Nemecko - december 21


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
December 31st 2021
Published: January 4th 2022
Edit Blog Post

Bremy

Cez vikend sme boli kuknut vianocne trhy v bremach.

Pekne svetla ale moc vianocnych stankov tu nebolo. Zvacsa len jedlo a pijatika.

Pri rathause ma napomenula sbs, nech si nasadim masku. Ta sa musi nosit aj vonku na vianocnych trhoch a v stankoch ludi obsluzia len ked maju papierovy naramok. Ten im vydaju v specialnej budke (kopa ludi cakala), kde skontroluju ci clovek splna 2g (ockovany, prekonany).

Od pekne vysvietenieho rathaus trhu sme sa presunuli k druhemu trhu pri rieke. Ten je ponaty ako stredoveky ale opat nic co by to moc pripominalo vianoce, osvetlenie skoro ziadne, akurat stanky s varenym vinom. No a kedze to bol stredoveky, tak stanky s takou tematikou a ludia aj tak obleceny. Tu ma opat napomenuli ohladne rusky, nech si ju dam aj na nos.

Nuz fakt o taketo trhy kde ludi buzeruju nemam zaujem a popri rieke sa cez stvrt viertel vraciame domov.

V tejto stvrti sa v pohode dalo kupit varene vino (3€), bez zbytocnych buzeracii.

Od 6.12 v obchodoch zacina platit 2g+ (ockovany, prekonany s testom). samozrejme mimo potravin.

To som aj otestoval ked som isiel kupit podusky do jysk. V predajni ma hned zastavil predavac a musel som sa legitimovat qr kodom a dokladom totoznosti, ukazol som zdravotnu kartu, na nej je aj fotka narozdiel od svk a obsahuje aj cip jak na obcanke. Chlapik si nacital qr, ta mu vyhodila udaje, ze som ockovany a pohoda. Inak v obchode okolo 12/00, 3 ludia. Takto vyzera buzeracia s 2g+, ludia seru na to a objednavaju online.

Cernoch co ho vozim, hovoril, ze jeho kamos dostal pokutu bo nemal na zastavke rusko, hlavne ju dostal preto lebo je cierny.

Baba co ju vozim, vravela, ze novy ludia dostavaju zmluvy v robote uz na rok, hned druha sa na to ozvala, urcite preto ze niesu cierny.

Chudacikovia bubaci, vsetci im ublizuju.

Preskumal som dalsiu cast brem, bol som pri pristavisku Torfhafen. Tu kotvia dlhe drevenne clnky co vozia turistov po kanali ale moc som to neskumal. Moj ciel boli tri bunkre pobliz, vsetky tri su premenene but na obytne domy ci rozne centra pre mladez. Bunker asi 3podlazia, ci to ma aj podzemie tazko povedat, dnu som sa nedostal, bo je v sukromnom vlastnictve. Vsetky bunkre zvonka pekne ozdobene street artom. Ten uz je ale dobre stary.

Vianoce sme stravili u juliinich rodicov.

Tu sa zisla cela rodina, brat, sestra a my. Kazdy mal priniest neake jedlo. Julia spravila zemiakovy salat.

Vecera bola naplanovana na 15/00.

Som bol plny ocakavania ake ma tato rodina vianocne zvyky, no a rezult, jedno obrovske sklamanie. Ziadne zname zvyky.

Takze o 15/00 sa zacalo jest, jedlo a ani atmosfera sa nelisila od hociakeho nedeleneho obeda. Na stole ziadne specialne jedlo, kura, salat, udena ryba, no nic co by vyzeralo sviatocne.

Po jedle sme sa vybrali k stromceku, kde uz boli darceky od rana. Takze ziadne prekvapenie pre deti.

Cul zacala asi 3hod hra na hadaj na ake cislo myslim. Ak clovek uhadol cislo mohol ist pre darcek. Po tretom kole ma to fakt prestalo bavit a na kazde cislo som hovoril ano.

Deti nemali absolutny zaujem o darceky (tusim 5r, 2r a 6mes).

Najtrapnejsi darcek boli fotky deti co rozdavala bratova rodina. Kazdemu dali tri fotky deti v rame, rodicom este specialne 2 velke fotky s napisom oma a opa (tj tri fotky v rame o, m , a). Toto vraj robia kazde vianoce. Fakt toto uz je inak doterne, nutit ludom fotky svojich deti. Vianocne pohladnice s pozdravom su ok ale toto je uz moc.

Ja som dostal to co som si vybral, ponozky, nabijacku, trenky.

Ked sme uz vsetko rozbalili, reku konecne pojdeme domov ale hovno. Nazad k stolu kde sa podavali kolace a klasicky caj. Proste nic speci, toto sa tu deje po kazdom jedle.

Po 6 hod som uz zavelil, ze ideme domov, bo ozaj toto tu nemalo s vianocami nic spolocne. Buduci rok budu vianoce podla mna.

Doma som odbalil darceky od julii. Pre nu dorazia az buduci tyzden, bo sa nevedela rozhybat co chce a dohodli sme sa, ze darceky si nebudeme tento rok davat, no nakonec to na poslednu chvilu zmenila.

Po vianociach sme sli na prechadzku do burgerparku, zabludili sme k restike emma am see. Tu sok, stanky s varenym vinom, pivom, jedlom a ziadne obmedzenia. dokonca ani zalohu za pohare nebrali. Tak som dal vinko a bielu klobasu, ta nic extra, vinko dobre. Fajn povianocna atmosfera bez buzeracii s maskami, testami. Ludi tu bola kopa, niektory mali na sebe ffp2, zvacsa dochodci ci mlady ludia s vymytim mozgom (rozne eco, vegan existencie)

Novy Rok oslavujeme u sestry, bo manzel ma narodky 1.1. Oslava zacina o 22/00, 31.12

Pred tym sa zastavujeme u rodicov, kde uz je brat aj s rodinu. rodicia a sestra byvaju v rovnakom dome, ten je predeleny na dvojo. Proste dvojdom.

Brat nechava vsetky tri deti spat u rodicov. On a zena pojdu domov. Toto robia skoro kazdy vikend. Fakt uzas, nechat 3 male deti na krku starym ludom kazdy vikend

21/55 vyrazeme k sestre.

Ta cela rodina nalepena na tv a sledujuca novorocny prihovor prezidenta. No nie ledajakeho ale toho najvacsieho na vychode, putina.

Klaus (muz sestry) odpaluje o 22/00 konfety, je tu novy rusky rok.

Ide sa k stolu. Tu to vyzera slavnostnejsie nez na vianoce u rodicov.

Pijem zubrowku, zdolavam pol flase. Ostatny chlapi piju whiskey. Teda nie vsetci, sestrin syn(24?) ani dcera (20?) nepiju.

Huuu novy rok, opat konfety a vonku par sukromnych ohnostrojov. Tie su tu zakazane, dokonca v celom nemecku plati zakaz predaja pyrotechniky. Pre zachranu ludstva pred nicivim virusom spravime vsetko,nariadime aj 3 a 4 davku, vsetko pre dobro niekoho.

Uz ked som pri tej vakcine, mam jansen t.j. v rakusku uz neplatna, pritom na svk veselo ockuju touto znackou. Ak si dam booster, to cul leti, ziadne tretia davka, booster znie lepsie. Mam v nemecku na vyber pfizer alebo modernu (da sa ockovat v amazone). Nuz ale kedze mam svk dig.certifikat a ten robili zrejme ziaci z zs, ten neni kompatibilny s inymi krajinami. T.j. ak si dam booster v nemecku, nebude vidiet v mojom digitalnom certifikate, nastastie nemci myslia dopredu a vydaju mi nemecky kde uz budem mat napis booster. Ako nie, ze by som si daval tretiu davku, to len pre info. Tretiu davku si dam len ak bude treba v robote, bo fakt kazdy den sa mi nechce robit antigen test. Ano v nemecku clovek bez vakciny musi ist na test kazdych 24hod a to nielen do roboty ale aj na mhd, vlaky a podobne. V mhd to nahodne kontroluju a davaju pokuty. O obchodoch sa neockovanym moze len snivat, mimo potravin, drogerie. Restiky taktiez nic.

Pobavili juliina gynekolozka. Julia ma matersku knizku, kde sa zapisuju vysetrenia. No julia navstevuje este aj neaku poradkynu (kryje to poistovna, tak preco to nevyuzit), no a ona tam robi tiez zaznamy, to sa nelubi hlavnej doktorke a ta normalne zobrala lepiacu pasku a zaznamy poradkyne prelepila. Fakt IQ. Julia uz hlada noveho doktora v bremach ale neni to az take lahke, najst dobreho a blizko.

foto

bremy

Robota

V robote sme na mikulasa dostali maly pernik. Uplne na smiech cely nemecky amazon s benefitom pre zamestnancov. Na svk sa furt nieco dostavalo, tu fakt nic a ked, tak je to na smiech.

Ha a mam konecne aj dalsie tricko peak. To poputuje do mami zbierky.

Vianocny darcek sme dostali osousku, klucenku a odznak + pocas zmeny chodila instruktorka a clovek si z krabice mohol zobrat JEDEN bonbon.

Co sa tyka tim lidrov, manazera, uplne nula bodov. Nikto sa o nikoho nestara.

Pobavila manazerka ked som sa pytal ohladne zmluvy. Ona nevie, je tu prvy krat, info ma dostat o 2 tyzdne z hr desku (t.j 21.12, 9 dni pred vyprsanim mojho kontraktu). Hlavne, ze na hr desku mi vraveli, ze oni cakaju na manazera kym im posle udaje. Vyzera to, ze si zacnem hladat novu robotu pre istotu ak by mi neobnovili zmluvu.

20.12 moji ludia z auta su preveleny na inu poziciu, ja pracujem uz len na 80perc, neni motivacia ked neni nova zmluva.

22.12 moji ludia z auta dostavaju nove zmluvy. Comfort (toto je normalne meno) na rok, andrew a ty na 7 mesiacov. Ja furt nic, tak moj vykon opat poklesava ale nikoho to netrapi. ind nieco hovori manazerke, ta mu vravi nech zajtra dojde do roboty a daju mu zmluvu. Tak ako ked jemu daju zmluvu a mne nie, tak to uz bude inak v prdeli.

23.12 konecne dostavam pozvanku na obnovenie zmluvy. Na listku mam T a cas 17/45, comfort vravi, ze dostanem zmluvu na rok, podla casu sa to riadi. Ludia co tam mali C, nedostavaju novu zmluvu.

Ideme do stanu vonku, asi 25ludi, prihovor manazerov a zmluva na rok. Buduci rok mam narok na 28 dni dovolenky + 3 dni starej + 32,32hod nadcas. Dovolenku treba nahlasit na cely rok do konca januara

Po sichte este fasujeme pri vychode merci bonbonieru.

Udajne amazon nabral pred vianocami okolo 800 ludi a cul vyhodil, teda neobnovil zmluvy 300. Tak vraveli v jednej reportazi. Nasrani ludia zavolali lokalnu tv do amazonu.

Po vianociach som aj ja prevelny na dva tyzdne na ine oddelnie tak ako moji ludia z auta. Hodinu budem robit na mojej sucasnej pozicii, balenie balikov a dalej sa presuniem na druhe poschodie, kde budem robit v Stow t.j. z prepravok budem davat tovar do pojazdnych regalov. Regale vozia roboty (nieco ako velke roboticke vysavace), regal ma rozne prepazky a tam to podla uvazenia treba napasovat, teda ak kamera nenasvieti regal na ruzovo, vtedy sa dnu nic nedava. Clovek sa tu viac hybe, robota je furt, nevyhoda je na oci. Vzdy ked naskenujem tovar, tak sa zableskne, dotoho este to ruzove svetlo. Vyhoda, nikto sa tu o nikoho nestara, tim lider ci manazer tade vobec nechodi. Proste clovek je tu samostatna jednotka. Instruktor povedal, ak bude problem, nevolaj nas, opytaj sa suseda.

Druhy den som mal uz ineho instruktora, nie nemca ale cernocha. Ten mi uplne vsetko vysvetlil a pomahal. Tak druhy den uz pohoda. Do toho este problem solve je rumun, tak ten mi dal tez par tipov.

Uz sa tu objavuje aj viac europskych narodnosti v tychto inych oddelniach. To vyzera, ze cernosi a moslimaci zvacsa robia na mojej starej pozicii, na vozeni prepraviek, proste spinava robota, biely robia na lepsich poziciach, teda na poziciach kde treba rozmyslat.

Uplna sou s vyuzitim nadcasu. Plan je zobrat si volno na dva dni v januari a pouzit na to nadcas a nie dovolenku. Tak vyplnam talcivo a davam ho na hr. Sikmacka kuka na to a vravi, ze s tym mi nepomoze, musim ist za manazerom.

Tak idem za franzi, ta hovori, ze hr to musi spravit. nene, oni ma poslali za tebu. Tak ide se mnu na hr, tak robi mensi bordel, posiela neaky mail a uz mam vybavene volno na 15 a 17.jan.

Neskor mi ind hovoril, ze som mal zobrat radsej dovolenku, bo nadcas mozem vyuzit hocikedy. Trebars odidem skor z roboy, nedojdem do roboty a nic sa nedeje, bo to odminusuju automaticky. Nuz nabuduce budem vediet.

Vylet Wernigerode + Goslar

V jednu slnecnu (rarita tu na severe v zime) sobotu sme sa vybrali na vylet do ineho region.

2,5hod autom ale islo sa prakticky stale po dialnici, tak cesta ubehla rychlo. Dokonca sme isli aj po 3 prudovej dialnici.

Prva zastavka je v mestecku wernigerode.

Ako to uz byva zvykom, nedal som do navigacie ziadne parkovisko ale stred mesta. Nakonec parkujeme na velkom parkovisku, kde sa robia testy na covid. Kupujeme listek v automate na 2hod, hadam to bude stacit. Platit sa dalo bud mincami alebo smskou.

Idem smer centrum. Vonku zima ale slnecno, ludi dost.

Fajne drevenne vysoke pekne vyzdobene domy a do toho vianocna atmosfera, uz len tie vianocne trhy chybaju, ktore su v tomto regione zakazane. Do restik mozu ist len 2g+ ludia, takze vyhoda ockovania je uplne nahovno, clovek si musi ist spravit este aj test. Ludia na to seru ako tak pozeram a restiky tym padom zivaju prazdnotou, sem tam dnu neaky ten dochodcovsky par.

Centrum je fakt pekne, odporucam sem zavitat.

Suveniry su tu same carodejnice a vlak harz.

Vlak harz je uzkokolajovka co turistov povozi po okoli a cestu konci na vrchu brocken. Ide sa parnou lokomotivou comu zodpoveda aj mega cena ,49€ spiatocka. Da sa aj lacnejsie cca za 35€ ale to nejde na spominany vrch.

I ked su neni vianocne trhy, obcas tu ludia predavaju varene vino ci klobasy.

Po fajn centre stupame k miestnemu hradu. Ten vyzera ozaj famozne.

Prichadzame na prednadvorie, tu kopa ludi a pekny vyhlad na dedinku pod nami a okolie.Je tu dost spanielov a rusov.

Dnu do hradu nejdeme, nie sme muzeovy fans ale ideme na mensiu turu.

Na mapach to ma nazov Stempelstelle HWN 31Agnesberg , no ja idem podla keskovej mapy. Riadny stupak ale vyhlad na hrad uplne paradny. Do toho slnko, clovek by cul uz aj v kratkom tricku mohol behat.

Cas sa nam krati, schadzame nazad do mesta cez velky park lustgarten. Ten uplne slabucky ale zas velka zelena plocha.

Sadame do auta a presuvame sa uz obycajnymi cestami do mestecka goslar.

Parkujeme mimo mesto na velkej ploche , kde je napisane, ze zakaz parkovania ale ludia tu parkuju, tak i my.

Prekracujume hlavny tah, mini park a uz sme v uliciach mesta.

Toto mesto oproti predoslemu je slabucke. Par peknych drevennych domov ale potom nic. Ulicky tez nic moc, vianocne trhy su zakazane i tu.

Na namesti davame na stojaka polievku v papierovom pohari a k tomu varene vino.

Sem bola skoda casu chodit, okolie moze byt fajn, kedze su tu lesy ale samotne mesto nic moc.

Zaujala akurat velka skrina na knihy, tu hadam aj 100knih. Vsetko gratis, toto funguje zrejme v celom nemecku. Po mestach su rozne skrinky na pouzite knihy, kde ludia nosia precitane a beru si ine.

S tymto mam plan, par knih beriem a skusim to predat na svk, uvidime co z toho bude ale asi nic.

Nazad ma navigacia navadza po roznych bocnych cestach a aby toho nebolo dost, naviguje ma aj do uzatvorenej cesty. Fakt nahovno autonavigacia.

Nakonec dorazeme az po tme domov.

Vylet fajn, hlavne prve mesto, druhe nic moc. Povodne sme sem chceli ist na 2noci ale covid sialenstvo stale uraduje a julia bez vakciny je untermensch.

foto

wernigerode

goslar

Vylet Bremerhaven

Do tohto pristavneho mesta ideme hlavne preto, bo cestou vyzdvihujeme malu postielku co julia kupila cez bazar. Ono dedinka kde to vyzdvihujeme je v polke cesty, tak toto hned vyuzijeme na vylet.

Opat sa ide priamo po dialnici az do mesta a opat ma navigacia navadza na uzavretu cestu. Nabuduce uz idem podla google.

Parkujeme pri zoo, opat sa da platit len mincami ci smskou. Mame len 2€ v minciach, t.j na neaku 1,5hod.

Vonku nic moc pocasie ale neprsi.

Prechadzka po nabrezi, more niako extra ciste, par velkych nakladnych lodi. Nenormalne fuka, rychlo teda omrknut piesocnu plaz.

Ta malicka ale v peknom pocasi to moze byt dobre miesto na relax, i ked predpoklad, ze to bude full. Kupat by som sa tu ale asi nekupal.

Kosa jak v ruskom filme, tak sup ho do centra. Potrebujeme atm, bo neni kesu.

Centrum male namestie, dlha pesia zona a namestie s katedralou, ta pekna inak nic speci.

Pri katedrale kopa roznych malych soch zvierat, rozpravkovych bytosti.

Nebyt vianocnych trhov tak nula bodov. Na tychto trhoch nevyzaduju masky (pritom je to okres bremy) avsak kupa podlieha 2g. Trhy pekne, vianocne, nie ako v bremach.

Davame rybu v zemli ked uz sme pri mori. Tetula mi kontroluje codiv pass a dava mi na ruku pasku jak na festivale. Ako uplna zbytocnost, ked si chcem kupit len jedno jedlo. Tieto pasky narozdiel od brem, davaju samotny predajcovia, takze clovek nemusi stat dve rady, na pasku a na jedlo ako je to v bremach. Inak to, ze julia neni ockovana nevadi, jedlo kupujem ja, tak je vsetko richtig ako si jebnuta vlada zela.

Fajn atmosferu tu kazili len zobrajuci bezdaci co boli na uliciach.

S atm mini problem, jedna banka akceptuje len maestro, dalsia zas chce poplatok za vyber, nakonec sa zadarilo

Nazad na parkovisko, v pristave miname zakotvenu ponorku. Z nej je muzeum avsak zavrete.

Vchadzame do fajn vyzerajuceho klimahausu. No ten navstivit nemozme (vstup nevim kolko je), bo len 2g+, tak ako v zoo. Fakt ako, zavret vsetko a bude lepsi, nez takto buzerovat ludi furt.

Naskakujeme do auta a smer dedinka uprostred nicoho. Tu fasujeme postielku a smer domov

Toto mesto nebyt vianocnych trhov tak nic moc. Isto je viac krajsich pristavnych miest. Promenada pri mori tez slabota ale zasa sme boli len v okoli zoo. Cuxhaven ma byt lepsi a uplne super ma byt flensburg.

foto

bremerhaven

Advertisement



Tot: 0.064s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0364s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb