uz neni tolko ludi.

Na ubytku davam do seba cokoladu, zacinam vyucbu jazyku.

Upratovacky to uz akurat balia.

Sikmaci chytili mys a cul ju chovaju v krabici od pringles.

Na veceru polievka co mi vydrzi este na zajtra.

Dnes cvicenie vynecham, bo som trosku ko.

Sprcha a pokracovanie kukania star treku (film).

Vm sa chce opat vyrozpravat. Tak 3hodinovy hovor resp pocuvanie jej sumaru dna a zazitkov z minulosti, ja kedze som nudny, nehovorim nic a jednym uchom pocuvam a druhym vypustam.

Ha zrusili mi dalsie lety, kisinev - istanbul - budapest. To kupovane za mile a doplatok u turkisch. Na ich stranke je aj odkaz na refund ale nefunguje.

Na al najdeny prispevok, ze edreams asi bude vracat peniaze, tak preposlany mail z ryanairu na adresu lowcost@contact.edreams.com

Som zvedavy co z toho bude.

Rumbo mi ponuka voecher resp prachy ako kredit + 10per resp refund ale poplatok je 30€, taku hodnotu nema ani jedna moja zrusena letenka, takze by som dostal na ucet rovnu 0.

Skoda, ze to neponukli pred kupou letenky do lisabonu, by som kredit hned zuzitkoval.

Suma sumarum, uz mam len dva aktivne lety 5.5 madeira - lisabon a 6.5. budapest - astana (dufam, ze mi to zrusia).

Dobra sprava z domova, dorazili 2pohladnice z madeiry, z porta este nedorazila nikomu.

Foto

Madeira
https://photos.app.goo.gl/qX28JJrL1ftGrtrR7




Advertisement



Tot: 0.062s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0426s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb