7.den - bobotov kuk (tura)


Advertisement
Europe » Montenegro » Žabljak
July 11th 2020
Published: July 13th 2020
Edit Blog Post

Budicek uz o 500.

Hodene do seba ranajky a smer cierne jazero.

Dedinka este vyludnena, vsetko pozatvarane.

Kusok za dedinkou sa ku mne pripojuju dvaja psi.

Jazero je i zrana uplne paradne.

Riadim sa znackou, biely kruh a v nom cervena bodka.

Znacenie je dobre, len kokoti maju vsetky trasy znacene jednou farbou a smerovniky skoro neexistuju.

Dost casto je na kamenoch na zemi aj cervena ciara.

Prechadzam mostikom a uz stupam ihlicnanym lesom k mojmu cielu, bobotov kuk.

Ako idem vyssie zacina sa predomnou otvarat skvele udolie obklopene nenormalnymi vrchmi.

Vydrbany psi idu furt se mnu.

Riadne pachnu. Okolo nich a tym padom i okolo mna roje much.

Prichadzam k salasu, kde dedko miesto zincice predava plechovkove pivo.

Cesta je dopohody, v dalsom udoli mini jazierko.

Slnko riadne pecie.

Zatial som stretol nula turistov a to uz slapem asi 3hod.

Kamenne more, skacem jak taky kamzik, znacenie skoro kazde 3m co mi dost ulahcuje pohyb.

Ha a problem. Predomnou snehovy jazyk a cul co.

Psa to unieslo, tak to skusim i ja.

V lete som veru necakal, ze sa poprechadzam po snehu.

Uf, predomnou nenormalny stupak. Male kamienky sa pod mojimi zdeformovanymi podrazkami riadne smykaji. Ono uz mam na spickach dezen ala f1. Do toho mi este odpadol kusok spicky.

Na dalsej ceste ich uz vyhodim.

V sedle odpocinok. Tu uz stretavam prveho cloveka.

Caka ma posledny usek.

Lezenie po skalach za pomoci lan.

Idem ve velmi velmi pomalicky, jeden chybny krok a sup dole.

Psom to problem nerobi.

Konecne na vrchole.

Tu uz 4ludia a postupne pribudaju dalsi.

Neaka turisticka parta.

Dobra parta, ponukaju ma domacou slivovicou. Taka 55 ale uplne lahodna. Som si musel dat aj do druhej nohy.

Zapis do vrcholovej knihy a kochanie sa nadherou. Skaliska, dve plesa, bomba.

Odlov kesky a po velmi dlhom odpocinku nazad.

Dole idem velmi rezko, ucinok slivovice.

Zbavil som sa jedneho psa, jeden ostal este spat na vrchole.

V sedle (nie to odkial vyrazaju vsetci turisti) stretavam dvoch pepikov.

Aj na nich sa nalepili v zabljaku psi, no neboli taky vykonny ako moji.

Lakaju ma na zajtra na rafting, 45€ komplet aj s jedlom. Menime kontakty, vecer to prebereme pri pive.

Sialene klesanie, kamenne pole, sneh, stavanie snehuliaka a na rozcestniku namalovanom na skale smer ladova jaskyna.

Moja svorka sa rozrastla o dalsich dvoch psov.

Dalsie nenormalne stupanie, vyhlady super.

Kusok pred jaskynou stretavam cesku rodinku.

Mini pokec.

Jaskyna je v mapy.cZ zakreslena zle, o par metrov nizsie pri inom chodniku.

Prichadzam k dalsiemu zlatemu klincu dnesnej tury.

Ladova jaskyna a ona je fakt ladova.

Strmy zraz pokryty snehom smeruje az do jaskyne.

Po skalnej stene je natiahnute lano, no ja klesam dole po snehu.

Ak by dole neboli kamene aj by som sa spustil po riti.

Dole ma cakaju asi 1.5m vysoke stalagmity alebo to druhe, proste kvaple co rastu zo zemi. Vsetko ladovo chladne.

Da sa ist aj dalej do jaskyne ale ktovie co cloveka v tme caka.

Sice mam celovku ale dost sa to tu smyka.

Jaskyna bomba.

Po mensom relaxe smer zabljak. Chcel som si dat pekny okruh co sla ceska rodinka ale vdaka genialnemu znaceniu sa napajam na zlu cesticku co vedie k salasu.

To zistujem asi tak po 250m a vracat sa mi uz nechce kedze je to do kopca.

Ceresnickou na torte je vypocet trasy pomocou mapy.cz, vraj ma este caka cca 9km, ktore zmaknem skoro za 31hodin. Fakt to pobavilo.

Strasne klesanie ma vypluva pri salasi.

Tu opat stretavam cesku rodinu.

Su na ceste tyzden, autom.

Dubrovnik uplne ludoprazdny.

Co ma vsak prekvapilo ako lutuju domacich, ze z turizmu tento rok nic nezarobia a pri tom oni za ten tyzden navstivili az jednu restiku a jeden senk.

Co na to povedat. Rizek, pasteka, bile ponozky v sandaloch a bile tricko.

Po fajn pokece aj s mojimi 3 stvornohymi partakmi pokracujem po starej znamej cesticke.

Obloha sa uz zatahuje, su pocut hromy.

Padaju prve kvapky, tie sa neskor menia na krupy.

Skovat sa neni kde, tak pochodujem.

Kusok od cierneho jazera dazd prestava.

Menim kratke tricko za suchu mikinu.

Konecne stracam jedneho psa.

V supermarkete davam opat pollitra energetaku.

Obchod riadne napratany ludmi. Jak keby isla vojna nakupuju.

Zastavka v malickej poste. Vybavene znamky. Platbu fiokartou mi to nezobralo, tak kesovica.

Na ubytku horuca sprcha.

Kontaktujem cechov na raft.

Ma byt nahovno pocasie, tak do toho nejdem. Tym padom pada aj pivo.

Inak by som ani nesiel, mam uplne ko nohy.

Na veceru davam riomare co malo byt povodne na zajtra na ranajky.

Dnes 26km za 10hod + asi polhodina pauzy na vrchole.

Tura uplne genialna. Jednoznacne odporucam.

Zbavil som sa dalsej suciastky zo satnika, prisiel som o trenky. Povodne som pocital, ze vyhodim oboje. Nuz ale vydrzali

Z domu dosla neradostna sprava. Do platnosti ma prist zakon o sledovani ludi v cudzine. Velky brat zacina naberat stale realnejsie obrysi. Co bude dalej? Odvazanie ludi uprostred noci na nezname miesta?

Naklady :

Nakup : 4.42€
5xznamky :4.75€



Advertisement



Tot: 0.515s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.3072s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb