Blogs from Galdhøpiggen, Eastern Norway, Norway, Europe

Europe » Norway » Eastern Norway » Galdhøpiggen August 9th 2018

That would be Jotunheimen National Park, home of the highest peaks in Norway including Galdhøppigen at 2469m ASL (8,098') which I summited last Thursday under mercifully dry conditions but with extremely limited to absolutely zero visibility. This brought to a close 2018's Scandinavian Peak Bagging Trilogy which also included Sweden's highest mountain and Finland's highest point. There was actually a bit of doubt whether or not I would be able to bag this trip's 3rd objective because the weather in Norway had been pretty lousy since I crossed the border from Finland 5 days prior. Plus I sort of boxed myself in to having only one day to try for the peak after I bought a non-refundable ticket on a Hurtigruten cruise from Ålesund to Bergen (more on that in the next blog). The hike to ... read more
Looking Up East Route
Nearing Cloudy Summit
Summit Totally Socked In

Europe » Norway » Eastern Norway » Galdhøpiggen September 17th 2005

Der Fanaråken (2068 m) ist ein sehr bekannter Berg in Norwegen in der Region von Jotunheimen, in der wir schon einige wunderschöne Wanderungen unternommen haben. Wir sind von "Turtagrø" (868 m), einem traditionsreichen Sporthotel das hier sehr vielen Wanderern und Kletteren als "basecamp" dient, gestartet und erreichten nach 4 Stunden ziemlich steilen Aufstiegs den Gipfel mit seiner unglaublich weiten und schönen Aussicht.... read more
Am Anfang...
Aber..
Aber was tut man nicht alles..

Europe » Norway » Eastern Norway » Galdhøpiggen August 13th 2005

Nach anfänglichem Zögern hab ich mich doch überreden lassen gleich das erste Wochenende hier ganz in den Bergen zu verbringen. Mein Gott was hätte ich mich geärgert, wenn ich das nicht mitgemacht hätte!!! -der absolute Wahnsinn- ... read more
Erholsames Päuschen
Schon von weitem hört man die Wasserfälle rauschen
Einfach nur schön!

Tot: 0.069s; Tpl: 0.004s; cc: 10; qc: 17; dbt: 0.0167s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb