RIMINI DEDIKLERI


Advertisement
Italy's flag
Europe » Italy » Emilia-Romagna » Rimini
June 29th 2012
Published: January 15th 2016
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

SIRMIONE-RIMINI


Geo: 44.0591, 12.5631

GÜN 23 GÜNLERDEN CUMA:
Sabah 07:30 da yoldayım..
Heyecanlıyım zira MIO 'ya güvenip yola çıktım…
Ne derse yapıyorum..
İkinci GPS Nermin ( garmin ) de devrede ..o da bolca saçmalıyor…ama dinleyeni yok…
Kardeşim bu MIO bin defa bedelini ödedi..
Hiç tık demeden ve aksatmadan, bir seferde beni Rimini sahiline getirdi..
Yıllar önce Ayşeciğimle kaldığımız kamptan eser yok…
Güzelim arazi ,yapsatçıların ellerinden kurtulamamış ve apartman haline dönüşmüş..
Kamp yeri konusunda danıştım.
Şehre 2 km mesafede bir kamptan söz ediyorlar...
Gel gelelim Rimini,vaktiyle bizim bıraktığımız Rimini değil... çok gelişmiş ve neredeyse tüm yollar tek istikamet olmuş ..
Sahilden gitmek mümkün değil…
İstememekle beraber Rimini'nin içine girip döndüm..
Bir yerde tekrar sahile ulaştım..
Döneceğim yerde bir tabela: Camping Italia …hemen daldım…
Biraz süfli bir yer ..
Sirmione' den sonra, insan bayağı yadırgıyor…
Kalite derhal düştü…
Konuşmakta direnen bir terörist varsa, 2 ,tercihan 3 çocuklu, İtalyan bir aileyi ,sorgulama odasına sokacaksın..
Dede ve Anneanne de devrede olacak ,terörist 5 dakikada bülbül olmazsa ben adam değilim..
Kampın karşısındaki yolu aştıktan sonra özel plajına erişiyorsunuz…
Seneler önce de denizi berbattı …hala o berbatlık devam ediyor…
Serinleme
adına yalapşap girip çıktım …
Rimini'nin hayatımdaki yeri şöyle:
Yıllar önce Ayşe ile geldiğimizde sahile inmiştik..
Şimdi'lerde herkesin "Beach" diye adlandırdığı, her şezlong'un tepesine aynı renkte
güneş şemsiyesinin dikildiği bir plajı ilk kez görmüştük ve bunu ,muazzam bir gelişme olarak kabul etmiştik..
Şimdi bizim Palamut' ta bile "Bedya Beach" var yani...
Yemeğimi yedikten sonra biraz uzandım..
Yol beni yormuş..yaşlanıyoruz be…
Eskiden bu km bize havagazı gelirdi 5 saatlik yol bize ne yazardı ?
Ama yaşam işte…
Akşam üstü 17:30 gibi, kamp önündeki duraktan ,otobüse binip merkezde indim…
Rimini, İtalya'da, Emilia-Romagna bölgesinde yer alır ...
Marecchia'nın denize döküldüğü yerde,
Adriyatik Denizi kıyısındadır..
Tarihte Antik Ariminum, M.Ö. 268'de Romalılar tarafından işgal edildi.
Romalılar burada bir latin sömürgesi kurdular.
Via Flaminianın varış ve via Emilia'nın çıkış noktasını oluşturan bu sömürge, İkinci Pön Savaşı ve iç savaş sırasında önemli bir rol oynadı.
Daha 3. yüzyıl sonunda piskoposluk olan Ariminium'u Bizans, Gotlar'ın elinden aldı (538, ardından 553).
Lombard ve frank egemenliğine giren, bir düklük merkezi olan kent, 1157'de beratlı serbest komün durumuna geldi.
Welfeler ve ghibellinolar arasındaki savaşlardan sonra Rimini'nin tarihi Malatestalar'ın (1134-1528) tarihiyle birleşti.
Daha sonra
Rimini, papalık toprağı oldu (1528-1797) ve (1816-1860).
Roma döneminden kalma anıtlar: Augustus zafer takı, Tiberius köprüsü.
San Francesco kilisesi ya da Tempio Malatestiano, 13. yüzyıldan kalma gotik üslubunda yapı, 15. yüzyıl ortasında San Malatesta'nın isteğiyle L. B. Alberti tarafından orijinal biçimine uygun olarak yeniden gözden geçirildi.
Agostino di Duccio tarafından yapılan, San Malatesta "atalar ve oğullar" mezarı,
Pierro Della Francesca'nın freski,
Müze,
Yirmi km uzunluğunda kumsalı, görülecek yerler arasında ...
Burası aynı zamanda Fellini'nin doğum yeri..
Kendisini pek severim ..
Biraz değinmeden geçemeyeceğim…
Federico Fellini (20 Ocak 1920, Rimini - 31 Ekim 1993, Roma),
En favori İtalyan film yönetmenim.
İlkokul eğitimini, Rimini'de San Vicenzo rahibelerinden aldı.
On yaşındayken evden kaçıp bir sirke girdi.
1938'de üniversiteye kaydını yaptırdı; fakat derslere devam etmek yerine mizah dergisi "420" ve resimli roman dergisi "Avventuroso" için çalışmaya başladı.
1939'da Roma'ya gitti ve karikatür sanatçısı olarak çalıştı.
1939-1940 yılları arasında radyo oyunları ve filmler için espriler yazdı.
1943'de oyuncu Giulietta Masina ile evlendi.
Bir çok filmde birlikte çalıştılar.
1944'de Roberto Rossellini ile birlikte "Roma, Città Apperta (Roma Açık Şehir)" filminin senaryosu üzerine çalıştı.
1946-1952 yılları arasında senaryo yazarı
ve yönetmen yardımcısı olarak Rosselini, Alberto Lattuada ve Pietro Germi ile çalıştı.
1950'de ilk filmini Lattuada ile birlikte yönetti.
Başarılı sinema kariyeri boyunca dört kez "En iyi Yabancı Film Oscar'"ını aldı.
1993'de meslek yaşamında gösterdiği başarı için özel bir Oscar'la onurlandırıldı.
Ekim 1993'de Roma'da kalp krizinden öldü..
En sevdiğim eserleri arasında "Amarcord'un özel bir yeri var ..
"Amarcord" (a m'arcord) Federico Fellini'nin doğduğu şehir olan Rimini'de konuşulan, İtalyanca'nın Emilia-Romagna lehçesinde "Hatırlıyorum" anlamına gelmektedir (İtalyancası "io mi ricordo").
Bu yarı-otobiyografik film de zaten Fellini'nin 1930'lu yıllarda, çocukluktan gençliğe adım atarken, memleketi olan Rimini'de yaşadıklarına, gördüklerine, dayanmaktadır.
Sadece çocukluk anılarını değil ,aynı zamanda, Faşist Mussolininin iktidarda olduğu II. Dünya Savaşı öncesi İtalya'sında adım adım yaklaşan toplumsal çatışmaları haber veren bir dönemi de resmetmektedir. Rüya gibi anıların çarpıcı fantezilerle harmanlandığı filmin, duygulu ,şiirsel bir dili vardır…İnanmayacaksınız ama şehirde wi-fi bulmak zor oldu …Rimini sıyırmış ...Turist derdi yok... turist te yok öyle etrafta…Saat 20:00 de lokantalar dahil her taraf kapandı…Şaşırdım …Müreffeh bir tatil yöresi…Paraya pula ihtiyaçları yok anlaşılan..Otobüsüme binip kampın önünde indim. Kampta çok çalışkan bir Pizzacı var.. Mükellef ve kendi kafama göre bir pizza yaptırdım.. Yemekten sonra biraz oyalanıp yattım …Alttaki görsel
malzemeler şöyle:1-Sirmione-Rimini yol videosu2-Rimini camp videosu3-Rimini kent videosu

Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:...


Sirmione-Rimini Yol Videosu :


Rimini Camp Videosu :


Rimini Videosu:


Rİmini' de şimdiki hava durumu :
http://weathersticker.wunderground.com/weathersticker/sunandmoon_metric/language/turkish/global/stations/16149.gif


GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM: 306 KUMULATIF KM: 3353

ORT HIZ:59

MAX HIZ:135

TOPLAM SAAT:5.10

SÜRÜŞ SAAT : 4.20

YAKIT E/Lt : 1.5


Advertisement



Tot: 0.111s; Tpl: 0.012s; cc: 15; qc: 33; dbt: 0.0542s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb