Nemecko - august 2022


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
August 31st 2022
Published: September 24th 2022
Edit Blog Post

cesta na svk

zaciatkom mesiaca som prvy krat v tomto roku letel a to rovno na slovensko, kde som bol ucastnikom dusanovej 40-ky.

V bremach vyuzivam salonik, ktory je pri kazdej mojej navsteve horsi a horsi. Teraz som prisiel 11/55, v bufete vypisane, ze obedne menu zacina 12/00, nakonec jedlo dali az 12/15.

Obsluha uplne bez zaujmu o ludi, nieze by nas tam bolo vela, 4kusy sme tu boli.

Si trenovali cez mobil anglictinu a debatili pri kavicke.

Na smiech bolo, ze mali len male taniere na jedlo. Tak som si musel zvlast nalozit ryzu a zvlast kura. Uplne ubohy tento salonik co sa tyka ponuky a to som sa este odrbal v prvom pive ked som zobral nealko. Vino tentoraz v ponuke nebolo. To vacsinu pijem, bo ponom sa tak casto nechodi na zachod.

Let v pohode a taktiez v pohode pristatie a stihnutie busu slovak lines smer nivy.

Busom sme sli na rakuskej strane zvacsa po starej ceste a nie po dialnici, bo rakusania dialnicu rekonstruuju tak dlhe zdrzania.

Na nivach ma vyzdvihuje miriam a ide sa domov.

Vodici na svk dialnici uplny kreteny s porovnanim s nemcami. Zapcha na dalnici, tak sa vytvorili pruhy nech moze ist sanitka, za nu samozrejme nalepeny jebli kokotko.

Popritom v rychlo pruhu odstavene pokazene auto ale policajti tam nejdu aby ho poriadne oznacili a zabranili kolizii, radsej budu merat rychlost. V nemecku je tomu opak, hned ako je neake auto odstavene tak tam startuje udrzba ciest ci dialnicna policia (teda aspon co som tak odpozoroval)

V piatok teda prichod domov, sobota oslava a v nedelu som zavital po roku na spartak. Futbal otras, fandenie tiez hruza.

nazad som siel na viedenske letisko premierovo z hlavnej zel. stanice v bratislave, kde slovak lines zriadilo zastavku.

Zrejme nieco po 8rokoch idem aj s odbavenym zavazadlom. Kufor ma hmotnost 20kg, vacsina su veci pre pana D. Supol som tam aj jednu magneziu, ked uz mam ten limit 23kg, riadna vaha inak.

Mensi chaos ako ten kufor odbavit ale nakonec sa mi to v samoobsluznom kiosku dari. Vytlacam etiket, ten lepim na kufor a ten nasledne odovzdavam v zberni kufrov.

Tu mi to nechcelo nacitat kod, tak obsluha pomohla. par ludi malo rovnaky problem. Tento samoobsluzny system dost odlahci check in, hlavne ked si ho clovek spravi online doma. Netreba potom stat zbytocnu frontu.

na letisku navstevujem salonik sky lounge, ten praskal vo svikoch ale postupne sa vyludnoval. Jedla kopa, vina tiez.

Podvecer letim smer hamburg s austrian, nejdem do brem s ryanairom bo ten isiel uz skoro rano a letenka aj s 23kg batozinou do hamburgu ma vysla peknych 35€, k tomu mam 9€ nemecky multitiket na vlaky, tak pohodicka.

Leti sa malickym embraer 195, usporiadanie 2+2, kde mam svoju dojsedacku len pre seba, let plny.

Jedlo/napoje je spoplatnene ale davaju nan zdarma malu cokoladku, aspon nieco teda.

Let v pohode, v hamburgu vyzdvihujem batozinu, dost dlho sa na nu cakalo, a padim chytit sbahn. Kedze je tu neaka rekonstrukcia na trati, priamy sbahn na zel. stanicu je zruseny, prestupujem na neakej opustenej stanici, kde som sa odrbal s cestou na druhy peron. Logicky som cakal, ze cesta na nho bude tunelom, no nie, bolo treba ist nadchodom. Co potesilo ked ma clovek 20kg batoh, hore dole hore dole jak drbko.

Chytam vlak a o chvilu som uz na stanici. Samozrejme to zastalo na druhom konci, tak pomedzi rozne individua sa predieram na moj vlak do brem.

Na nastupisti kopa ludi.

Ruska su tu povinne, co ma aj jeden aktivny kokotko upozornuje, ked som do vlaku vstupil bez neho. Pojebane nemecke gestapo.

Masky boli povinne aj v lete z/do nemecka ale nikto to neriesil (aj ked to letusky hlasili) ani letusky nemali. Akurat na ceste sem mali letusky len v prvej triede ruska. Ludia v letadle na to prdeli, teda okrem priposranych nemcov, kerym ked vlada povi skocte z okna, tak skocia.

Vlak nakonec dost prazdny aj ked bolo nastupiste plne. masku som mal pod bradu, co sa nelubilo sprievodcovy.

Rychla navsteva svk teda v pohode, skoda, ze to nelieta z brem skoro rano sobotu a nazad neskoro vecer, to by boli vikendovky kazdu chvilu.

bremy

v tomto medzicovidovom obdobi navstevujem 3 fut.zapasy

bremer sv vs vfb lubeck

Tu som bol minulu sezonu a dost sa mi tu lubilo nebyt laviciarskej havedi.

domaci postupili o ligu vyssie a hned sa to odrazilo aj na zvyseni cien vstupneho, piva a klobasy. ludi bolo cca 900 (4.liga) z toho asi 150hosti. Hostia slapali cely zapas, nechybali vlajky na tyciach, domaci dva kotle, jeden na hlavnej kde dochodci (samozrejme nepovzbudzovali ale mali vyvesenych asi 5 vlajok), oproti laviciarska haved asi v pocte 30ludi, ti sem tam kricali. futbal na urovni zapasu spartak vs zilina, s tym rozdielom, ze hraci behali cely zapas na bezpecnost dohliadalo asi 6policajnych dodavok + jedna kamerova. Vsetko ale mimo stadiona. stadion utulny, take old school

werder bremen u23 vs SV Atlas Delmenhorst

neplanovana navsteva 4.ligy, ludi cca 600 z toho asi 75 hosti, ti trochu povzbudzovali ale nic prevratne, domaci nula bodov. Na prekvapenie sa nedala kupit klobasa, len parok. Stadion aj s vybavenim nahovno, futbal tez onicom a to som si este aj vylial jedno pivo.

werder vs eintracht

dal som werderu druhu sancu a reku idem kuknut ake to bude v bundeslige bez covid buzeracii.

Listok som kupil vdaka loterii, kde sa na mna usmialo stastie a mohol som si kupit listok (inak sa dali aj neskor kupit ale moc ich v obehu nebolo). Stadion vypredany. futbal dobry, oproti minulajsku aj atmosfera.

Pred zapasom na svetelnych tabuliach ukrajinska vlajka s cislom uctu kam ludia mozu posielat peniaze na pomoc ukrajinskym detom (ludia okolo mna z toho uz dost znechuteny). Hold jedna krajina zbiera peniaze na humanitarnu pomoc, ina zas na nakup zbrani. Uz by fakt mal niekto vladimira aj volodymyra a ich poskokov neutralizovat, nech je svaty pokoj.

Domaci sa prezentuju duhovymi vlajkami, vznika tu druhe st.pauli, dovod preco sem viac nepachnut. Inak domaci kotol v pohode. Hostia genialny, cely zapas hucali, skoda, ze nepreniesli ziadne pyro, bola by vacsia sranda, co ma prekvapilo (mozno je to normalne i u nas, nevenoval som tomu nikdy pozornost), tak ludi na vozikoch obsluhovala sbska, nosili im jest, pit (samozrejme nie zadarmo)

Nasralo ma, ze kurvy vyjebane mi na konci zapasu ujebali prazdny vratny pohar v hodnote 2€, co som mal pod sedadlom. Este k hostom, ti sa normalne miesali medzi domacimi, ziadne policajne manevre na ich oddelenie, i ked na konci zapasu uz isli svojim koridorom ale opat nebol problem sa k nim dostat.

medzicovidove zapasy su teda za mnou, pocas covidu, ktory opat vypukne v nemecku 1.10 asi budem navstevovat len horske ligy, kde to tak moc nezeru, i ked ktovie co sa zrodi v nemeckej hlave, kde ludia v elektricke volaju policajtov na ludi bez masky. Takehoto incidetnu bol svedok andrew co ho vozim. Normalne jedna pojebana pica, zacala hulakat na neakeho auslandera nech si da masku, ten odmietol, tak pica isla za vodicom a ten zavolal policajtov. Uplny vymel tito nemci.

Nepotesila nas vonovia, ked nam opat zdviha najom, vraj nebenmiete nezaratali, tak cul musime doplatit za minuly rok cca 200€ + novy najom okolo 900€, fakt mega zdvihutie zo 680€. To, ze nam zdvihnu sme vedeli ale nie az o tolko.

Tento mesiac sa mi podarilo natankovat za 1,619€/l co je uplne mega cena, prakticky takto stal benzin pred rokom.

V jeden vikend som sa za pekneho slnecneho pocasia vybral kuknut hydroelektraren na rieke weser.

Pekna stavba, mal som stastie a v plavebnych komorach prave cakala nakladna lod, tak som si pekne odsledoval ako vdaka technike prekonava prevysenie na rieke.

Mimo tejto lode tu bolo v mensej komore cca 6malych lodiek, take male jachty, kde sa zamoznejsi nemci prevazaju po riecnych systemoch po nemecku.

V dalsi slnecny den sme sli konecne kuknut pieskovu plac pri cafe sand .

Na nu sme sa dostali prievozom z jedneho brehu brem na druhu.

Zadelili sme ranajky, vychutnali slnecne luce a sli nazad domov, bo pan D opat zacal vystrajat.

robota

Tu neni nic nove akurat dost tim lidrov odchadza na nocnu zmenu, bo viac penez a menej roboty. Ale i tak si neviem predstavit ako moze niekto tahat nocne nonstop, mne stacil prvy mesiac co som bol v nemecku a bol som uplne ko. Ale sak za penaze v prahe dom a ve vidny dva.

foto

bremy

Advertisement



Tot: 0.471s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.2437s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb