Dag 6: Como

Italy's flag
Europe » Italy » Lombardy » Como
September 9th 2016
Published: September 13th 2016

Ons ontbijt kunnen we gebruiken in Café Touring aan Piazza Cavour, om de hoek van ons B&B. Er is keus uit 4 combinaties, wij gaan voor het fruit, croissant, sapje en cappuccino. En het is prima, alles is vers en de cappuccino is lekker sterk. Vanochtend maken we eerst een wandeling; langs het meer en het kunstwerk Life Electric dat op een pier in het Comomeer ligt. Het is een werk van Daniël Liebeskind, ter ere van de wetenschapper uit Como Alessandro Volta. Daarna zoeken we Albergo Firenze op aan het Piazza Volta. Hier hebben pa, ma, Hans en Yvon in 1999 overnacht op de terugweg vanuit Toscane. Op dit plein drinken we nog een cappuccino en dan lopen we langs de Duomo en door de luxe winkelstraten. Het zijn vooral merkwinkels, niet echt wat we zoeken. Tot we bij toeval in een Coin terechtkomen, een klein warenhuis, waar we zowaar alletwee wat leuke kleding scoren. Begin van de middag besluiten we om toch de funicolare vanuit Como naar Brumante te nemen. Vanaf deze plaats boven op de berg heb je mooi uitzicht over Como, het meer en de omliggende bergen. Het is jammer dat het nogal nevelig is, daardoor is het zicht niet erg helder en kunnen we niet zo ver kijken als begin van de week bij het Lago Maggiore. Vanuit het dorp kun je verschillende wandelingen maken, maar dat gaan we nu effe niet doen. We vinden een plekje bij een lunchtentje waar we een 'love smoothie' en een tosti nuttigen. Het is heerlijk relaxed zitten hier in de schaduw, in de zon is het nu behoorlijk benauwd bij een temperatuur van 29 graden. Om 15.15 nemen we de funicolare weer terug naar beneden, chillen nog wat bij het water en eten een ijsje. Dan terug naar de kamer waar we wat lezen en de video terug kijken van de afgelopen week. Om 18.30 nemen we plaats voor ons laatste Italiaanse diner bij een restaurant tegenover de Duomo. Eerst een drankje en daarna heerlijke vleesreepjes in mosterdsaus met rösti en natuurlijk een wijntje. We hebben nog plaats voor een toetje en gaan alletwee voor de Pannacotta met caramelsaus, want dat serveren ze niet zo vaak. De vullingen springen uit onze kiezen van de zoete saus, maar het smaakt overheerlijk. Nog een avondwandelingetje door het centrum en daarna op de kamer even checken of we Netflix aan de praat krijgen voor een aflevering van The Americans. Dat lukt, en het worden er trouwens 2, verslavend die series. Daar gaat ons voornemen om vroeg te gaan slapen, hahaha. Snel spullen klaarleggen en de wekker op 7.00 uur. Morgen een lange reisdag voor de boeg. Welterusten.

Tot: 0.097s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 51; dbt: 0.0553s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb