Overslapen


Advertisement
Norway's flag
Europe » Norway » Northern Norway
August 5th 2010
Published: August 6th 2010
Edit Blog Post

Om 8u druk ik de wekker af en het is na 9u als ik goed en wel wakker ben. Daar gaat de ferry! De gehele dagplanning schuift een heel deel op. In de haven verfris ik me even in het sanitair. Na de oversteek, is het 10km tot Bronnoysund, hier plan ik te winkelen. De route gaat niet langs het centrum dus dan maar een kleine rondrit. Een kleine hap en dan toch nog eindje rijden voor de lunch. De namiddagrit schiet goed op. Het terrein is niet noemenswaardig zwaar. Ik krijg nog 2 fietsers naast me, een Noor en Nederlander, wel zonder bepakking. Ze vinden het een hele toer. De Noor heeft een kennis die van de Noordkaap naar Zuid-Afrika is gereden en net is aangekomen. Dat is voor een volgend avontuur. Ik ga verder naar men volgende ferry. Na een korte wachttijd zit ik weer op het water. Het landschap verandert nu wat. De laatste 10km tot de camping stijgen meer. Ik kom nog door 3 tunneltjes en sluit af met een ferme klim. Een andere camping dan gepland biedt zich aan. Ze lijkt echter verlaten. Mensen die daar zitten te lunchen kunnen me niet echter verder helpen. Ik bel het nummer op het infobord en iets later staat de eigenaar daar om alles te regelen. Ik ben de enige gast. Het tentenveld ligt een eindje van het sanitair. Als ik ’s avonds de vaat doe speelt hetzelfde scenario van de dag ervoor zich af. Een plotse wolkbreuk zorgt ervoor dat alles wat niet in de tassen zit, nat wordt, incluis de was! Voor de nacht hang ik alles op in de kleine badkamer om te drogen. Ik wil ook de batterijen van de GPS opladen maar er is enkel stroom als het licht brandt. Een lamp kan ik uitschakelen, de andere niet. Zonde van de energieverspilling.

Advertisement



Tot: 0.232s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 56; dbt: 0.0832s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb