Nemecko - januar 2022


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
January 31st 2022
Published: February 7th 2022
Edit Blog Post

Bremy

Novy rok zacal uplne paradne.

Najskor tanecky so zachodom ked som na novy rok vypil asi 3/4 flasi vodky, potom sok po prichode domov.

Pcham kluc do vchodovych dveri a nic. Skusa to julia a nic. Kukame a tam zalomeny kluc. Jak sa cul dostaneme dnu? Skusame zvonit susedom, mame 3. No bez reakcie. Klucova sluzba sa volat nebude, podla julii by nas to vyslo okolo 200€. Volame na vonoviu, jasne, ze nikto nerobi v nedelu a na novy rok. Skusame teda volat na atelier co mame pod bytom. Majitelka vravi, ze byvaju 30min odtialto ale pridu do 2 hod. Tak vyriesene a ideme na prechadzku k stadgraben parku a riecke.

dost ludi tu behalo a dost sa len tak prechadzalo. Vsetko boli cudzinci, nemca sme veru nestretli.

Ideme k domu, tu julia nachadza penazenku a v nej vsetky karty. Ide sa na policiu to odovzdat. Protestujem, budu nas vyslychat, podla julii nie.

Nakonec penazenku davame hliadke pri zel.stanici. Policajt si nasadzuje rusko, dava gumenne rukavice a zapisuje ulicu nalezu. Pyta sa ci si chceme uplatnit nalezne (cca2-4perc, co zaplati poskodeny), nie o to nemame zaujem. Vybavene a nazad domov.

Prichadzaju majitelia atelieru. Starsia zenska hned po vystupeni, mate booster? a okamzite si nasadzuje ffp2 respirator. Fakt ludia su riadne vymeteny.

Chlapik nam otvara zvnutra, po hodine nam niekto zvoni. Zenska z atelieru, ze manzel to opravil, nech si to dojdeme vyskusat ale v maske. Ide len julia.

Julia ma noveho gynekologa, v bremach konecne. Ked sa odhlasovala od starej, tak ta len povedala ok, perfect. Fakt divna doktorka to bola.

Novy rekord co som tankoval benzin za 1,789€. Zobral som len za 10€ nech mam na dojazd do mojho odchodu na svk. Dufam, ze cena opat klesne, pod 1,7€

Podla zoznamu som spravil maly nakup na svk, dost veci je tu lacnejsich nez u nas na svk. Cestou z nakupu som prechadzal okolo havarie, 2 auta a bus, okolo uz boli hasici a sanitky.

Na velky nakup chodim do 5km vzdialeneho kauflandu, uz i tu ako na svk zacali propagovat kaufland kartu, som mal az 20centov zlavu na nakup.

Co som si vsimol, tak na vela produktoch co sa predavaju je oznacenie vegan, clima neutral ci energeticka nutricna stupnica, tak ako na elektrospotrebicoch. Fakt uz ludia nevedia co maju robit a kupuju potraviny podla tychto ukazovatelov. Vegan oznacenie je trebars aj na pivu, takze som vegan pozitiv 😊

Po nakupe som odbehol odlovit kesu do blizkeho parku schlossparkbad. Ten malicky, ihrisko pre deti, travnate plochy a po celom parku roztrusene kamenne sochy. Cakal som, ze tu bude neaky zamok, ono tu bola velka budova ale na zamok sa mi to moc nepodobalo.

Dalsia keska ma zaviedla na tkz. ostrov teerhof, bol som len v private casti, kde su vysoke tehlove obytne domy, ulica ludoprazdna, tu byvaju majetnejsi bremania. Je tu i neake to kunst muzeum ale inak nic extra. akurat zaujimavy pesi most na tento ostrov, kde je zakazane vesat zamky lasky.

V byte sa nam rozmnozilo detske oblecenie a potrebujeme novu skrinu. Boli sme kuknut v ikei, ta je v regione niedersahsen, t.j. asi 15min autom od nas. V tomto regione sud zrusil 2g+, 2g, 3g opatranie v obchodoch, takze do hociakeho obchodu mozu ist ludia ako za starych casov akurat musia mat ffp2 na hube. Kdezto v ostatnych regionoch do obchodov (mimo drogerie, potravin a neakych vynimiek) mozu ist len ockovany ludia.

Skrinu sme nevybrali, no kupil som aspon ikea pivo, to na pocudovanie som si doma sam nepostavil.

Cca 10min pred otvorenim ikei uz vonku stepovalo hadam aj 30ludi, jak u nas dochodci ked cakaju na otvorenie lidlu ked je akcia na kurata.

Julia cez ebay kupila jednu policku, boli sme ju vyzdvihnut v casti borgfield, no ziadny borgovia tu nepobehovali. Tato cast brem je taka mala dedinka, s peknymi tehlovimy domami. Jasne, ze drbli nemec co policku predaval nam dal uplne inu adresu ako byva, sme museli slapat cca 300m, fakt tyto nemci su divny.

foto

bremy

Robota

V robote som odovzdal celorocny dovolenkovy plan, chlapik mi to najskor nechcel prevzat, bo mi chybalo 10 dni, no v poznamke som mal napisane, ze si to vyberiem po narodeni baba. Isiel to skonzultovat so zenskou a nakonec mi to prebral.

Cernoch z auta ide na 2tyzdne domov do nigerie. Sa mi podarilo hned zohnat nahradu za nho do auta. Tak fajn. No nakonec tato nahrada nebola ale ludi je tu dost, tak som zobral na 2tyzden resp na 3tyzdne bo aj cernoska ide na dovolenku ineho cloveka.

V praci boli vsetci z nasho odelenia poslany na covid test, ja nie, bo ja som bol na inom odeleny akurat, dufam, ze ma na ziadne testovanie neposlu.

Ono je tu samotestovanie, clovek si spravi test a da to len skontrolovat cloveku. Tak to funguje aj pri neockovanych co si robia test kazdy den. Takze sa to da v pohode odrbkat.

Od 24.1. tu uz neuznavaju jednu davku johnsona, tak si musim robit test kazdy den ale mam nacipovanu kartu pre vstup pre ockovanych, clovek sa len pipne a uz je dnu, tak ziadne kontroly, no pre istotu mam na kazdy den spraveny aj falsony test.

Nakonec dosla rada aj na mna s testovanim v robote, ma poslali na covid test, tak lepy aby som nebol pozitivny pred navratom domov, no lenze vysledok testu bude az o 3 dni, bo vzorky posielaju do londyna, tak ak budem pozitivny, karantena bude na svk, kde o tom nik nebude vediet.

Testovanie prebiehalo nasledovne. Instruktor nas zobral na testovaciu stanicu, dezinfekcia ruk, navlecenie si rukavic, dezinfekcia aj tych, naskenovanie badgu, cakacka, pipnutie badgu a potvrdenie vsetkych byrokratickych veci, vojdenie do kabinky, za plexisklom cakala jedna baba a ukazovala mi posunkami co mam robit. Najskor bolo treba dezinfikovast stol, potom z uzatvaratalneho sacku vybrat skumavku, tu otvorit, polozit do stojana, zo sacku vybrat testovaciu sadu, otvorit i a tycinku si strcit do nosa, po tomto ukone sa tycinka dala do skumavky a ta sa zavrala, nasledne skumavka putovala do sacku a nesmela chybat samotna dezinfecia stola t.j. utretie mokrou handickou.

Ja som si tycinku nepchal hlboko do nosa, len na okraj, baba uz nervi, ze jak to robim, tak dosla za mnu a slovne mi povedala co mam robit, samozrejme som to nespravil. Nasrat vase samotestovanie.

Nakonec som sacok odovzdal pri vychode a vratil sa na svoju poziciu.

Na starej pozicie moc uz nerobim, zvacsa len hodinu, potom som vzdy preveleny do odelenia stow, kde ukladam do regalov tovar, dost narocna robota, bo clovek sa stale hybe a hlavne je tam debilne ruzove svetlo, ktore sa rozsvieti ak sa niekam nema vlozit tovar.

Manazeri a tim lidri su tu uplne neviditelny, zvacsa su len pri svojom stoliku a okolo ludi vobec nechodia.

Nevyhoda je, ze obcas tu mam pauzu az po 5hod roboty, manazer mi nechce dat skorsiu, to som hovoril aj mojmu, no on s tym nemoze nic robit. Nuz tak ja si davam vzdy po 4hod, 10min pauzu.

Zacal som sa samovzdelavat cez amazon appku, jednoduche videa o bezpecnosti a tak. Neviem ci mi to k niecomu bude.

V aute miesto andrewa, ktory isiel na 3 tyzdne domov do nigerie mam noveho cloveka z ghany. Ten robi na testovacej stanici, v nemecku uz je viac ako 7 rokov a je tym padom rezident. Z amazonu je cely nadseny, rok robil v bremach, kde ho poverili spiclovat ludi a nahlasovat ich. Raz mu tam dal niekto na budku. Cul sa vzdelava cez amazon appku a ziskal neaky certifikat, ze moze robit v hociakom amazone na svete. Toto studiu robi pocas pracovnej doby, bo ma dobreho manazera a ten s tym suhlasil. Aj som to kukal ale je tam moc anglictiny a nevim ci by som spravil zaverecny test, kazdy den je jedna lekcia od 1-7hodin. Tak ja si robim len mensie videa ako som spominal vyssie.

Lemwered a grafity

Prieskum brem a okolia pokracuje. Cul sme boli v casti Lemwerder.

Je tu vyhliadkova veza, vyhlad ok ale na okoli nic extra, rieka a polia.

No my sme sem sli hlavne kvoli artstreet . V 2018 tu bol festival grafity a na useku cca 1km su rozne obrazce, niektore uplne paradne, ine onicom a dalise prestriekane vandalmi.

Fajn prechadzka, nazad zastavka v lidli, kde treba ffp2 bo iny region a navsteva alko obchodu, kde som zobral par piv domov na svk. Supermarket cisto len na alkohol a sem tam nealko. Piva roznych znaciek, vybral som podla toho aka etiketa sa mi lubila.

foto

lemwered

Okolo rieky lesum

Dalsi trip sme si spravil k rieke lesum.

Fajn prechadzka popri rieke po chodniku. Na rieke sem tam neaky ten kajakar ci skupinka na lodkach s veslami. Dost ludi sa tu inak prechadzalo, na jednej strane rieka a na druhej polia ci domy. Neskor sme vosli do obrovskeho parku Knoops, tu uz ozaj dost ludi, park sme kukli len zdola, kedze je v kopci, no raz sa sem vratime a preskumame ho blizsie, su tu rozne stare budovy. V okoli aj kopa vil aj s velkymi pozemkami, kde byvaju bohatsi nemci.

Presli sme most a po hradzi sme sa vratili nazad k autu. Pri hradzi sem tam restika a odstavisko lodi. Rieka bola dost nizko, v sezone sa to tu ale zrejme hemzi samymi vyletnimi lodkami ci rekreacnymi kajakarmi a po hradzi sa tu isto premavaju cyklisti a korculiari, kedze povrh je na tieto sporty fajnovy.

Bola tu i neaka farma co predavala svoje vyrobky, takychot fariem je v nemecku kopa.

foto

lesum

Cesta na svk

V polke januara som isiel konecne nazad na svk. Povodne som chcel ist letecky ale wizzair zrusil vsetky lety medzi nemeckom a viednou, ryanair mi zas casovo nevyhovoval a ostatne letecke spolocnosti vychadzali ako cesta autom, tak som zobral auto a vydal sa na 11hod cestu.

Prvy krat som zaktivoval blablacar, ten som raz vyuzil v chorvatsku ale vtedy som bol pasazier, cul som vodic. Dal som trasu bremy-ba-tt.

Ono povodne som dal inzerat aj na rozne fb skupiny svk nemcov, no niekde mi to neuverejnili a niekde kazdu hodinu nabiehali reklami na sukromne taxi. Nakonec som vsetky skupiny opustil.

Asi 3 dni pred odchodom sa mi ozvala polka z magdeburgu ci ju mozem zobrat do prahy, ok, vytvoril som dalsiu trasu a cakal kedy to akceptuje, no ona nic, len vypisovala nech jej dam cislo a v den odjazdu uvidi (pritom co som kukol uz akceptovala ineho vodica), tak som sa na nu vybodol. No ale kedze som dal uz novu trasu, v prahe sa mi ozval chalan ci mozem zobrat jeho frajerku do tt, tak ok.

Neakych 10 hod pred odchodom okolo polnoci akceptujem dalsiu babu z brem na neake odpocivadlo v nemecku a dalsieho chalana z prahy do tt.

Nakonec baba z brem nereagovala hodinu pred odchodom, som jej poslal blablacar spravu aj smsku. Nuz tak vyrazam o 9/00 a hned po 50km chytam kolonu aut na dialnici kde som skysol asi pol hodinu, inak dalej cesta v pohode, ono sa ide furt po dialnici.

O 10/05 mi vola baba z brem ci som zrusil jazdu, jasne, ze ano, bo nereagovala.

Po prekroceny nemecko/ceskej hranici hned parkujem na prvej pumpe a capujem lacny benzin, oproti nemecku cca o 20centov. Kontroli na hraniciach ziadne, akurat jedno policajne auto s majakmi ale ty len stali odstaveny a zrejme spali.

V prahe mi v tom najhorsom moznom okamziku vypadlo gps a zle som odbocil, no nakonec som sa vymotal a nabral dvoch ludi i ked na opacnej strane cesty ako bolo dohodnute.

Obaja sa poznali, baba cca 25rokov a chalan asi okolo 50. Casto spolu cestuju blablacarom.

Baba sa stahuje nazad na svk do trnavy, kvoli frajerovy ale vravela, ze tomu dava tak 4mesacie a ak sa nebude darit ide nazad do prahy, kde je zivotna uroven na inom leveli s porovnanim so svk a hlavne myslenie ludi uplne inde.

Na cesko/svk hraniciach len spomalenie na 20km/hod ale ziadne kontroli.

Babu vykladam v tt, chalana v dolnej strede nakonec, bo je z ga. Od oboch som zobral po 10€ co mi pokrilo 10dnovu dialnicnu znamku v cesku.

Doma ma cakala oslava 40tky.

Po 3 nociach balim auto a nazad do brem. Auto napraskane roznym materialom od kofoly cez syry az po oblecenie pre babo, takze neberem ziadneho blabla cloveka.

Na ziadnych hraniciach ziadne kontroly, iba na cz/svk stal vojensky dzip ale nikoho nezastavoval.

Po prekroceny cz/de hranice slabsie snezenie a neupravena dialnica ale ako som klesal nizsie sneh sa vytratil a pohodova jazda. Nazad som to spravil za 10,5hod.

Nemecky vodici v porovnani s svk a cze su viac opatrny a dodrzuju prakticky vsetky pravidla od odstupu od aut az po rychlost. Hned ako som prekrocil nemecke hranice smerom na vychod sa na mna zacali auta lepit a vyblikovat mi co idem pomali, pri tom na dialnici je 130km/hod, tolko som aj isel.

O tyzden po mojom prichode bola oslava mojich narodenin i tu v bremach. No bolo to take divne, ruku mi podal len brat a tato, ostatny povedali len alles gute, pripitok ziadny, alkohol pil len brat. Jedlo sme vyriesili objednanim pizze, torta bola mnam. taka umela oslava, ono vsetko sa mi tu zda take umele v tejto rodine.

Advertisement



Tot: 0.067s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.031s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb