Frisse wind


Advertisement
Norway's flag
Europe » Norway » Northern Norway
July 16th 2010
Published: July 19th 2010
Edit Blog Post

Het is warm als ik deze morgen ontwaak, de zon schijnt goed. Ik tref nog een Nederlandse campinggast die ik uitvraag of het komende traject, de Noordkaaptunnel , bevoorradingen. Na bevestiging bij de receptie blijft er een toch nog een winkel aan te komen. Bij de receptie ontdek ik ook nog Wifi dus rap even mail binnenhalen. Dan op pad door het golvende terrein. De natuur is nog steeds even indrukwekkend. Aangekomen bij de winkel sla ik proviand in voor 2 dagen omdat ik nog niet weet waar ik morgen zal overnachten en of ik nog inslapunten tegen kom. Het weer is redelijk. Iets meer bewolking dan deze morgen met een flauw zonnetje, de wind heeft echter een snijdend karakter. Geluncht wordt er bij een wit kerkje nabij de kust. Er staat nog een Nederlandse en Belgische auto. Als je stilzit, wordt het pas koud. Vlug warm trappen is de boodschap! Het landschap blijft adembenemend dus er kruipt ook veel tijd in het nemen van foto’s. Onderweg passeer ik nog enkele eenzame fietsers. In het 2de deel van de namiddag staat de eerste tunnel op het programma. 3km lang maar redelijk vlak. Het is er frisjes maar te doen. Bij aankomende autoverkeer, geeft dit echter een donderend lawaai. De weg kronkelt verder door enkele baaien, alles ligt zo dicht opeen maar door de vele bochten, maak je vele kilometers. Dan komt er nog een kort tunneltje. Ik neem nog een korte pauze met zicht op de baai, ik geniet volop. Dan gaat de laatste etappe in naar Repvag. Nadat ik de hoofdweg verlaten heb, kom ik na 2km in het kleine vissersdorpje. Op de camping krijg ik een ongelukkig plekje achter het hoofdgebouw. Later op de avond komen er nog 2 andere fietsers aan. Een Belg uit Wallonië en een Fransman. We converseren wat over onze reizen, materiaal en dergelijke. Mijn Frans is zijn laagje stof weeral kwijt!

Advertisement



Tot: 0.2s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 57; dbt: 0.0694s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb