Hop hop omhoog


Advertisement
Norway's flag
Europe » Norway
August 6th 2010
Published: August 10th 2010
Edit Blog Post

Bij het vertrek moet ik al direct klimmen, omhoog naar beneden, terug omhoog. Dit tempo zou het nog een tijdje aanhouden. Na 6km kom ik aan een kleine winkel waar ik men inkopen wil doen. De prijzen liggen zo hoog dat ik enkel met een pak wafels buiten kom. Vlakbij staan nog enkele backpackers. Na 20km kom ik bij ene iets grotere supermarkt, buiten staat nog een bepakte fiets. Hij behoort tot een jonge kerel uit Engeland, hij rijdt Noordwaarts. De dame van de supermarkt geeft ons nog een kopje koffie, veel te bitter! Het volgende stuk is iets minder heftig en gaat geleidelijker. In Kolvereid neem ik men middagpauze. Het druppelt lichtjes dus ik schuil onder een luifel, gelukkig is er een bank. Ik ontdek dat ik vlak naast de bib zit, even mail checken en de blog updaten. Er is ook Wifi maar dan moet ik de netbook uit de bagage opvissen en de kans bestaat dat ik dan ook te lang blijf hangen. Op 20min ben ik buiten en is het 13km tot de ferry. Hier ben ik net op tijd voor het vertrek van 15u20. Op de ferry spreekt een meisje me aan of ik wel weet dat er niet zoveel winkels zijn. Ze had Duitsers ontmoet, die 60km zonder proviand zaten. Ik was al voorzien voor vandaag zei ik en bedankte haar. Aan de andere kant moest ik nog 40km doen om aan de gewenste afstand van vandaag te geraken. Het begin ging goed maar dan ging het weer knal omhoog. De helling was lang en ging traag. Ik ging nog over een brug ook voor ik uiteindelijk afdaal. Dan nog wat klimmetjes en ik kom weer vlak langs de kust. Uitkijken naar een kampeerplekje. Het eerste was afgekeurd wegens slechte ondergrond en teveel dazen, het lag ook vlak onder een elektriciteitspaal. Iets verder ga ik een stukje langs de weg naar beneden en ontdek een klein stukje gras met zicht op het water omgeven door bergen, ideaal! ’s Avonds na het eten als ik net in de tent zit, regent het nog wat. Deze keer haal ik de was op tijd binnen! De chocolademelk die ik vandaag kocht is zuur! En het is dan nog wel een brik van 1L omdat de kleintjes er niet waren. Wat een ontgoocheling!

Advertisement



Tot: 0.233s; Tpl: 0.017s; cc: 10; qc: 55; dbt: 0.0911s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb