Protestanten


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
May 29th 2010
Published: May 30th 2010
Edit Blog Post

Bij het ontwaken een stralende zon! Alles was echter nat van de dauw. Dit overal maar uitgespreid om te drogen en dit gebeurde in no-time met de zon. Het zag er goed uit voor vandaag. Uitgereden tot het naburige dorp met fort en winkels! Alles voor 2d ingeslagen. Ik vraag me af of de 1ste juni ook een feestdag is want dan heb ik tekort. Normaal zit ik in Berlijn centrum en daar zal wel iets open zijn zeker? Na een tijdje kwam ik in Lutherstadt waar Maarten Luther in der tijd het protestantisme heeft geïntroduceerd. Het was er niet overdreven groot maar wel met gezellige plekjes. Tijd voor een snack en kaartje naar huis schrijven. Dan ging het verder onverhard en heuvelend naar wat onbenullige dorpjes. Onderweg werd je wel getrakteerd op geweldige zichten. Echte “oerbossen”, velden vol koolzaad, zeer wijs. Het had wel iets. Sommige stukken waren echt monotoon maar ik kon goed doorrijden dus dat scheelde. Aangekomen in Ferch wou ik op de camping maar geen beheerder te bespeuren. Een campingbewoner probeerde nog te helpen met hem om te bellen en even rond te horen maar dit mocht niet baten. Ik reed maar verder tot Petzow waar ik iets buiten het centrum een relatief drukke camping vond. Na een gevecht om de douche aan de praat te krijgen, at ik het minst smakelijke tot nu toe. Iets met Curry und wurst und kartofeln, het was ietsje te pikant en het was echt vissen naar de kartofln. Gelukkig heb ik nog koekjes! In het naburige lokaal zijn ze Duitse schlagers aan het zingen, het is niet echt om aan te horen. Verder passeerde er nog een vuurwerkpijl langs men tent. En het stikt hier ook van de muggen! Dat was gisteren trouwens ook. Ik veronderstel dat dit een goede oefening is voor Scandinavië. Oh en de tent naast me: daar beginnen ze net een bos om te zagen! Morgen nog een korte rit en ik zou in Berlijn moeten aankomen.

Advertisement



Tot: 0.235s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0702s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb