5.den - presun kotor


Advertisement
Europe » Montenegro » Kotor
July 9th 2020
Published: July 11th 2020
Edit Blog Post

Z ubytka vypadavam nieco pred 8/00 a hrrr sa do ulic stareho mesta.

Takto rano prakticky ludoprazdne.

Kamenne uzke ulicky, pozatvarane obchodicky, restiky.

Fajn kostolik aj s pevnostou.

Nakuknutie na plaz hned za hradbami, tam restika, more ciste.

Pri vonkajsich hradbach uz otvorene restiky a prvy kavickari.

Domaci si objednaju jednu kavicku ci vodu a vydrzia pri tom sediet aj hodinu.

Ja si davam capucino v restike hemingway pri vrchnej promenade. Vzdy tam bolo plno. Kava vsak dost horka na mna, mliekova pena super.

Bus do kotoru mi ide o par minut.

Klasika na stanici kupeny listok s 1€ prirazkou, listok pipnuty o citacku kodu a uz som na perone.

Na tejto stanici moc rusky nedodrzuju.

Prichadza fajn mikkrobus, opat nik rusky a smer kotor.

Cesta bezproblemova.

V kotore som uz o 1000. Check in je od 1100.

No neni problem ako mi vravi starsi australcan co tu pracuje.

Den predomnou tu bola slovacka, ja tu budem dnes sam.

To vyzera, ze ani na tejto dovolenke nebude ziadna socializacia.

V budve som mal mat aj jednu cs ale jaksi sme sa furt minali.

V dorme je klima ale neni pustena a ani neni treba.

Do batuzku beriem knihu, reku to niekde zabalim na plazi.

Na odporucanie australcana idem do pekarne (Poslastičarnica Bakin Kolačpri ) pri nemocnici.

Kupujem obrovsky spenatovosyrovy burek a nazad do kotoru.

Kusok od ubytka je supermarket, kde nakupujem obed na dnesnu turu.

Stare mesto kotoru obchadzam z vonkajsej casti hradieb.

Slnko riadne pecie. Ludi oproti budve je tu evidentne menej.

Kotorsky zaliv uplna paradicka, plaze vsak poslabsie. Klasicky ziadny prirodny tien len lehatka za euricka.

V pristave tak ako i v budve, cakajuci tour guidovia na neakych turistov co si od nich kupia vylet lodkou. Veru toto leto moc roboty mat nebudu.

Ziadny poriadne miesto na citanie knihy som nenasiel tak idem na turu, i ked som povodne nechcel. Vonku je na skapanie.

Zacinam v casti plagente.

Na mapy.cz je cervena znacka, ta je i v reali. Cervena bodka v bielom kruhu.

Stupam cez sidlisko, zapadam do lesa a uz ma caka strme stupanie, tien ziadny , znacenie tragicke.

Stracam znacku, dlhe bludenie po strmom kamennom mori. A to som este len zacal a uz to mam chut vzdat.

Nachadzam cestu.

Postupne ako idem vyssie a vyssie sa mi naskytana genialny vyhlad na cely kotorsky zaliv. Bomba

No neni to zadarmo, neexistujuci tien, cesta neprechodena, pavuciny a na nich obrovsky pavuci (cca 10cm).

Opat strata znacky, brodenie sa sypkymi kamenami, hustinou,strata jedneho peciva.

Po strasne dlhom stupani som konecne pri smerovniku velji zalazi.

Hned ho znackujem.

Co som si kupil salam, tak ten nepouzitelny. Normalne sa mi uvaril v batozku. Tak obedujem len jednu suchu zemlu. Jedna mi vypadla ked som stratil znacku.

V okoli je opustena dedinka, rozpadnute kamenne obydlia, kostolik.

Nuz znacenie opat nahovno, milion vychodenych cesticiek, idem prakticky len podla mobilu.

Vyhlad uz len na vnutrozemie. To fajn ale zaliv bol krajsi.

Napajam sa na cesticku vyjazdenu od aut a uz nezazivne pochodujem k odbocke na pestingrad.

Na smerovniku 1km a 1hod. To musi byt neaky omyl.

Dostavam sa opat do opustenej dedinky, znacenie opat nahovno.

K cielu sa nedostavam nakoniec, bo na mape to mala byt rovina, no skutocnost je prudke klesanie. Aspon som sa ale pokochal pasucimi sa kozami na skalach.

Nazad nezazivnou cestou az na hlavny tah.

Tu v restike chcem dat capaka ale maju len plechovku. Tak nist.

Z hlavnej zacina krute cikcakovite klesanie.

Vyhlad slabota.

Cez cestu mi preletel had.

Slnko prazi ale pomalicky uz zapada.

Cesta uplne nahovno.

Minam stado koz a uz som konecne pri sveti dorde kostoliku pod hradom.

Tu opat opustene rozpadnute kamenne obydlia. Lovim kesku a smer pevnost.

Do okna smeruje drevenny rebrik, turisticka znacka a velka tabula zakaz vstupu.

To ignorujem a cez okno sa prepchavam do pevnosti.

Po schodoch zacina klesanie az do stareho mesta.

Ludi je tu uz dost, pevnost pekna, vyhlad tiez.

V starom meste vsetko vyludnene, prakticky prazdne restiky.

Ja uplne ko, kupujem pollitrovy energetak a sup ho do sprchy.

Tura nahovno, i ked na zaciatku genialne vyhlady na cely zaliv.

Dal som 22km skoro za 8hod. Cas som mohol stravit lepsie, no co uz.

Kratase totalne prepotene, trochu viac otrhane, takze idu do smeti. Ono som aj pocital, ze ich vyhodim.

Na ubytku este jeden chalan (domaci), no ziadna konverzacia.

Na odporucanie idem do restiky gril tanjga.

Samozrejme nemam masku, tak objednavam s trickom cez nos.

Fajn obsluha ma nakoniec pusta cez sluzobny vchod na zadnu terasu.

Pivo drahse nez voda,ah, zlate svk.

Dal som si miesane maso. Pork a chicken cca 500g aj s oblohou a hranolkami.

Ledva som to natlacil.

Este prechadzka vyludnenim starym mestom.

Podobne uzke kamenne ulicky ako v budve, len tu boli viac podlazne a namesticka vacsie.

Nieco okolo 2200 vsak oproti budve skoro nik v uliciach. Vymrete mesto, no domace rovnako zvodne ako v budve.

Padam do postele ale zaspat sa mi nedari. Bud ucinky energy drinku alebo totalne prehriate tela.

Foto

Budva

https://photos.app.goo.gl/3MnjQCoHfuZBPeqA8


Naklady :

Kapucino : 2€
Mikrobus budva - kotor 9.35hod : 3.5€
Mestska Taxa v hosteli : 1€
Pecivo : 2.5€
Nakup : 2.85€
Nakup : 4.04€
Jedlo (tanjga gril) : 11€ (plechov.pivo + mjesane maso L)




Advertisement



Tot: 0.059s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 24; dbt: 0.0436s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb