26.den - mdina


Advertisement
Malta's flag
Europe » Malta
September 3rd 2020
Published: October 26th 2020
Edit Blog Post

Ranajky vybavene v pastizzerii na rovnakej ulici ako kebab a pizza.

Pastizerria je taka obdoba pekarnicky, kde predavaju rozne plnene pecivo. Ja som si dal sezamove listkove cesto plnene syrom a kuratom. Cloveka to dobre zasity a je to lacne, ceny zacinaju na 0,5€.

Kusok od pekarnicky je zastavka kde chytam bus smer byvale hlavne mesto mdina.

Bus skoro prazdny, dnu len par turistov.

Ideme opat vyprahnutou krajinou, vonku neni nic co by ma zaujalo. Mi to miestami pripomenulo maroko, tam tiez zvacsa len vyprahnuta krajina a poskromne obydlia.

Prechadzame cez fajn cast mosta, kde je obrovska krasne architektonicky vyzdobena rotunda.

Ono kostoliky su tu naozaj majstrovske diela. Davny stavitelia sa s budovami pekne vyhrali.

Prechadzame i okolo leteckeho muzea , no to som si vsimol neskoro, tak tentoraz bez jeho navstevy.

V mdine sa riadim turistami, no ti nevystupili na prvej zastavke ako som mal v plane ja (oni to mali tiez v plane, len nezmackli tlacitkov buse, tak bus nezastavil) ale az v centre. No nevadi, vsetko je tu malicke.

Prve moje kroky vedu do parku pred opevnenim stareho mesta.

Mensia aklimatizacia na teple pocasie, v buse bola klima nenormalna.

Po aklimatizaciii sa uz ponaram do takmer prazdneho stareho mesta.

Uzke ulicky, pekne budovy a hlavne chladok v uliciach co zabezpecuju uz spominane uzke ulicky s vysokymi kamennymi budovami.

Vyhlady z opevnenia prakticky na celu maltu. No nic moc, vyprahnuta krajina.

Pobavili dve instagramove picky, co si robli pred jednou budovou kopu roznych fotiek.

Opustam stare mesto, relax v tieny v parku.

Smer nove mesto a katakomby pod wignacourt muzeum .

Jedna zmatena turistka sla tesne predomnou. Podla postavy tipujem na uk prasnicu.

Vosla dnu, zrazu vysla von a zas vosla dnu.

Ja ju nasledujem, pred vstupom oznam nech dodrziavame 2m odstup, dezinfekcia ruk a meranie teploty.

Ja si to kracam priamo k pokladni k turistke predomnou.

V tom ma zastavi pracovnicka co mi merala teplota, ci sme spolu. Nie, tak ma poslala do bezpecnej vzdialenosti kde cakam kym sa baba vybavi.

Teplotu mi merali tkz pistolou, namierila teplomer na celo, zmackla a bolo.

Kupujem listok, platba kartou bez problem, no tetula mi dava vypisat papier, kde byvam, od kedy som na malte a do kedy. Nuz jej tam pisem airport, meno a narodnost som si vymyslel. Kontroluje to, pri airport sa pozastavi, tak vravim, ze som tu len na jeden den. OK.

Fakt debilita vyplnovat tieto covid papiere, ak by bol tento virus ozaj taky nebezpecny, nic nepoviem ale toto vsetko je na smiech.

Najskor idem do podzemia kde je jaskyna , v ktorej byval neaky ten svatec, nad jaskynou je kostolik.

Predomnou je zmatana uk baba, nasledujem ju do podzemnych krytov z 2.sv. vojny.

Kryty su vsak bez vybavenia, len hole steny v podzemi. Dost dlho sa tu motam.

V tom mi ide oproti zmatena uk baba a ta uz ide smer exit. Sa cudujem ako stihla tak rychlo obehnut kryty a aj samotne katakomby.

Nuz podla mna v katakombach ani nebola. Bo proste tak rychlo sa to obehnut nedalo.

Z krytov idem uzkou chodbou uz do spominanych katakomb. Tie su dost uzke, rozne cesticky ale stratit sa neda, i ked znacenie je poslabsie.

Nazad na povrch, kde ma hned ovali teplo, dole bolo prijemne chladno.

Este spomeniem, ze po celu dobu bolo treba mat rusku na sebe, co som nemal, bo i tak tam skoro nik nebol, ak nepocitam zmatenu babu a neskor fra par.

Do odchodu busu smer valetta mam kopu casu, tak si len tak kracam ulickami. Mesto dalej uz nic moc.

Nakoniec sa vynaram pri znamych katakombach st.pauls . No tiez uz nenavstevujem, ono by to de facto bolo to iste avsak bez krytov z vojny. Pred vstupom skupinka asi 6 ludi, saskaren s meranim teploty a v yplnanim tlaciva i tu.

Tieto katakomby maju vstupy do hrobiek i z vonku co som videl cez plot.

Odchytavam bus (vsetko pasuje podla googlu maps, tak to tu rozpisovat nebudem) a smer valetta.

Tam sa chystam navstivit ospevovane upper barrak garden. Cesta odsypa rychlo, vyskakujem na konecnej.

No zahrady uplne take top su neni ako ich ospevovala kacka na cl fore. Zbytocne som sa teda trepal opat do vallety. Som mohol ist radsej niekam k moru sa okupat.

Listok na bus mi este plati (plati dve hodiny od kupy), takze mozem este odchytit dalsi bus. Ono za 2€ clovek zvladne prejst z jedneho konca ostrova na druhy.

Ono sa dal kupit aj tyzdenny neobmedzeny pass na mhd za 21€ ale mne sa oplati viac kupovat singel listky, kedze viac ako 10 jazd na tomto tripe nespravim.

No nerobim to, bo v hlave sa mi zrodil debilny napad.

Z vallety pojdem do ubytka pesi.

Ozaj debilny napad.

Vonku mega teplo, aut na ceste kopa a nic zaujimave som po ceste nevidel.

Akurat ma zaujala dopravna policia (?), ti riadili dopravu pri kazdej obchadzke, ci dokonca pri kazdej blokade cesty. Trebars stal niekde na ceste domiesavac a policajt (?) to tam usmernoval.

Na ubytku davam pivko z obchodiku pod ubytkom a relax na roof terase.

Navecer idem otestovat po talianskej, tureckej kuchyni, azijsku.

Zapadam do padny, davam fried rice chicken, co mi samozrejme nerozumeli, bo tu to volaju inak.

Jedlo nic extra, zatial najhorsia volba co som mal.

Naprsakany mensia prechadzka do mariny pri hoteli hiton.

Tu luxusne restiky, jachty a ludia z hornych desattisic.

Na izbe mam noveho cloveka ale este som ho nevidel.

Advertisement



Tot: 0.102s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0692s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb