22.den - prechod canicol v machico


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Madeira
April 2nd 2020
Published: April 2nd 2020
Edit Blog Post

Prazenica so slaninou a cibulou, k tomu salat. Ranajky sampiona.

Este otravuje octavia ale nemam cas si vypisovat.

Povodne som chcel ist na bus o 1030 ale vcerajasi telefonat s vm sa dost pretiahol, co malo za nasledok, ze som vstal okolo 945.

Nastastie do machico ide bus kazdu hodinu.

Odchytavam c.113 sam spolocnosti a uz sa vezem gratis do canicol.

Bus stara hrklavka, usporiadanie 3+2 tak dost malo miesta na nohy.

Vodic mi este vravi, ze od buduceho tyzdna treba pipaciu karticku inak sa autobusom nezvezem.

Toto vravi aj iny ludom co nastupuju a nemaju karticku.

V machico opat dlha cakacka asi 10min.

Tentoraz vsak uz funguje bus stanica, takze busy uz neodchadzaju z pred parciku.

Vyskakujem kusok za tunelom pri prvej restike.

Mapy.cz ma veru ojebali. Ked som online, tak mi na mapach ukazalo znacku restiky, offline neukazalo. Toto iste bolo aj s vyhladnou.

Zacina klesanie medzi nizke domceky. Pekny vyhlad na canicol, kde je pristav aj s jednou velkou nakladnou lodou.

Okolo fut.stadiona sa dostavam na zaciatok treku do machico.

Vonku je nadherne, slnko, modra obloha, prakticky bezvetrie.

Predemnou dve baby co vencia psa. Idu kusok mojou trasou ale iba po fajn kamenny mostik, potom sa vracaju a cakaju na odvoz, nabera ich mama a sup ho domov.

Ak by som pokracoval dalej dole po asfaltke prisiel by som na kamennu plaz. Normalne sa v mori kupal jeden clovek.

Pri mostiku lovim kesku, konecne logbook ok, nechavam tam swg.

Zacina mierne stupanie do kopca po fajn cesticke.

Okolo same kaktusy.

Sadam na skalu a davam obed, salam, syr, paprika a polystyrenovy chleba.

Paradny vyhlad na canicol, prekrasny poloostrov sao lorenzo a za nim vidim aj ostrov porto santo. Druhym smerom ma vyhlad na skupinku ostrovov illhas deserta (?)

Po odpocinku pokracujem v stupani. Prichadzam k el.stoziaru, za nim sa da ist este po hrebeni (resp skalach) az k fajn vyhliadke (mozno)

Neako uz nemam strach z vysok, tak si poskakujem ako kamzik, chybny krok a som dolamany na dne rokliny. Nakonec vsak k vyhliadke neprichadzam, nedal som to, zlakol som sa.

Klesanie, vita ma tu koza, na kopci skormne obydlia domacich co tu pestuju zeleninu.

Napajam sa na asfaltku a stupam k vysielacu.

Tu kamenne stoly a lavice, dokonca krb.

Vyhlad genialny na cele machico, okolite vrchy, letisko a piesocnu plaz.

Odlovujem i tu kesku, nebola vobec zamaskovana. Zbavujem sa dalsieho swg. Neskor sa na parkovisku zbavujem i dalsej nalepky.

I tu mali macky vybudovane utulok. Dva domceky, nasypane jedlo a voda.

Prave prichadza mlady par, nema zmysel tu oxidovat isto si idu hore na vyhliadku vrznut.

Do machico neklesam po asfaltke ani po cervenej co je vyznacena v mape.

Idem priamo k moru, cesticka je v mape oznacena, mal by som sa vynorit pri forte joa baptista. Co som najskor myslel, ze je daka pevnost ale je to len chatrajuca budova.

Cesticka vyzera, ze ju buduju, kolme kovove schody,rozrobeny betonovy podklad.

Vsetko vyzera idealne, super vyhlady, cesticka v pohodicke.

Avsak zrada, podla mapy sa mala polnacka vymenit za asfaltku ale hovno.

Cesta mizne, klesam len na verim v boha.

Kaktusy, trava, kamene a kozy.

Prichadzam k akoze k pevnosti, ta ohradena, neni sanca sa dostat na hlavnu cestu.

Co cul, teren nahovno, volakedy tu boli policka ale cul je to tu zarastene.

Nastastie je tu levada desembarcadouro. Napajam sa na nu s tazkostami, nakonec ma to vypluva do civilizacie.

Samozrejme jebli psi. V klitke ich bolo asi 5ks, uplne zdivoceny.

Postupne sa po schodikoch dostavam az k pieskovej plazi.

Ta opustena bo virus.

Plaz neni velka ale staci na relax.

Vyzuvam topanky, dole ponozky a uz si to masirujem do mora. Konecne slana voda

Ta je dost studena, veru na kupanie v ziadnom pripade, mozno ak by bolo vonku 30c, cul je asi tak 18c

Ludia sa tu prechadzaju po nabreznej promenade. Nie moc, len par. Vacsina ich praktizuje rychlo chodzu.

Po omoceny este mensia prechadzka po mole a sup ho po promenade.

Ta malicka ale fajn, palmy nesmu chybat.

Domaci nieco lovia medzi skalami.

Na namesticku vsetky restiky pozatvarana.

Je tu aj budka kde sa daju zadarmo zobrat/vymenit knihy.

Fotim pekny kostolik, zltu pevnost a sup ho na bus. Mal by ist 1630.

No nejde, busy uz nejazdia podla sobotneho poriadku ale podla nedelneho. Takze dalsi ubytok spojov a dost razantny.

Keby vim ostanem este pri mori, ktore mi uplne dobilo baterky. Sum mora, robi divy a ked sa to skombinuje so slnom a este piesocnou plazou, uplna dokonalost pre dokladnu psychohygienu.

Na busoch vypisane, ze od 6.4 uz iba s kartou. To mi prizvukuje aj sofer, vraj vsetky spolocnosti, tak som docestoval resp musim zistit co stoji ta karta.

V buse ide na mna unava. Dnes len cca 8km za 3hod ale mal som velke pauzy.

Cesta ubehla rychlo. Bus moderny.

Povodne bolo v plane na veceru priprava masa ale som ko system.

Robim sackovu polievku a mrazene nudle s masom.

Upratovacky prave koncili. Cul tu bola povodna a zrejme majitelova zena.

Sikamci dole cvicia ostosest. Objednali si pizze. Dost velke, na ucte 39€ za dve velke a jednu mini. Dost drahe teda.

Po veceri len spisanie zapiskov.

Cvicit nebudem, som unaveny.

Bohuzial vm sa uz dnes neozvala, som ju asi riadne sklamal vcera resp mozno ma plnu hlavu babky, ktoru dnes operovali.

Opat prichadza dazdive obdobie na nasledujuce dva dni. T.j budem zavrety na ubytku.

Foto

Madeira
https://photos.app.goo.gl/i32nzF3b4di6TzcP7



Advertisement



Tot: 2.147s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 41; dbt: 1.8814s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb