9.den - madeira (okruh machico)


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Madeira
March 20th 2020
Published: March 21st 2020
Edit Blog Post

Tak ako predvcerom i dnes chytam staru hrklavku c.113 a smer machico. Cena rovnaka ako ked som siel na konecnu, 3.35€.

V meste oproti vcerajsku menej ludi, skoro ludoprazdne.

Obiehal ma cyklista, pyta sa ci mam rad mango a vzapeti mi vravi ci mu mozem dat 1€. Pici co je to s ludmi tu.

Opustam slnecny funchal a prichadzam do slnecneho machica. Bohuzial mojim smerom su mraky.

Po par metroch zacina fukat vietor a prve kvapky dazda ale v pohodicke.

Mestecko vymrete.

Stupam pomedzi uzke ulicky az sa napajam na levadu do canical. Zacinam kusok od tunela duplo canical

Bola to riadna makacka sa sem vystverat. Kopec riadne strmy.

Levadu tu akurat na kusku opravovali robosi.

Tak ako vacsina domacich ani tito neboli moc friendly. Ono na pozdrav prakticky nik nereaguje, iba turisti.

Vyhlad z levady je na okolie super, mestecko, more.

Pokracujem na sever.

Po pravej strane levada a kopec, po lavej policka so zeleninou, zemiaky, kapusta, bob, bananovniky.

Obcas neaky malicky domcek. Je to ozaj pekne, chyba uz len azurova obloha.

Opustam levadu a napojujem sa na verada do larono.

Tato cesticka ma vyhadzuje pri severnom pobrezi. Cestu tam obcas strazia kozy.

Okolie paradne, pekne rozkvitnute stromy.

Bum a som tu, podomnou skalny zraz a vyhlad na ocean.

Na tejto strane je slnecno, tak uplna paradicka.

Po cesticke smerujem na zapad, po lavej strane skala po pravej kriky a za nimi uz len ocean.

Postupne sa mi naskytaju neuveritelne vyhlady. Ono tusim kazda tura je lepsejsia a lepsejsia.

Relax na slnicku, podomnou skaly, policka a ocean. Podomnou myslil cca 200m.

Zrazu ma obieha bezec, turista, neskor ma obieha aj z opacnej strany.

Za vyhladom espigao amarelo sa krasa konci.

Slnko mizne a vyhlady na okolie uz su neni take vau.

Stretavam dalsich turistov.

Pri nefunkcnej lanovke menim plany a nejden az do porto da cruz ale cestickou caminho da degolada sa vraciam do machico.

Stupak nehorazny, i ked sa slo po prirodnych schodoch.

Na vrchole zbieham k pik.stolu. tu nemecky dochodci.

Zahynam dolava a smer vereda das furdunas.

Podklad dost blatisty ale les nenormalny, same obrovske paprade a ine rastlinstvo.

Opustam skvely les a vynaram sa pri neakej asi tur.budove. ta zavreta ale su tu lavicky s lavicami.

Za nou stracam cestu ale pochvily ju nachadzam.

Trasa je uz totalne nezaujimava, nenormalne klesanie po lesnej ceste.

Vynaram sa v dedinke marocos, tu sa napajam opat na levadu canical smerom do lava.

Opat policka s ovozelom a paradny vyhlad na mestecko.

Obcas neaky ten domaci, dvaja turisty.

Cestou sa daju kupit aj rozne dopestovane ovocia. Proste stolik, na nom ovocie a cenovka.

Clovek zoberie ovocie a necha v miske peniaze.

Ja nakupujem 2banany.

Obieham spiaci nemecky dochodcovsky par a uz klesam do machico.

Kazdy jeden dom ma tusim psa, vsetci po mne stekaju jak sibnuty.

Dvaja trpazlici co boli na ulici ma dokonca prenasledovali.

Pustymi ulicami sa dostavam na bus zastavku. Postupne prichadzaju busy, moj je az posledny.

Riadne zniceny prichadzam na ubytko. Predsa dnes to bolo 25km za 6.5hod. tura genialna, levada, policka, ocean, skaly, utesy, les

Na veceru si zohrievam polotovar nudle ala bolognes.

Kurvy sikmooke (4korejci) si tu roba masicko, mnam. To je nove osadenstvo. Zrejme studuju v portugalsku, bo hovoria trochu portugalsky.

Ohladne letov, dalsie dva zrusene. Lis- ams tam bude refund 2€ a pdl-lis tam asi nebude, bo kupovane cez edreams.

Foto

Madeira
https://photos.app.goo.gl/A7CQkhBWL7UwGzAz8




Advertisement



Tot: 0.074s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 31; dbt: 0.0435s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb