Blogs from Leikanger, Western Norway, Norway, Europe

Europe » Norway » Western Norway » Leikanger July 4th 2023

This morning is what Insight Vacations calls a “relaxed start” which just means we get a much needed sleep in as we don’t leave until 10:00AM. The reality is that the Geiranger to Hellesylt ferry doesn’t leave until 11:00AM, so we couldn’t leave earlier if we wanted to. But we did get down to the ferry early, as this is a public ferry and there are also other tour busses taking the same ride. Today is also the 4thof July, but as Americans are the minority on this trip, none were willing to sing the National Anthem to celebrate. On July 1, it was Canada Day, and one of the Canadians handed out little Canadian Flag pins to everyone to celebrate. No Americans were handing out American Flag pins today. So disappointing! So Maja got the ... read more
View From The Geiranger To Hellesylt Ferry - Seven Sisters
View From The Geiranger To Hellesylt Ferry
Jody On The Road To Jostedal Glacier

Europe » Norway » Western Norway » Leikanger June 30th 2015

NORVEGE 17 : de Trondheim à Dovreskogen et Leikanger – NORRUEGA 17 : de Trondheim a Dovreskogen y Leikanger Texto en castellano debajo del frances... Photo du jour : ce 30 juin nous visitons Bergen... Bergen est une ville du Sud-Ouest de la Norvège, capitale du comté de Hordaland. Elle est la deuxième ville du pays avec 272 520 habitants. C'est également une ville portuaire, une ville universitaire, et un évêché. Le reste vous arrivera en temps voulu au fil du voyage et du blog... Les 25 et 26 juin, notre route nous mènera à de très beaux paysages... mais la route parfois nous effrayera un petit peu par son étroitesse et quand il s'agit de croiser un autre camping c... read more
La nuit revient pour quelques minutes... il n'est tout de même que 2h15 du matin !
sortie de Trondheim
autre bâtiment à la sortie de Trondheim

Europe » Norway » Western Norway » Leikanger January 13th 2007

Heihei! ...Hjeeelp! Sekkane e ikkje ferdi pakka enda, og det e bare et par daga til vi reise..!d e jo ganske begrensa ka man klare å få me seg i en sekk, får heller kvitte oss me d gamle og shoppe litt underveis:):)Søndags kveld sette vi oss på bussen til Oslo, ready for takeoff!!! Vi gleda oss kjempemasse:) Etter fleire forespørslar, har vi gitt etter for presset, og oppretta vår egen reiseblogg. Vi skal gjere vårt beste for å holde den oppdatert! Etter at turen va bestilt i begynnelsen av oktober, va d mange ting som måtte ordnast..noken stikk i armen måtte til, stakkars Gunnar fikk flest..og etter utallige tura innom ulike sportsbutikka klarte Jaana endeli å bestemme seg for en sekk..:) Ellers har høsten stort sett gått i jobbing..masse jobbing..satsa på at økonomien strekke til..takka ... read more

Europe » Norway » Western Norway » Leikanger May 27th 2006

(Photos coming soon)... read more

Tot: 0.074s; Tpl: 0.004s; cc: 8; qc: 34; dbt: 0.0319s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb