17.den - madeira (levada dos tornos + serra do faial)


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Madeira
March 28th 2020
Published: March 28th 2020
Edit Blog Post

Taliany buntosili az do polnoci vcera, striedavo som zaspaval, vstaval.

Rano prekvapila sprava od kate z cebu. Tak mini pokecik o aktualnej situacii a ci sme vsetky safety.

Rychle ranajky a odchytenie busu.c 22 co ide kusok od ubytka.

Cakal som na nho cca 15min. Medzi tym isli okolo mna dve dodavky hliadkujucich policajtov.

Vodicovy v buse ukazujem penazenku, on mi ukazuje nech si idem sadnut. Tak zas sa vezem zdarma.

Zacina prudke stupanie uzkymi ulickami. Aby to sofer busu nemal jednoduche tak po krajnici su rozne poodstavovane auta.

Jedna zatacka skoro 360c, nebolo sanca to vybrat na jednu supu, tak cuvanie a na druhy pokus sa zadarilo. Fakt genius musel vymysliet tuto trasu pre bus.

Vystupujem na konecnej babosas t-22.

Cestu poznam uz z minula. Klesanie okolo lanovky po fajn vydlazdenej cesticke, neskor stupanie po schodoch.

Pocasie mi praje, neprsi ale je pod mrakom.

V prvej dedinke sa napajam na levada dos tornos.

Je to znacene ale pre istotu som sa opytal jedneho cloveka.

Jebli psi z domov nesmeli chybat, stekali jak odtrhnuty z retaze.

Sem tam koza ci ovca a uz som pri levade.

Na zaciatku sa da kupit ovocie zo samoobsluzneho obchodiku ale podla bananov tam ovocie je uz dobre dlho.

Levada genialna, jedna strana kanal a druha strana pekne upravene kvety.

Cesticka trosku blatova ale pohodicka.

Trasu mi sprijemnuje spev vtakov a v levade so mnou plavaju ryby.

Stretavam prvych turistov.

V dedinke choupana prichadza zrada. Levada ide cez hotelovy (skor apartmanovy) komplex.

Tam zamknuta brana s oznamom, kvoli virusu trasa uzavreta.

Nuz spiatocka par metrov a uz stupam hore schodmi do dediny.

V kazdej takejto malej dedinke je dost opustenych rozbitych domov. Co dost kontrastuje s pekne upravenymi domcekmi s krasnymi zahradami.

Stupam hore k stadionu.

Akurat maju trening hraci, jeden sa nevie dostat na stadion, vsetko zamknute.

Jedno z treningovych ihrisk nesie meno po cr7.

Od stadiona smerujem k levade da serra do faial.

Jeden chlapik si tu akurat chystal krosovu motorku.

Ako si tak stupam po polnacke, zrazu ma zacali obiehat 4dzipy.

Tato levada bez vody, kanal miestami ani neni vidiet.

Najskor idem po vysekanon lese, kde budu neskor plantaze.

Slniecko pekne svieti, tak obedik na skale.

Oproti mne ide domaca rodinka co praktizuje rychlochodzu.

Vchadzam do fajn lesika, opat pekne kvetiny a zaujimave stromy.

Odlovujem cestou dve kesky, logbooky samozrejme nahovno.

Obcas oproti mne bezci ci cyklisti. Domaci nezahalaju a sportuju aj ked stay at home.

Ako sa blizim k dedinke camacha, levada je krajsia a krajsia, uz len ta voda chyba.

No pribuda oblacnost a aj dazd. V samotnej dedine miestami viditelnost na 300m.

Opustam levadu na ktorej bolo fakt dost ludi ale hlavne domaci. Ok stretol som mozno tak 10ludi.

V camacha na zastavke rozmyslam ci sa napojit nazad na levada dos tornos.

Pravu nohu mam otlacenu od topanky, tak chodza trochu horsia, pocasie na prt ale nakonec idem.

Ma byt na nej zhruba 400m tunel.

Idem cez dedinku dost dlho.

Jeden chalan pyta odo mna cigarety.

Dedinka fajn. Len zas pridrabany psi.

Klesam az do casti nogueira kde sa po schodikoch uz napajam na levadu.

Cesta ziadne nic vau oproti tomu co som uz dnes videl. Ale zato moze aj mrholenie a bolest v nohe.

Konecne sa dostavam k tunelu, nasadzujem celovku a ide sa na to. Uzka cesticka ma dost dier plnych vody, obcas sa da v tunely aj narovnat, vacsinu vsak idem trochu zhrbeny.

Po vychode z tunela mi bolo chvilu dost blbo.

Cesta nezaujimava a v nohach toho uz mam fakt dost, preto sa rozhodujem v dedinke palheiro ferreiro ukoncit turu.

Este vybieham na strechu jednej budovy odkial je vyhlad na nadrze s vodou resp na rozsiahli golfovy areal.

Na hlavnej ceste sa zastavujem pri bus zastavke ale ziadny poriadok tu neni vycapeny.

Pokracujem dalej po schodoch uzkou ulickou na dalsiu bus zastavku.

Slava bus by mal ist o 10min ale samozrejme odchod je napisany z konecnej/zaciatocnej stanici, fakt logika. Nastastie moja zastavka je 4po ceste, tak pocitam s malou cakackou navyse.

Prichadza bus, vchadzam dnu, oznamujem stanicu. Zabudol som zamavat penazenkou, tak sofer blaboce nech si vybavim predplatenu kartu. No to iste. Dalsia jazda gratis.

Po ceste na levadach ci v dedinkach ludia priatelsky, odzdravili resp zdravili prvy.

V buse tez sofer pohodak, furt sa bavil s osadenstvom.

Neplanovane zastavenie pri predajcoch zemiakov. Predavac dava soferovy igelitku, ten ju vyplaca a ide sa dalej.

Vyskakujem klasicky pri nakupnom stredisku anadia.

Posledne stupanie a konecne som na ubytku.

Totalne ko.

Dnes novy rekord vo vzdialenosti 25.5km za 5.5hod.

Hned sprcha a relax na spodnej terase.

Stary talian a venezuela si beru z mojej ponukanej cokolady. Som zvedavy kedy aj oni mna ponuknu niecim.

Nakonec som este zastihol kate z cebu online tak pokracovanie rozhovoru.

Odporucila mi serial Money Heist co ide na netflixe. Mal by som inac uz dokukat aj star trek picard, zajtra sa tomu budem venovat kde to najst, najlepsie s titulkami.

Nohy ma fakt riadne bolia a to neboli az take velke stupaky, prakticky skoro rovinka.

Davam dalsiu seriu brusnych cvikov, cul som si dal pod seba uz aj paplon z druhej postele.

Po cviceny spravena ryza a dojedene kura.

Zajtra ma caka kulinarsky den. Na ranajky skusim recept od vianocnej matky, obed bude vysmazne file a na veceru si spravim mrazenych shrimov so spagetami.

Po veceri presun hore do lobby a zacatie citania dalsieho dana, nehanebne neviniatko.

Dnes je tu uplny klud. Sikamci si nevaria, necvicia, su zalezeny na izbe.

Stara brazilcanka tiez. Stary talian a venez si robili veceru, resp si ju donisli zo supermarketu.

Talian nevim kde je.

Co sa tyka letov, transavia ma prvy let az koncom aprila ale i to neni iste, tak to radsej nekupujem, sata ma na azory lety az od maja.

Z ryanairu mi dosol mail, ze nestihaju vybavovat refund, no i tak prachy naskocia edreamsu, uvidim co potom bude.

Nakazenych je na ostrove uz 34ks, z toho 15ks v mojom meste.

Dnes pristalo lietadlo z uk a donislo podla tlace turistov ale co som cital diskusiu boli to zvacsa rezidenti. Predpokladam, ze setko uk dochodci.

Inak ludia maju na ostrove na 3mesiace rozne ulavy, niektory nemusia platit najmy, obchody neake odvody, free busy (i ked clovek musi mat kartu)

Co sa tyka tur, uz mi moc toho neostava co je dostupne busom. Zbezne podla dvoch blogov v linkoch asi len 4tury do konca aprila a ked sa izolacia predlzi tak ozaj ma tu asi drbne.

Keby boli otvorene aspon obchody, by som kupil volake lacne botasky na beh.

Foto

Madiera
https://photos.app.goo.gl/t3KhitHXXPAmWMrk6


Advertisement



Tot: 0.056s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0375s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb