GARDA USTU SIRMIONE...


Advertisement
Italy's flag
Europe » Italy » Lombardy » Sirmione
June 28th 2012
Published: January 15th 2016
Edit Blog Post

Geo: 45.4925, 10.6081

GÜN 22 GÜNLERDEN PERŞEMBE:
Aslında hesapta Garda gölü çevresinde bir tur atmak vardı ..
Fakat kamp o denli güzel ki üşendim.
Garda Gölü (İtalyanca: Lago di Garda ya da Benaco), İtalya'daki en büyük göldür.
Kuzey İtalya'da yer alan göl, Venedik ve Milano kentlerinin arasındadır.
Alplerin bu bölümü son buzul çağında buzullar tarafından biçimlendirilmiştir.
Göl bir buzul gölüdür.
Göl ve gölün kıyıları, güneydoğuda Verona ili, güneybatıda Brescia ili ve kuzeydeTrento ili arasında bölünmüştür.
Brenner Geçidi ile kuzeyden kolayca ulaşımın sağlandığı göl bölgesi, pek çok otel ve tatil köyünün bulunduğu turistik bir alandır.
Bulunduğum yer olan Sirmione ,gölün güneyinde göle saplanmış bir bıçak gibi uzanan bir yarımadadır.
Sirmione Brescia ' ya bağlı bir kasabadır.
Tarihi MÖ 6-5 YY da başlıyor..
Bugün olduğu gibi tarihte de Verona' dan gelen zengin ailelerin dinlence yeridir.
Romalı şair Catullus buranın güzelliğini anlata anlata bitirememiş..
Herifin adına mağara bilem var…
Daha sonra Lombardlar gelmiş bölgeye ve kıral Desiderius'un ( gel de Ali Desidero'yu anma )sevgili eşi Ansa kentte bir manastır inşa ettirmiştir.
1405-1797 arasında Venedikliler yönetiyormuş..
1860 ta İtalya kırallığına transfer olmuş..


Başka görülecek yerler :

Scaliger kalesi ( 13 YY )

San Pietro in Mavino kilisesi ( 12-16 YY )

Santa Maria Maggiore (1400) Kilisesi

Dedik ya burası hep zenginlerin yazlığı olmuş diye
Ezra Pound, James Joyce ile burada buluşuyor 1920 de …
Maria Callas'ın burada villası mevcut..
İngiliz Yazar Naomi Jacob ta ölümüne dek burada yaşamış..
Kahvaltımdan sonra göl kıyısına giderek ..güzelim cafede kahvemi içerken teknolojinin nimetlerinden yararlandım..
İnternet ile eşime ve aileme selamlar yolladım..
Öğlen alışverişi için kasabaya gittim.
Kasaba dediğimiz yürüme mesafesinde ...
Bu kez kendime balık ve deniz ürünleri yoğunluklu bir ziyafet çektim…
Öğleden sonra, dün kamp içinde gözüme kestirdiğim bir açık hava kilisesinin bahçesine daldım..
Müthiş çiçeklerle bezenmiş ,gölgeli,sessiz ve huzur dolu bir dua yeri burası ..
Tanrı'nın evinde uyumaya karar verdim.
Şezlongun birini ve yastığımı kaptığım gibi ağaçların altına ve çiçeklerin arasına gömüldüm..
Muazzam bir uyku çektim..
Uyanınca, havuza gittim ..
I pod'un eşliğinde çok hoş bir ikindi geçirdim..
Dönüp giyindim ......artık Cafede Moretti zamanım geldi..
Cafe tıklım tıklım dolu... zira bu akşam Almanya-İtalya Maçı var ..
Almanlar tüm cafeyi işgal etmişler ..ellerinde Alman bayraklarını sallıyor ve
birbirlerinin moralini yükseltiyorlar..
Çalışan İtalyan personel, "business is business" ilkesi ile Almanları hoş tutuyorlar..
Hatta küçük Alman bayrakları ile donanmış masalara oturtuyorlar…
Bizde olsa bayraklarını bir yerlere şaapabilirler…
O cafede bir Moretti ile oturmanın çıkıntılığını farkettiğim için ,güneş battıktan sonra müdavimi olduğum lokantama gittim.
Garson'la artık akrabayız ..
Çok kalabalık olmasına rağmen, beni stratejik bir masaya oturttu..
Bu akşam, buralarda pek moda olan Bufallo Mozarella yemeğe karar verdim..
Bufallo dedikleri bizim bildiğimiz Manda ve manda sütünle yapılmış top top mozarella lara,Bufalo Mozarella diyorlar ...
Yolunuz düşerse bir kez deneyiniz ..sevebilirsiniz ...
Yemeğimi yerken ve hatta litrelik şarabımı içerken İtalyanlar, Almanlara bir güzellik yaparak 2-0 yendiler…
Ortalık aniden kızıştı..
Doğrusu Almanlar buna hazır değildiler..
O güzelim kibar muhiti ,aniden varoş heyecanları sardı..
Kornalar ....zurnalar..Motosikletli gençler ..
Arka selede sarı yelelerini sallayan kızlar..
Arabaların tepesinde bayrak sallayanlar mı istersin ?…hepsi var…
Ultra herşey dahil bir ortam ...
Futbol sen nelere kadirsin ?
Garsonum hesapla birlikte konfür Limoncello mu getirdi..
Beni italyandan sayıyorlar...Almanlara pis pis gülüyorlar..
Allah bilir bu yenilgiyi hesaplara da intikal ettirmişlerdir..
Çok keyifli bir gece geçirdim doğrusu..
Kampa döndüğümde ,sivrisinek taaruzunu bertaraf ederek ,minibüsüme sığındım…
Penceremde tül var ..O kızgınları dışarıda
bırakarak uyudum ..
İstersen dünya cenneti ol...sivrisinek kimseyi takmaz ve sivrisinekliğini yapar yani...
Hele sivrisinekle mücadele yasal olarak yasaklanmışsa...
Görsel Malzeme olarak İtalyanların Almanları yendiği gecenin videosunu koydum...
Azıcık taşkınlık var ama döner bıçağı çekilmedi ,falçata ile yaralama yok,Ustura çekme yok ....
Ne anladım? ben bu finale çıkmaktan ...


Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:

Sirmione Videosu :


Advertisement



Tot: 0.23s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 32; dbt: 0.179s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb