Blogs from Caltagirone, Sicily, Italy, Europe

Europe » Italy » Sicily » Caltagirone August 8th 2016

Vroeg uit de veren, want onze laatste dag op Sicilië is aangebroken. We ontbijten nog even uitgebreid en vertrekken dan naar onze tussenstop in Caltagirone, de keramiekstad. Deze stad staat sinds 2002 op de werelderfgoedlijst van Unesco, evenals zoveel plaatsen op het mooie Sicilië. Dit is de regio van de pottenbakkerskunst en dat is hier duidelijk te zien. Overal in Sicilië kom je keramiek tegen, maar hier in Caltagirone is het zelfs verwerkt in bruggen, balustrades, gevels, balkons en trappen. Het is even een eindje rijden, maar dan zien we het aan de rechterzijde prachtig mooi op een heuvel liggen. We parkeren de auto op een kleine parkeerplaats aan de rand van het stadje en wandelen dan naar boven. We komen uit op een plein dat onder aan de beroemde Scalinata di Santa Maria del Monte ... read more

Tot: 0.047s; Tpl: 0.003s; cc: 6; qc: 18; dbt: 0.0179s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb