Aankomst in Berlijn


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
May 30th 2010
Published: May 30th 2010
Edit Blog Post

Vanochtend redelijk vroeg gewekt door de regen. Dan maar opgestaan en richting campingwinkel gegaan voor verse broodjes, altijd beter dan toastbrood. Daar aangekomen was die nog dicht dus eerst maar al wat opgeruimd. Na de lekkere verse broodjes gegeten te hebben nog even online bij de receptie en weg ermee. Onderweg ging het nog langs veel groen om zo dicht bij een grote stad te zijn. Na Potsdam ook nog veel door het bos, in het laatste stuk daar ging het begon het plots te regenen. Dan maar even gaan schuilen in een bushokje. Iets later begon het nog heviger te regenen. Ik kreeg nog gezelschap van een Duitser fietser en 4 Aziaten. Het bleef zeker een uur duren, ik heb er dan ook maar ineens men middagpauze genomen. Als het iets minder fel regende dan terug doorgereden. Uiteindelijk was het nog 11km over de grote boulevard die tot de Branderburger Tor leed. Daar aangekomen was er een wielermanifestatie aan de gang en moest ik met men 10-tonner me door de menigte wringen. Ik viel natuurlijk op. Even bij de toeristische dienst binnengeglipt en daar kwam ik te weten dat er enkele straten verder al een hostel was. Daar geïnformeerd en ik kon terecht. Gratis Wifi, betalende wasmachine. De fiets staat binnen maar wel aan de ingang. Maar aan de receptie is constante permanentie dus ik vermoed wel dat hij veilig staat. Na een douche, de wasmachine gestart. Wat een avontuur weer om dat ding aan de praat te krijgen. Ondertussen maar even op de netbook gezeten. Na afloop nog maar eens een wasprogramma gestart want ik vond dat het nog niet fris genoeg rook. Dat mag wel voor 6,5€ zeker? Uiteindelijk nog even de stad ingetrokken voor wat sightseeing. Al wat aardige dingen gezien. Ze maken hier overal promotie om de stad per fiets te verkennen dus misschien doe ik dat morgen dan wel. Uiteindelijk pizza gegeten in een keet met extreem slechte service, gelukkig was hij lekker! Nu nog even in de lobby online…

Advertisement



31st May 2010

Prachtig
Echt heel tof om je wedervaren zo te kunnen lezen. Vlot en boeiend geschreven se! Je hebt al wel een en ander meegemaakt hé. Regen, steil, maar ook mooie uitzichten, verse broodjes, hm :-) Goeie moed voor de verdee tocht hé!

Tot: 0.227s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 52; dbt: 0.069s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb