dag 7: De beklimming van de Preikestolen

June 10th 2022
Published: June 10th 2022

Dag 7: De beklimming van de Preikestolen

vrijdag 10 juni 2022

Vanochtend merkten we dat de nachten hier echt wel korter zijn.

Om 23u30 was het hier maar net iets of wat donker en rond 4u was het alweer licht.

Dit werd heel duidelijk in onze ton met 3 ramen!

Maar de matrassen waren goed, Nore sliep goed, dus waj blaj!

Ik dolde bij het opstaan nog wat met Nore en ze viel weer in slaap in alle onmogelijke posities!

Maar het was zo ongelooflijk schattig!

Dan gingen we ons omkleden, ontbijten aan de auto, de laatste dingen inpakken, stapschoenen aan en off we go!

De beklimming begon al stijl en was echt doorbijten.

Na enkele honderd meter waren we al helemaal bezweet, maar de moeite werd continu beloond met prachtige uitzichten!

Nore sliep en zong vredig in de draagzak en liet ons op tijd weten als ze dorst had, moe was, of als we langer dan 5 seconden bleven stilstaan.

Ze kreeg onderweg ook veel aandacht van passanten. Zo een schattige baby zeg! Tja, dat vinden wij ook!

We zagen de bordjes komen en gaan. Nog 3 km, nog 2,5 km, nog 1,5 km.

Het ging allemaal best vlot met een baby en een grote rugzak.

Veel stoppen om te drinken, af en toe eens een foto en voor we het wisten hadden we nog maar 1 km te gaan.

Eenmaal boven, was het echt genieten. We aten en dronken wat, verschoonden Nore, namen foto’s en schoven ook aan voor de bekende foto.

Beetje tegen ons principe om aan te schuiven voor een foto, maar ik wou het wel gedaan hebben nu we hier toch zijn.

Na een uurtje boven te hebben genoten, moesten we dezelfde weg weer naar beneden gaan.

Eigenlijk ging dat een stuk vlotter, totdat Karen pijn aan haar voet kreeg.

Daar hebben we ons gemiddelde wel wat naar beneden gehaald, maar in dezelfde tijd die we naar boven deden, geraakten we ook weer beneden.

Daar gebruikten we onze laatste stappen om onze schoenen te wisselen in de auto en vlak daarna iets te gaan eten en drinken in de Lodge.

Genieten! We reserveerden ineens een plek voor vanavond en gingen dan weer terug naar de ton zodat Nore nog eventjes vrij kon spelen en wij ons om beurten konden gaan douchen.

GENIETEN! 😊

Daarna nog wat ravotten met Nore en dan weer gaan eten.

Met op het menu: hetzelfde als gisteren.

Tja, het was nu eenmaal heerlijk!

Terwijl we wachten op het eten, vul ik de blog nog bij en gooi ik em online.

vanavond op tijd slapen, want we zijn teut!

En morgen rijden we weer wat langer naar de volgende camping! 😊

Groetjes!

Nore, Karen en Rick.

Tot: 0.273s; Tpl: 0.02s; cc: 8; qc: 49; dbt: 0.069s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb