dag 7: Il grand finale

Malta's flag
Europe » Malta » Gozo
April 18th 2011
Published: April 18th 2011

Il grand finale, zoals ze het in het Maltees zeggen!

we begonnen de dag vandaag met het stralende, warme zonlicht.

vanmorgen namen we vroeger dan gewoonlijk de bus naar Mgarr.
daar aangekomen, namen we direct de ferry naar het eiland Gozo.

toen we daar aankwamen, kwam er een kudde taxichauffeurs op ons afgelopen! met allemaal aanbiedingen om ons mee te krijgen in hun taxi! van 60 euro naar 10 euro!
jammer voor hen! de mama had namelijk een bus in de planning! en dit voor de meer dan schappelijke prijs van 0,49 euro! en dit dan vlak naast de taxichauffeurs!
maar zelfs toen we op de bus zaten, waanden we ons in een zombie apocalyps! de taxizombies/parasieten kwamen er praktisch tegen het raam hangen om ons uit de bus te sleuren!

na een geweldige babbel met de buschauffeur (over het leven in malta) vertrokken we dan eindelijk richting Victoria.
we hadden niet zo veel tijd en we moesten nog eten, dus we moesten een keuze maken.
de maagjes knorden harder als de pa, die knorde voor op zoek te gaan naar bezienswaardigheden. =)

maar daar had hij (en wij allemaal trouwens) niet lang spijt van. na een megalekkere maaltijd was de pa de monumenten al lang vergeten!

en wij de tijd...

wegens tijdsgebrek moesten we dus terug met de bus naar waar we vandaan kwamen!
daar kochtten we tickets voor een boottripje naar de 'blue lagoon'!
het water daar is hemelsblauw, zoals je wel kan zien op de enkele van de vele foto's die we genomen hebben.

eventjes een beklimming naar de top van het eiland en dan het 16°c-koude water in om toch maar te kunnen stoefen dat we erin gezwommen hadden!

eenmaal eruit, trakteerde de bomma (lees: dwong de bomma) ons een ijsje.
nog de resterende tijd wat zonnen en dan de speedboat terug richting Malta!

dat was een hele belevenis voor iedereen! ook voor de bomma! ze zat gegarandeerd met de poepers, maar ze vond het achteraf toch wel bangelijk.

uiteindelijk, toen we waren uitgestapt, zagen we dat de laatste bus naar ons hotel, vertrok om 18u.
we kijken op het horloge: 17u57. shiiiiiiiiiiiiit!!!
we zagen de bus staan, ze had net haar motoren gestart! Robin liep met de snelheid van de speedboat, richting de bus om de chauffeur eventjes op zijn voorgevel te slaan, zodat we nog eventjes tijd hadden (de bomma moest namelijk nog bekomen van de helse rit).

-- natuurlijk hebben we die meneer niet echt op zijn neus geslagen, zo cool zijn we nu ook weer niet --

we waren dus maar net op tijd voor de laatste bus. kortom en heel avontuur!
daarom de titel:
--> Il grand finale

dan nog het laatste avondmaal, travelblog, inpakken en er morgen ten laatste om 4u 's morgens eruit om ons vliegtuig te halen!

we hopen dat u genoten heeft van de verslagen! wij alvast wel!

hopelijk leest u volgende keer weer mee!

Groet!

over and out!

Tot: 0.051s; Tpl: 0.013s; cc: 14; qc: 29; dbt: 0.0207s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb