Blogs from Foynes, County Limerick, Ireland, Europe

Europe » Ireland » County Limerick » Foynes September 4th 2019

Woensdag 4/9/2019 – Met een overjaars busje nog dienstdoende als schoolbus doen we een gezamenlijke uitstap naar het Flying Boat & Maritime Museum in Foynes aan het estuarium van de Shannon, mythologische rivier van Ierland. Foynes, gedurende 6 jaar (van 1939 tot 1945) de spil van de eerste rechtstreekse passagiersvluchten tussen Europa en de VS. Tenminste voor diegenen die het konden betalen, celebrities, militairen, politiekers en rijke vluchtelingen. Ierland was tenslotte neutraal gedurende WO2. Deze eerste trans-atlantische vluchten met Flying Boats duurden 13 uur, en boden top-class faciliteiten. Er werd ons ook verteld dat het hier was dat in 1943 de allereerste Irish coffee geserveerd werd aan passagiers van een door slechte weer terugkerende vlucht. Ter illustratie kregen we nog een cursus Irish coffee volgens het origineel recept en werden we getrakteerd op boterhammen ... read more
Foynes - Flying Boat Museum - Onze Gids
Foynes - Flying Boat

Tot: 0.056s; Tpl: 0.003s; cc: 8; qc: 12; dbt: 0.0341s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb