6.den - presun zabljak


Advertisement
Europe » Montenegro » Žabljak
July 10th 2020
Published: July 12th 2020
Edit Blog Post

Opustam fajn ubytko a smer blizka bus stanica.

Vcera som este kukal ako je na tom okres zabljak, bo skoro vsetky severne a vychodne okresy su uz uzavrete, kvoli virusu. Zabljak nastastie zatial nie.

Podla https://www.balkanviator.com/en/
By mal ist priamy spoj do zabljak, no neni tomu tak. Musim ist do niksic a tam zobrat dalsi spoj.

Odteraz sa riadim uz len spojmi zo stranky https://busticket4.me

Ta ma reklamy na kazdej bus stanici, no i tak som zatial nikoho nevidel v mikrobusoch, zeby mal cez nich kupeny listok.

Klasicke busy som tu zatial jazdit nevidel, vsetko obsluhuju mirkobusy roznych rocnikov.

V buse opat bez rusky. Ideme cez budvu, podgoricu a konecna je v niksice, kde vystupujeme len dvaja.

Bus stanica prazdna, v okienku kupujem dalsi listok.

Mikrobus mi ide az o dve hodiny.

To mi staci na prieskum maleho mestecka.

Vonku nenormalne teplo. Park kde som chcel relaxovat nic moc. Je sice dost velky ale trava je od tepla ozltnuta.

Idem na trg slobody. Tam velke rozpalene priestranstvo, socha, fontanka.

Na njegoseva ul kaviarnicka s terasami jedna vedla druhej. Vsetko plne domacimi, co rozoberaju rozne temy pri kavicke.

Po rychlom obzreti sa nazad smer bus stanica, vyfotenie kostola na vrsku sv.vasilej a zapadnutie na obed v restike pekara na terase.

Robim zmenu jedalnicka a davam si 500g salatu s prosutom. Ceny su podobne tym nasim v restikach, len s jednou upravou, gramaz je tu skoro dvojnasobna.

Vsetko to splachnute cerstvo vymackanim pomarancom.

Okolo isli aj ciganske picky co zebrali. Mama a dvaja odjebci.

Po zdravej vyzive sa vraciam na njegoseva ulicu, tu zapadam opat na terasu a objednavam si zakusok s kapucinom.

Do kaviarnicky som nabehol bez ruska, ukazal na zakusok a bolo vybavene.

Kedze som bol na terase a tato ulica je asi hlavna tepna, okolo sa vlnilo dost vela peknych domacich.

Rusi moment bol opat zebrajuca ciganska sebranka.

Ako vsade v kaviarnickiach i tu ludia popijali jednu kavu (picolo) strasne moc dlho.

Na bus stanici si opat pipam listok o citacku a nestacim sa divit na nastupisti.

Mikrobus co si pamata este juhoslaviu.

Stara hrklavka bez klimy.

Opat ideme poloprazdny. Este som nezazil plny bus.

Cesta odsypa pomalicky vdaka kopcovitemu terenu.

Neskor rozne serpentiny, do niektorych bolo treba trubit aby sa nahodou auta nenabrali.

Ako sa blizime k zabljaku pribudaju paradne hory a luky.

Po vystupeni velky problem.

Debil som updatol google mapa a zmizli mi vsetky hviezdicky. T.j. vsetky vytipovane ubytka v prdeli.

Bus stanica, skor len parkovisko, je cca 10min od centra dediny.

Tu skoro na kazdom dome sobe, apartmans.

Tak zohnat ubytko nebude problem, lez keby vsak v tych domoch aj niekto bol. Zvacsa len cislo.

V centre sa mi postastilo jedno ubytko s recepciou najst.

No na moju sumu 10€/noc za apartman nepristupili.

Pri supermarkete voli, chytam freewifi a sup uz mam ubytka opat nazad.

Paradoxne sa vsak musim vracat nazad k bus stanici.

Apartments bozena vojinovic je moj prvy vytipovany.

No tetula kruti hlavou, plno, tak idem hned o dom vedla.

Este ani nevykrocim a uz ma zastavuje. Vola snache,sup sup a uz mam ubytko 10€/noc.

Cakacku kym ma pride pekna dievcina vyzdvihnut travim jedenim malin a popijanim cerstvej stavy zo zahradky pani domacej.

Skoda, ze tu nema volnu izbu. Byva tu moskovcanka z baru a este dve domace turistky.

Lucim sa a nasledujem rychlim krokom moju prenajimatelku.

Sok, fasujem dvojpodlaznu chatu. Tak tomu sa vravi biznis.

Podla mapy google byvam v apartmanoch knezevic,no na kluci mam zekovic.

Sice je to trochu dalej od centra ale i tak super.

Skladam veci a hor sa k vzdialenemu ciernemu jazeru.

Uz je nieco po 1800. Kupujem pohladnice, ktore poslem az zajtra, posta je tu otvorena az do 2000.

Prechadzam celu turisticku dedinku. Sama restika a domy na prenajom ale vyzera to tu pekne.

Na konci dediny predavaju domaci med a ine dobroty.

Jazero uplne genialne, na pozadi paradne hory, okolo les.

Vsade dookola vybudovane drevenne lavicky, jedna pekne restika. Ludi pomalo.

Obchadzat sa mi cele jazero nechce, este citim v nohach vcerajsok.

Sadam na lavicku a relax.

Z relaxu ma rusi rodinka, robim im spolocnu fotku.

Zapad slnka a frisko nazad na ubytko.

Chuj som uplne zabudol, ze som v horach.

Slnko zaslo a hned zima. Na sebe len kratase a kratke tricko.

Cestou nazad spraveny nakup na zajtrajsiu 10hod turu.

Na veceru zapadam do konoba luna.

Bolo tam vela ludi, inak restiky vsetky vkusne a ceny skoro rovnake.

Davam durmitorsky steak a pivo.

Tocene pivo je znacky lav, takze humus co chuti ako voda.

Casnikovy to i vravim, hned mi vysvetluje, ze maju aj neake lepsie ale flaskove.

Toto je inak prvy podnik kde sa bavim ang. Inde vzdy dohovor srbsko slovensky a zadny problem.

V dedinke su vsak na turistov riadne pripraveny, vsetko v ang.

Jedlo je opat obrovske, no bez zel.prilohy. hranolky su ok a steak je prakticky plnene bravcove syrom a to cele obalene v struhanke.

O 2200 zpred restiky pocut sirenu mestskej policii. Kazu uzavriet restiku, no ja este nemam dojedene, chybaju mi asi 3susta.

Kedze je jebla corona, mesto dalo nariadenie, ze vsetky prevadzky sa musia zavriet o 2200.

Akurat cas, ked sa chodi do senkov.

No nist, vyplacam, rychlo to hltam a smer moja chata.

Sprcha nebude, zabudol som zapnut bojler a kym by sa to ohrialo bola by i polnoc.

Foto

Kotor

https://photos.app.goo.gl/TzREeXvdknhXGtCU7

Niksic

https://photos.app.goo.gl/3VdhCbfLqmtBcRoW6

Naklady :

Bus kotor - niksic 9.47h : 8.5€
Bus niksic - zabljak 15.05h : 6.3€
Prosutovy salat + pomaranc dzus : 9€ (pekara)
Zakusok + capucino : 3€ (fontana1)
Durmitorsky steak + velke pivo : 9€ (konoba luna)
Nakup : 0.85€
Nakup : 10.14€


Advertisement



Tot: 0.047s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 28; dbt: 0.025s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb