Amsterdam - Windhoek

Namibia's flag
Africa » Namibia » Windhoek
June 6th 2018
Published: July 15th 2018

Eindelijk is het dan zover. De bij Sable Tours geboekte vakantie naar Namibië, Zimbabwe en Botswana gaat beginnen. We vliegen vanaf Schiphol naar Windhoek met een tussenstop in Luanda. De vlucht verloopt soepel, we moeten bij Windhoek alleen even in “de holding”, want het schijnt erg druk te zijn. Na landing zien we echter slechts twee andere vliegtuigen op het vliegveld staan, dat is wel even anders dan Schiphol. Maar zoals we verder in de vakantie zullen ervaren, is Namibië sowieso een land van ruimte en rust, iets dat wij in Nederland eigenlijk niet echt kennen.

Bij Bidvest halen we onze 4x4 Toyota huurauto op, er staan slechts 15.000 km op de teller en de banden zien er dus prima uit, hopelijk blijft dat ook zo ;-)

Met de routebeschrijving van Sable Tours vinden we Cullinan Namibië waar we nog even de route bespreken onder het genot van een drankje. Vervolgens rijden we naar onze accommodatie in Windhoek, Galton House. Zoals velen voor ons eten we ’s avonds bij Joe’s Beerhouse. In recensies hadden we gelezen dat het erg toeristisch is, maar we hebben ons er niet van laten weerhouden. En gelukkig maar, het is er erg sfeervol en het eten is zeer goed.

Tot: 0.089s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.051s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb