Nemecko - jul 2022


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
July 31st 2022
Published: August 7th 2022
Edit Blog Post

bremy

este minuly mesiac so zabudol spomenut nieco z navstevy svk.

Hned pondelok som siel s autom do servisu a odtial na pasove (galanta), vybavit si novy pas.

Nastastie som sa objednal online, inak by som sa mozno ani v ten den nevybavil a to bolo len 9hod rano. Perfektne vyhriata cakaren (teda hlavna chodba) preplnena ludmi, zvierajucich v ruke ciselko kedy pridu na rad. Do toho dve rady, jedna rada na zaplatenie poplatku za vydanie pasu a druha uz na spominane ciselko.

Pri automate na zaplatenie vratnicka co pomahala ludom s platbami. Automat prijjimal len 5 a 10€, ostatne bankovky nie, to kopu ludi nemalo, tak riadne nasrany, taktiez problemy s platbou kartou, niektorym to slo hned inym nie.

Ja som s platbou nemal problem ale problem s vydanim cisla, nenormalne zamrznuty stroj.

Nakonec som sa na radu dostal presne na cas, podla online objednania, ludia na mna nevrazive pohlady, tak ako na ostatnych co sa objednali online.

Dalai problem bol a vymenou zimnych gum za letne, nie a nie najst v seredi pneuservis co by ma vybavil promnte. Nakonec som to dal vybavit az v hornom cepeni za 10€

Pan D. na svk navstivil aj pohotovost, bo bol zrejme prehriaty, tak julia s nasimi s nim pre istotu sla. Ja som bol vtedy v tt na futbale. Na pohotovosti mala prave v tu dobu sluzbu moja byvala detska lekarka, ktora bola zaroven byvala detska lekarka aj mami. Tak take zdravotnictvo je na svk, kde sluzia storocny doktori.

Cul nazad uz k julu.

Pri tom pase este zostanem. Andrew isiel vybavovat pas malej, zene nakazal nech nachysta fotku (tu treba doniest bio fotku, u nas cloveka pekne digitalne odfotia), stary pas. Objednany boli, posadili sa, chlapik kuka na fotku a vravi, vystrihnute fotky so skolkarskej spolocnej fotky neakceptujeme. Toto ked mi povedal, som myslel, ze sa dostim od smichu. jak moze toto volakoho napadnut. Bol dost nasrany na zenu, cul dostali termin az v oktobri, v auguste idu do viedne.

Inak sa nic zavazneho nestalo akurat nam postupne zacinaju nabiehat peniaze od statu, ktory zbroji proti zdrazovaniu.

Na dieta nam nabehlo na ucet 100€ a vyplatu som mal o 50€ vacsiu, bo sa cachrovalo s danami od zaciatku roka t.j. za kazdy mesiac +10€.

Benzin pekne klesa, tankoval som za 1,769, na druhy den to padlo na 1,699€.

Najom sa nam od oktobra zvysi cca o 30€, bo budu robit neaku rekonstrukciu, tak to zaplatia najomnici a nie spolocnost. Rocne vyuctovanie este neprislo, toho sa riadne bojime aku palku nam daju.

Plavanie a jedna hodina hrania co absolvuje dominik kazdy stvrtok resp pondelok sa na 3 tyzdne prerusuje, bo ucitelka ide na dovolenku.

Zaciatkom mesiaca bol v malom parku (wallanlagen) karneval. Cesticka pre cyklistov uzavreta (ti tu inac jazdia jak jebly), jedna starsa pica sa rozculovala, ze co toto je, aby ona tlacila bicykel.

Karneval sme si moc neuzili bo pan D ale vyzeralo to dobre. fakt s takymto malym clovekom sa neda nic poriadne robit.

V polke jula bol pri rieke festival breminale . Kopa hudobnych stagov, stanky s jedlom, detske oddelenie. Moc sme si vsak tento festival neuzili, bo pan D je este stale malicky, tak som dal len pivko a hambac na obed.

Julia sa doma strasne nudi, tak zacala prestavovat obyvacku a detsku a nakupuje jak blazniva.

Sme boli kuknut v ikei, jednu skrinu a samozrejme, ze hned jej padli oci aj na postel pre pana D.

Nic sme zatial nekupili, bo to nemame ako previezt, tak zrejme nabuduce pojde aj tato s autom. Do 3hod podla reklamy ikea poziciava gratis privesny vozik a jej tato ma tazne.

Hned sme tu zadelili aj obed, moj prvy v ikey v zivote a zrejme aj jednych ang hovoriacich ludi, ktory si zobrali prazdne pohare a sli okolo kasy, z ktorej sa ozvalo. Za to sa plati. Napoje tu funguju tak, ze si clovek zoberie prazdny pohar, zaplati a potom si moze teoreticky capovat z automatov donekonecna.

futbal hsv hamburg vs hansa rostock

Moj prvy zapas v medzicovidovom obdobi.

Listok kupeny asi 3hod po spusteni predaja (vypredane uz bolo cca na 80%!)(MISSING) do sektoru 28b na severe za 33€ bez problemov. V cene listka aj miestna mhd na/z stadiona. No ja mam 9€listek.

V nedelu vlak z brem do hamburgu plny ale ziadna india, v pohode sa dalo najst miesto na sedenie, rovnako i pre ceste nazad, len nazad meskanie ale sak deutsche bahn, to je normalka.

kontrola ziadna, iba z rozhlasu sa ozyvalo, ziadny alkohol a podla regionu ffp2 resp ruska na hubu. Cestou nazad to mal skoro kazdy na haku, iba fancy, dochodci a ine nemecke individua to dodrziavali.

S21 co ide k stadionu najdena az na druhy pokus, bo trtkovci maju nahovno znacenie na hbf. Na nastupisti je len cislo linky ale nie smer, tak som sa trosku prebehol. Podla instrukcii od hsv vyskakujem na stanici sterllingen. Odtialto chodi shutlle bus na stadion ale pesi je to len cca 20min.

V kiosku u mohadena kupujem plechovkove pivo za 3€, 100%!p(MISSING)rirazka bo futbal. Kopa ludi v ciernom popijajucich piva, niektory tahaju so sebou cele basy. Prazdne flase, plechovky zbieraju bezdaci a neskor odovzdavaju do obchodov. Vsetko je tu zalohovane.

Na futbale bolo 54500 ludi, tak z dna na den sa zo zberacov stali bohaci.

Na stadione zbezna securit kontrola, pipnutie listka z mobilu a smer obcerstvenie. Voda0,5l za 5€, capovana z 2l plastovej flasi, nealko pivo 0.5l za 5€. Pohar zalohovany 1€. Fischbrötchen za 4,6€, vo velkom tu frcali pracliky Niekde sa dalo platit len kes.

Stadion pekny, len nevyhoda, na mojom poschodi nebolo wc, tak vzdy o poschodie nizsie.

Hostia vsetci v bielom, super hukot, vlajky, pyro. Domaci v ciernom, bo zomrel uwe seeler, jemu bolo venovane i choreo. Domaci kotel tiez fajn. Celkova atmosfera vcelku dobra. Dokonca na stadione bola chvilu i svk vlajka, napis som nevidel ale asi kvoli laszlo benesovy, ten hral fajn, skoda zranenia. Potesilo, ze skoro zadne lgbt picoviny a prekvapilo minimum odtienov ciernej v hladisku.

Futbal ok ale nic extra.

robota

Tento mesiac som skoro cely odmakal na pozicii stow. Najlepsi bolo v sobotu, tim lider po obede dojde ke mne a stazuje sa, ze tu ma moc ludi a vela ich musi poslat smer stow ale mna si dole necha, o hodinu ma posiel balit male obalky, potom mi dava za ulohu pripravit 30ks ukazkovych balikov, ktore idu na kontrolu kvality a nasledne ma 45min pred koncom zmeny posiela do stow. Uplny kokot tento kim. V sobotu, vzdy ked neni robota na konci zmeny, tak tim lider ludi naskenuje (tj robia inu robotu) a ti potom akoze upratuju.

Dalsi gol prisiel v posledny stvrtok v mesiaci. Bol som klasicky v stow, ked mi dojde sprava aby som si zobral skorsiu pauzu a potom sa hlasil na mojej povodnej pozicii. Samozrejme, som vsetky dobre polozky rozdal susedovy, nech si chlapec pomoze v naplneny limitu.

Po pauze idem teda na moju povodnu poziciu, tam sa postupne zoskupi 20ludi a jebli tim lider povi, ze ta sprava bola chyba a mame sa vsetci vratit nazad do stow. Uplny amaterizmus.

Posledny piatok bola velka sou. Jeden chalan povedal nieco druhemu, ten sa nasral a uz do nho skocil, mensie strkanie postupne prerastlo do vacsieho, to uz ich odelovali ostatny ludia. Potom uz len slovne urazky a pokusy o utok. Toto trvalo asi 15.min a az potom zasiahla security, ktoru nezavolal tim lider ale okoloiduci.

Totalna agresia v tomto amazone, to som este aj ja jednu bubakovy na konci zmeny vypicoval. Pri odchode sa treba odpipnut, ludia poctivo cakaju v rade, no volaky kokoti sa predbiehaju, tak som ho poslal kade lahsi, kurvu vyjebanu.

Mensie konflikty byvaju aj hore v stow. Tie vznikaju vdaka skvelej organizacii tim lidrov, ked pocas pauzy, posielaju novych ludi uz na obsadene stanice, ktore sa samozrejme pocas pauzy tvaria ako prazdne. Obcas volaky kokot nevi pochopit, ze clovek bol na obede a je to jeho miesto. Konflikty zvacsa vyvolavaju mohamedani, somalci a ina menej vzdelana haved.

Podobny problem mala aj linda co ju vozim. Tam jej jedna jej cierna spolubojovnicka povedala, ze pocas jej nepritomnosti, jej mohamedan posunol batoh nohou. Tak ona hned ako nepricetna utekala za tim lidrom, ze to je rasizmus toto. Ako si len necierny clovek dovolil nohou posunut jej batoh, hotovy rasizmus cely amazon.

Uplne vypatlana opica ale co uz. Vsetko co sa spravi zle ciernym je rasizmus, totalny kokotizmus.

Moji dvaja ludia dostali nove zmluvy, bo im koncili koncom mesiacia. Obaja dostali dalsiu zmluvu na 9 mesiacov, t.j. opat im dali len takutu zmluvu na dobu urcitu. Som pocital ,ze im daju na dobu neurcitu, tak ako mne minuly mesiac, bo sme zacinali spolocne. Nechapem logiku tohto manazmentu.

Andrew inak cely nazhaveny, bo sa dozvedel, ze ak tu clovek vydrzi 2 roky dostane bonus 2k€ a ked 3 roky tak 5k€. No ale ako si dobre spominam zo svk, tam bola tiez takato moznost ale clovek musel dat vypoved a uz nikdy (resp neaky casovy limit, uz si nepamatam dobre) nesmel v amazone pracovat.

Ind, s ktorym sme zacinali dostal padaka, resp mu zmluvu nepredlzili. Sa tomu cudoval ako je to mozne ale poprotim hovno robil a to doslova.

foto

bremy

hamburg

Advertisement



Tot: 0.228s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 27; dbt: 0.0346s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb