Nemecko - 11.tyzden


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
November 14th 2021
Published: November 16th 2021
Edit Blog Post

pondelok 08.11.2021

Nemecke banky ma vobec nechcu, odmietla ma aj dkb bank. Zrejme kvoli mojej svk obcanke, zajtra poriesim dalsiu, dnes na to nemam nervi.

Vybieham do velkeho parku burgerparku. Ten je kusok severne od zel.stanice.

Idem sem odlovit kesku, nech zapratem dalsie biele miesto v kalendari. Som si dal cul za ciele postupne odlovit kazdy den jednu kesku, zatial je moja misia splnena cca na 68perc.

Park je obrovsky, zvacsia prirodne cesty, tu sa moze dobre behat. Tak mozno na jar ak babo dovoli.

Zaujali dvaja dochodci co tu cvicili, na tom by nebolo nic zvlastne ale obaja mali ruska. Ozaj ludom hrabe, na cerstvom vzduchu cvicit v ruskach.

V parku sa nachadza aj velky hotel, pred ktorym je fajn jazero s roznymi sochami. Dobre miesto na relax.

Kesku nachadzam, ta ma ako logbook, normalny daznik, tak sa zapisujem na nho. Prelepujem tu aj jednu nepriatelsku nalepku a nazad domov.

Zastavka na maly nakup v edeka supermarkete, ten sa mi lubi, pekne vsetko usporiadane a dost placu, len ceny trocha vyssie ale na zakladne veci ok. Este mi ostava otestovat rewe co mam blizko.

Doma stahujem appku na kolobezky tier, po chvili mi prichadza ponuka na prvu jazdu gratis. Tak to niekedy vyuzijem. Jazda zdarma ma byt max 20.min a jedno odomknutie.

Postupne sa mi bremy zacinaju lubit.

utorok 09.11.2021

Dnes operativne idem na dalsiu banku, n26

Ta je nieco podobne ako revolut len ma sidlo v nemecku. Stahujem appku, vyplnam udaje, nasleduje opat videochat.

Na rozdiel od vcerajsieho pre dkb cul hovorim s vychodoeuropsko dievcinou co neni v office ale doma.

Neni moc prijemna narozdiel od chalana vcera. Davam overovat moj pas. Sama si tu prepina prednu a zadnu kameru, opat opak toho co bolo vcera, kde som to prepinal sam.

Par krat som jej nerozumel ale nakonec vsetko prebehlo dobre a o par minut mi prichadza uvitanie v n26. Mohol som si to tu spravit hned a nie sa zbytocne zahadzovat s druhymi bankami.

V robote zistujem kde je hr desk, pred sichtou tam bola kopa ludi, tak idem pred obedom/vecerou.

Pekna aziatka ma posiela vyplnit tlacivo na zmenu bankoveho uctu, to vyplnene a odovzdane. Tato vyplata mi vraj pride este na juliin ucet, dalsie by uz mala prist na novy.

Zistoval som aj ako to je s novou zmluvou. V polke decembra ma dojst za mnu manazer a potom sa uvidi. Dost nahovno, ked mi to nepredlzia som zvedavy ako si najdel robotu od januara.

streda 10.11.2021

velke upratovanie v dome, vysavanie a umyvanie dlazky. No pred tym som navrtal garnizu v obyvacke, tentoraz ziadne zelezo, tak to slo.

Pocas upratovania niekto zvoni, reku kurier, no bol to clovek z vonovia (realitka).

Prisiel sa pozriet na nas tecuci zachod. Povodny termin sme mali na dnes ale chlapik tu bol pred dvoma tyzdnami, no neopravil to. Som myslel, ze tento termin sa automaticky zrusil, dobre, ze nie.

Chalan bez naradia, tak mu poziciavam srobuvak. Kuka to a vravi, ze to bude lepsie cele vymenit. Tak uteka dole do auta, prinasa neake naradie a nove vnutro geberitu.

Zachod opraveny, uvidime co sa pokazi nabuduce.

Som mu dal pri odchode horalku, nech si chlapec pochutna ked odmietol vodku.

Opat idem na lov kesky a opat do rovnakeho parku ako v pondelok len tentoraz vyuzivam na prepravu kolobezku tier.

V appke vyberam kolobezku, stahuje mi to 3€ zabezpeku, dava mi to instrukcie a uz sa valim po cesticke pre cyklistov.

V bremach je kopa cyklo chodnikov.

Sranda je, ze ma obiehaju cyklisti. Kolobezka ide max 20,5km/hod.

Prichadzam ku keske obklukou, som zle odbocil, na kolobezke chybal uchyt na telefon.

Parkujem, ukoncujem jazdu, treba spravit fotku kolobezky a idem hladat nano kesku.

Hladam, hladam ale nic nenachadzam. Neaka bicyklistka na mna vola ci geocaching. Hej, kazdy tyzden tu stretava neakych hladacov. Keska je pred peknym domom, ako ludia musia byt riadne nasrany ked sa im tam furt obsmietaju ludia.

Na elektromeri pekne krestanske malby ale kesku nenachadzam.

Idem uz pesi k dalsej, ta sa nachadza priamo v parku. Je umiestnena pri velkom bunkri.

cca 3podlazna kvadrovita budova, dnu sa neda dostat, info o bunkri ziadne, po par desiatok metroch je rovnaky typ bunkru.

Doma rychlo davam obed a smer praca.

Cestou mi andrew rozprava o afrike aka je tam velka korupcia, lety su tam momentalne drahe, cca 850€, no co si ma clovek predstavit pod pojmom afrika, tipujem, ze hovoril o nigerii odkial je. Dalej rozpraval o tom, ze i ked ma sestri, bratov, nic mu nedaju zadarmo. Idu mu pomahat a musi im za to zaplatit. Tak to funguje v afrike.

V robote naozaj ziadna starostilovst od tim lidrov, co si clovek nezozenie to nema. Chybali mi utierky na cistenie, tak reku kde to zozenem, tim lider, ze security to dava. Ozaj nula bodov tento amazon co sa tyka starostlivosti o zamestnancov v porovnani so slovenskym.

Hlavne, ze chodia instruktory a sleduju ci ludia nemaju v usiach sluchatka, to je tu zakazane ale ludia ich maju v usiach. Tez nechapem preco tu nehra radio.

O svojich statistikach mozem len snivat, vobec neviem ako rychlo ci pomaly robim, kolko mam chyb. I ked mi pridu povedat, ze mam chybu, nedokazu mi ju ukazat, len povedia a to je vsetko.

Pytal som sa na peak tricka, vraj dostaneme ale nevedia kedy, pri tom peak zacal uz tento tyzden, no na robote to zatial neni moc vidiet, furt rovnako s obcasnymi aj 10min cakanim na robotu.

Netesi ma cena benzinu, pod 1,75 som cez den nevidel, nadrz mam max na dva dni a aj to ozaj s privretymi ocami.

stvrtok 11.11.2021

Prvy krat za tyzden prichadza k nam kurier, priniesol novy koberec do detskej. Minule tyzdne bol kurier u nas prakticky kazdy den. Tu sa kuriery neseru s balikmi, zazvonia a balik nechaju pred dverami ci max do vestibulu ho daju.

Doma aj recyklujeme, papier zvlast a do zlteho vreca plast, kovy, sklo, tetrapaky. Vsetko toto dokopy, tak ozaj nechapem tuto recyklaciu. Predpokladam, ze to vsetko nalozia na kamion a vyvezu do vychodoeuropskych krajin, kde to ludia rucne triedia alebo to volade vsetko zakopu. Neverim moc tomu, ze by to tu v nemecku este zvlast triedili.

Cestou do roboty tankujem za 10€ (1,799€/l), nech ma to nenecha stat niekde na ulici.

Poobede mi naskakuje prva vyplata z amazonu na moj novy nemecky ucet. 675€ za 10dni (cca 80hod), po prepoctoch mi to veru vobec nesedi, ze by som mal mat 12,22€/hod brutto.

piatok 12.11.2021

I dnes mi prichadza dalsia vyplata, z rasant az poobede, tez mi to volako nesedi. Od nich som este nedostal ani jednu vyplatnu pasku, taktiez ani z amazonu zatial.

Tim lidra sa pytam ci dostaneme tricka ked je uz peak, vraj ano ale nevi kedy. Neskor sa to pytam este jedneho chalana, ten nevim jaku tu ma funkciu ale vravi, ze u v amazone uplne viazne komunikacia medzi oddeleniami, tak fakt nevi ci nieco bude alebo nebude.

Ako to uz byva v piatok, moc roboty nebolo, ked to tak spocitam, tak som hadam nerobil celu hodinu, mozno aj viac.

sobota 13.11.2021

Ide sa nakupovat, najskor navstevujeme kaufland v delmenhorste kde kopa ludi. Zabudol som v kufri vratne flase (plastove aj sklenne), tak som sa pred pokladnu vracal do auta a vsetko to narval do automatu. Tam som bol najskor neisty ci idu plastove spolu so sklenennymi ale isli.

Ludia predemnu vracali vo velkom. Jeden chlapik plny velky mech, dalsia rodinka zas dve obre papierove krabice plne plechoviek.

Z kauflandu vyzdvihnut do centra mesta tmave zavesy, bo julii sa v spalni povodne zdaju moc svetle.

Po nakupoch na obed k jej rodicom kde zas cela rodina, dokonca prisla aj babka co tu nebola vraj uz 3 roky a to pritom ziju v jednom meste.

Babka nema rada bratovu zenu, bo je nemka. Nemcov nema vobec rada, nemecky nehovori, tak pri stole bola tez taky puk jak ja, ked sa vsetci bavili nemecky, len ked sa chceli bavit s nou, tak prepli na rustinu. Divne toto ale co uz.

Julia ma ostrihala so zlomenym strojcekom, uz som mal dost dlhe vlasy.

Po 3hodinach utrpenia, bo fakt tolko sedet za stolom je pre mna moc odchadzame domov so zastavkou na automatickej pumpe, tu ladujem plnu nadrz (1,699 €/l). Opat mi to zadrzalo 120€, neskor mi zvysok nabehol nazad.

Po prichode domov vylozenie nakupu a po chvili prichadza sestra s manzelom a dcerou.

Idu nam lepit tapetu v tvare ruze do obyvacky. Po tapete este montaz 3 lustrov a uz mame prakticky byt hotovy, zostavaju len vymenit zaclovny, zatriet neake diery a detska, tam postielka a prebalovaci pult. Podla mna to druhe je zbytocnost ale bude to free od brata.

Na cestu som im dal 3parenice, uz im konci o dva dni zaruka a syru som uz ozaj prejedeny. este mam par kuskov v chladnicke, budem rad ked sa toho zbavim.

Julia dostava z domu fotku s mojou postou z amazonu, je tam vyplatna paska ale tato to nahovno odfotil tak moc toho nevidime.

nedela 14.11.2021

Iba pranie a vymena zavesov, ktore julia este pred tym ozehlila.

Neskor zabookovany pobyt na dve noci v mestecku goslar. Udajne je to tam pekne, tak uvidime v decembri. To bude nas posledny vylet pocitam, teda ak drbkovci nezavedu 2g aj na ubytka, bo julia neni ockovana. Pozitivum je, ze su uz opat free antigen testy v centrach. Spoplatnenie teda vydrzalo cca 1mesiac. Idu vianoce, tak si politici asi spocitali, ze s 2g a s 3g (spoplatnene) sa im ludia vydrbu na na nakupy a vianocne trhy a podobne veci.

Inac cisla aj v nemecku stupaju, co ozaj nechapem ako moze byt rekord oproti minulajsku ked je kopa ludi uz zaockovanych.

Po veceri nastava boj, ked mi julia vyliala pivo, za to, ze som vypustal par vzduchovych bublin pri jedle. tak ticha domacnost a idem do nocneho mesta pred rathaus, kde dnes konci svetelna sou.

V uliciach dost ludi, par ich ma masky ci ffp2 respiratory. Rathaus pekne nasvieteny, prebieha na nom mensia svetelna sou ale s madarkym mestom pecs sa to neda porovnat, tam bola svetelna sou jednoduchsia ale efektivnejsia. Taktie vacsia, ked tam bola nasvietenych kopa budov, tu vratane rathausu som nasiel este 4ks.

No ale pekne spestrenie.

Na pocet ludi tu absentovualo obcerstvenie, len jedna stala budka kde kopa ludi. O tyzden maju zacat vianocne trhy, uz to tu postupne zacinaju vyzdobovat. Sa uz tesim na varene vinko.

foto

Advertisement



Tot: 0.115s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.059s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb