Nemecko - 10.tyzden


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
November 7th 2021
Published: November 7th 2021
Edit Blog Post

pondelok 01.11.2021

Volal opravar na bytovy telefon, moze dojst 11.11 resp 23.11. Julia zvolila druhy datum, bo prvy nebude nik doma. Ohladne zachodu stale nikto, uvidime do konca tyzdna a zas sa posle ziadost. Toto je uplne ale uplne nahovno, takyto system

Dosla mi karticka na parkovanie v zone N. Za 20€ na pol roka tu mozem parkovat, konecne sa nemusim strachovat, ze dostanem pokutu. Len keby nebol problem najst volneho fleka, zatial sa nastastie vzdy zadarilo.

utorok 02.11.2021

Dnes som sa vybral vybavit postu.

Pohladnice som minuly tyzden videl od 1-2€, dost drahe, no vdaka geocachingu nachadzam predajnu na lloydpassage, kde maju za 0,5€. Lenze chlapik, bez masky predavac, nemal znamky do sveta (0,95€ vs 0,6€ nemecko). Bol vsak mily a navigoval ma do najblizsej trafiky, paradoxne, ta bola vedla kesky, kde som bol pred nakupom pohladnic.

Nuz teda na papenstrasse nabieham do trafiky, ktoru vlastnia indovia a tak to tam aj vyzeralo s obsluhou.

Zenska za pultom, chlapik predemnu kupuje napln do zapalovaca, cenovka 5€ a ona mu to predava za 10€. Nakoniec dosol sef (zrejme manzel) a ten mu to predal za avizovanu cenu 5€. Prichadzam na radu ja, chcem znamky, cela vyvalena ma posuva vedla kde postova priehradka, tu obsluhuje manzel.

No prichadzam na radu a ten vravi, ze nech ma obsluzi ona. Zas chaos, stres, panika. Mi chcela predat 50ks znamok a pritom som pytal 5kusov, este aj na prstoch som jej to ukazoval. Nakonec po 15min vybavujem znamky a nazad domov.

Pri rathause je na domshof namesti je trh s ovozelom (od pondelka do soboty). Kopa ovozelu, ceny vyssie ako v supermarkete ale zas by to malo byt vsetko cerstve zo zahrad, tak hadam aj chutnejsie. Minule co som kupil rajciny v kauflande boli humus. NIekedy teda vybehnem sem na nakup.

Cez park wallenlagen nazad domov.

V parku uz pekne sfarbene jesenne stromy, pod uplne zltym hral chlapik na harmonike, ten tu je kazdy den.

streda 03.11.2021

Na ranajky testujem mlieko co priniesla julia z roboty. Exportuje sa do ciny, tak komplet po cinsky vsetko napisane, chut ozaj nahovno, jak vodu keby pijeme.

Zaruka ma az jeden rok. Co sa tyka zaruky, tak julia vravela, ze v robote ju tam davaju podla nalady. Niekedy daju pol roka, inokedy rok, inokedy mesiac.

Firma kde robi tak ma svoju original znacku a potom produkuje aj pre supermarkety, ktore maju svoju znacku. Zlozenie zakladnych vyrobkov je rovnake, len v prvom pripade si zakaznik zaplati za znacku, kvalitu dostane rovnaku aj v lacnejsom. Ale tyka sa to len zakladnych vyrobkov, rozne ochutene mlieka a ine vyrobky, tam uz je rozdiel.

Policka na mikrovlnku v kuchyni drzi co som vrtal minule, taktiez garniza v detskej ale ta len tak 85perc, bo v druhej diere som narazil zas na zelezo.

Ostavaju nam namontovat este tri lampy a garniza v obyvacke.

V robote na obed sok, ked nam davali jedlo do umelych tanierov a pribor bol z dreva. Tak toto sa mi vobec veru nelubi.

stvrtok 04.11.2021

Na obed v robote opat klasicke taniere a pribory, nechapem co to malo vcera znamenat. Zobral som si free banan, kazdy stvrtok je free ovocie, no ten bol nahovno.

Cernoch co ho vozim mi donisol nieco na sposob samosy s masom a k tomu nealko pivo. Ze nech testujem. Tu samosu mi donisol uz aj minuly tyzden. Ono to bolo jedle ale zas nic extra, dost suche je to. Vraj tradicny africky pokrm, je z nigerie

Vcera som mal 4 chyby, ze som dal nespravne veci do problem solve. Tam sa davaju veci ked sa mi nieco nepozdava. Dnes sa mi opat nieco nepozdavalo, tak volam instruktora.

Polozka mala obsahovat podla popisu 20 malych cokolad. No bola tu len jedna. Instruktor vravi, nestaraj sa a posilaj. Tak som to poslal, to bude prekvapko ked to dojde zakaznikovy.

Nuz tak od teraz sa nestaram a posilam vsetko. oproti svk tu maju standard ovela nizsi. Na svk ked bola spinava, pokrcena, derava krabica, nepredavalo sa, tu sa predava vsetko.

V aute sme len traja, bo cernoska s 3 detmi ma dnes volno. Uplne debilne sichty teda.

cernoch mi odporucil na ovozel trh na wartburgstrasse. Pesi je to cca 40min, tak uvidim, mozno za pekneho pocasia tam vybehnem a spoznam dalsiu cast brem. Da sa ist aj elektrickou.

piatok 05.11.2021

Dnes mam volno.

Idem doplnit neake potraviny do penny vo stvrti viertel.

Obchadzam kostolik michaelkirche, kde su v jednej ulicke fajn grafity alebo street art alebo ako to nazvat.

Obchodik uplne prtavy, kopa ludi, takze ani sem uz nepojdem. Zatal sa mi najviac lubil kaufland ale ten je daleko. V okoli mam este rewe a edeka. Oba su vraj drahe oproti aldi a penny.

Ako by to bolo keby ani dnes neprisiel kurier. Priniesol nalepky do detskej izby, tak sa julia do toho pustila. Vyzera to fajn, taky maco na stolicke a oblaky okolo.

Od 16/00 do 18/00 sme objednany na navstevu k juliinej kamoske v dedinke leeste co je cca 15min jazdy.

Vonku uz riadne zapchy ale dalo sa.

V najvacsom dazdi prichadzame kusok od domu, samozrejme problem s parkovanim pred domom, tak ostavame na hlavnej ceste.

Kamoska byva v radovej zastavbe, dom prepchaty zbytocnostami, po stene same fotky rodiny.

Je trochu vysrana z oboch deti co ma (4+asi 1). No trochu, je slabe slovo.

Maly 4, ma narodeniny, tak mu julia kupila playmobil policajnu stanicu. Lego nie, bo su tam male kusky, hlavne, ze dusik s tym problem nema.

Inak ten playmobil je blbost, clovek to raz postavi a hotovo, lego je lepsie, tam moze clovek furt rozoberat a stavat rozne veci.

Neskor prichadza manzel aj s rodicmi. Ti dosli z manheimu, cca 5,5hod vlakom.

Inak prakticky tato navsteva nevim o com bola, ked sa julia vacsinu casu hrala s malym. Pri stole sme boli asi tak 15min, co sme zjedli kolac.

Jasne, ze nik ang, i ked kamoska rozprava, tak zas som tam sedel len jak taky puk.

Cca pred 18/00 odchadzame, bo male dieta ide spat.

Kamoska vravela nieco o sobote, som si to prelozil tak, ze oni dojdu kuknut nas, no neskor doma mi julia hovorila, ze dalsiu sobotu ideme tam a mozem si vypit a mozme tam prespat. Tak to sa mi veru moc nelubi.

Benzin dnes atakoval hranicu 1,8€/liter ale zas bola to pumpa pri hlavnej ceste a piatok.

sobota 06.11.2021

Julia ide dnes na vikend do mesta lubeck, kde ma stretko s dalsimi kamoskami, tie su tam uz od piatka.

Ja idem do prace, kde opat malo roboty. Okolo 16/30 (koncim o 18/45) sa zacali pytat ludi ci chcu ist domov. Ti co ostali len upratovali a nespracuvavali baliky. Ja som ostal.

Uplne nahovno takato zasivaren.

Dnes berem len cernosku co ma tri deti a toto je jej prva praca, bo kazdy rok mala jedno dieta. Ostatny ludia co berem mali volno.

Doma vyzdvihujem vodu z pivnice, bo v kuchyni nemame moc miesta, tak vody skladujem v pivnici, niezeby sme ich mali neako vela nakupenych, cul tam mam uz len karton kofoli.

Chladnicka sa postupne vyprazdnuje, uz nech nabehne vyplata a ide sa na velky nakup. Prisla mi posta do delmenhorstu, je to z banky, tak dufam, ze uz mam ucet vybaveny a mozem to nahlasit v amazone, nech mi tam posilaju prachy a nie julii.

Pustam pracku, ktora konci o 21/30.

Vybavovanie korespedencie co sa mi nazbierala za cely tyzden.

Lenka z kl, zije v taliansku, kde maju byt, mozno pojde pracovne do mnichova na par mesiacov, ruri mi poslal svadobne fotky v japonskom kroji, rolf sa prestahoval na ostrov bornholm. Tak v lete by som ho mohol hadam aj dojst kuknut na taku exotiku.

Wizzair mi zrusil let z kolina do viedne na november. Zrusili lety skoro na 2,5 tyzdna od polky novembra do polky decembra. Som to prebookoval na vianoce ale i tak nepoletim.

Prebookoval som aj lvov z bts ale tam som sa odrbal a zbytocne som dosol o 12€. Ono let bol posunuty, tak reku zmenim free termin, no nova letenka stala 24€, ja som za staru zaplatil 36€ a tie kurvy mi to prepocitali ako keby platim 24€ a 12€ si nechali. Ale pohoda, i tak je to len kredit co som ziskal zdarma. Tam mam este okolo 450€ + dalsich 12letov. Fakt netusim ako to zuzitkujem.

Len tak som kukal, ci su neake lacne vnutrostatne lety v nemecku, bo mam voucher z rumbo, tak nech to vyuzijem. Za 30€ som nasol ow z hamburgu do kolina (resp naopak), tak to po schvaleni od bossa mozno kupim na januar ci februar, len nech sa preletim, vyzuzijem salonik a mozno kuknem aj futbal v koline.

Inak nemam dovolene cestovat mimo nemecka. Chcel som si spravit daytrip do bazileja, rw za 60€ ale neni to schvalene.

nedela 07.11.2021

Rano pokracovanie v prani, tentoraz biele veci. Pracka pere cca 1,8hod.

Doobeda som sa snazil zmenit svoje svk cislo na nemecke v mojich bankach a na slovenskych zelezniciach. No nepochodil som. V druhom pripade, zahranicne cislo neprima smsky zo skrateneho cudzieho cisla (vraj sa to da nastavit online), v prvom pripade mi to banka neodporuca, bo mozem mat problemy taktiez s smskami. Tak si nechavam o2 i nadalej, i ked mi od nich prisla varovna sprava, ze moc dlho vyuzivam roaming a chcu odo mna neake peniaze navyse za mb. Ale net nevyuzivam, prakticky ani to cislo, len raz za mesiac poslem sms-ku aby sa nepovedalo. Uvidime teda co bude na fakture za 14dni. Take mi dali ultimatum aby som sa vratil domov.

Poobede prisla julia, oba vlaky jej meskali, tolko k nemeckemu perfekcionizmu, ktory neexistuje ale ludia na svk sa nim ohanaju ako tu vsetko slape.

Ideme cca 30min jazdy k bratovy, tam uz rodicia, sestra dosla neskor.

Jedlo bolo polievka s kebab masom a mufiny s kolacom.

Prvy krat a naposledy som pil vanilkovu coca colu, humus pre mna.

Inak zas som toho moc nerozumel, tak opat som tam len tak sedel.

Rodicia mi doniesli postu z banky. Neakceptovali ma, nechapem preco. Sak tu mam trvaly pobyt, no nist skusim teda dkpbank, tam sa da overit identita online, v jebnutej comdirect som musel ist na postu a kokot z toho.

U brata som vyfasoval nabijacku na mobil, moju som niekde stratil pri prvom presune sem resp mozno je niekde zapatrosena doma.

Po prichode domov som teda spravil dkpbank. Vyplnil som formular, stiahol appku a zacal videohovor, chlapik nemal problem hovorit anglicky. Potvrdenie mojich osobnych udajov, sken obcanky, kde mam svk adresu, chalan hovoril, ze neni problem a nemusim mu ukazovat papier o trvalej nemeckej adrese. Som zvedavy teda ako to dopadne, ked nic, tak skusim dalsiu banku.

Hovor sa inak ukoncil velmi rychlo, chlapik mi poslal smsku s kodom, kod som napisal do policka, dal confirm a spojenie sa prerusilo. Dost od veci ked nepovies ani dakujem a cau.

foto bremy

Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0269s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb