Nemecko - 9.tyzden (futbal hanover)


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
October 31st 2021
Published: October 31st 2021
Edit Blog Post

pondelok 25.10.2021

doobeda som behol do kauflandu a zapratal celu chladnicku a naplnil trocha mrazak. Konecne k nam uz moze dojst navsteva a mame im co ponuknut.

V pondelok robim od 14/15 do 23/30, takze cca o polhodinu dlhsie ako cez tyzden.

Nazad z roboty berem noveho cernocha, ten bude cestovat s nami, dva tyzdne, bo jeho odvoz ma dovolenku.

utorok 26.10.2021

Potesilo rumbo, ked mi asi po 1,5roku poslalo 23,99€ za zrusene lety. Takze z pred tohto casu som v minuse zatial okolo 52€ ale vsetko uz mam vo voucheroch a ak to sparujem s free wizz kreditom tak som neni v minuse.

Len ktovie kedy ten preletim.

Po robote nakonec cernoch s nama neisol, bo jeho grupa kupila auto. Velmi rychlo teda zareagovali na vypadok svojho sofera. No ale mam novu pasazierku, opat cernoska. Ta hned spustila, ze 15€ za mesiac, tak ok teda, i ked podla mojich vypoctov by to malo byt menej

streda 27.10.2021

V kuchyni mame nove stolicky. Pomalicky sa zacina rysovat aj detska izba.

Musime kupit nove panvice, bo co ma julia je kriva a plytka. No treba dockat na vyplatu, bo prachy sa nam uz minuli. Julia platila najom za november, bol som v tom, ze to treba zaplatit do 15.11 ale ono to treba vzdy zaplatit do konca mesiaca.

stvrtok 28.10.2021

Volal mi cernoch ci ho zoberem do roboty, ok, len som zmenil miesto vyzdvihnutia, bo v okoli su same debilne jednosmerky.

Vcera som si zalozil ucet v nemeckej banke, comdirect. Julia mi dala referal link, tak dostane za mna 20€. Ha lenze kokoti mi nevedia overit identitu cez net, tak sa musim drbat na postu. Vybral som sa na najblizsiu, podla google maps mali otvarat o 9/30, no skutocnost je taka, ze stvrtok otvaraju o 14/00. Tak pojdem znovu zajtra.

Ucet som si spravil preto, bo amazon posiela vyplatu len na nemecke ucty. Ako fakt nepochopim kde je problem, ked svk ma euro a sepa sa povazuje ako keby platili v ramci nemecka. Hlavne, ze pracovna agentura s tym problem nemala.

V robote mi nefungovala jedna tlaciaren na faktury, som vymenil 3 stanice a rovnaky problem. Dosli aj it ludia (po 5hod od nahlasenie problemu) ale nic nespravil.

piatok 29.10.2021

Na poste nikto, chlapik z prepazky ma poslal k chlapikovy do kanclu, ten zas nazad na prepazku. Mi asi nerozumel chalanisko. Skenuje moj qr kod z banky, pyta obcanku, papir o trvalom pobyte (docasny v nemecku neexistuje) v nemecku. Tuka do pc, podpisujem to a cul uz len cakat kedy mi banka ozaj otvori ucet. Ten by mal byt zadarmo ak mi kazdy mesiac pribudne na konto 700€, ak budem pracovat neni problem, ak nebudem tak to neako pretocim z ostatnych uctov.

V robote opat malo prace, tak nas z dvoch pasov vsetkych dali za jeden pas.

AKo halowenske prekvapko nam dali az jednu cukrovinku. Zlaty svk amazon, kde clovek dostal ovocny balicek. Pocitam, ze na mikulasa a na vanoce tu dostanem tez hole kulove. To len tolko k tomu ako si kazdy mysli, ze nemecke spolocnosti su nieco uplne super oproti slovenskym.

Fakt slovensky amazon oproti tomuto nemeckemu je lepsi co sa tyka na bonusy a rozne akcie pre zamestnancov, no uvidime mozno sa len mylim, som tu predsa len iba dva tyzdne. Jo ale mam zlavu 10perc na nakup na amazone, no ta sa vztahuje iba priamo na vyrobky co predava amazon a nie tie co sprostredkovava.

Julia priniesla z roboty mlieko co sa exportuje do ciny, zaruka az jeden rok, tak som zvedavy co to bude.

Vcera sme pisali ohladne parkovacej karty pre rezidentov, dnes nam prisla odpoved, mozem si kupit za 20€ kartu na pol roka, tak to bereme a cul cakame na dalsie instrukcie.

sobota 30.10.2021

julia vcera kupila vahu, vazim 82kg, tak opat som nieco stratil.

Football day. Cestujem smer hanover a druha liga.

Listok na futbal kupeny vcera v pohode cez net. Na statie za 14€, qr kod sluzi ako vstupenka, tak neni treba tlacit listok jak u debilov v bremach.

Na vlak som kupil regionalny listok niedersachsen za 23€, su tam neobmedzene jazdy (len regionalne vlaky, nie ic a ice) cely den v tomto regione, ak by sme sli dvaja tak tento listok vide super lacno, 25€, ak viacery tak sa cena na osobu stale zmensuje. Inak jedna jazda stoji 18€ s regionalnym vlakom, ci 13€ (zalezi kedy clovek kupi) a viac na ic a ice vlaku.

Pred stanicou v bremach sa to uz hemzilo ludmi so zelenobielymi salmi. Dnes hra v bremach st.pauli. Bude isto fajn atmosfera ale neni som zvedavy na drbnute laviciarske povzbudzovacky, isto nebude chybat kopa duhovych vlajok a inych politicky prejavov. Vyhulenci na futbale.

Cesta regionalnym vlakom trva skoro 1,5hod, je tu menej miesta na nohy ale pohoda.

Na poslednych zastavkach zacali nastupovat aj fans hanoveru.

Vsetko normaly, rodiny s detmi, dochodci. Nik nevyzeral ako chuligan ci nieco take.

Po opusteny zel.stanice v hanoveri ma hned privitala dychovka.

Na pesej zone kopa ludi, predavaci balonov.

Centrum mesta nic speci, katedrala, par peknych starych domov ale nic co by uz clovek nevidel v inych mestach.

Pri rieke (?) tlupa asi 25 chalanov co cvicilo. Preskakovali prekazky a tak podobne.

Pomalicky idem na stadion.

V okoli predajcovia suvenirov, jedlo, chlast a velka obrazovka. To je pre ludi co nesplnaju 2g (ockovany, prekonany). Na stadion pustaju len ubermenschov.

Tetula mi kontroluje covid pass a obcanku, po kontrole davam dole masku, tak ako vsetci.

Pipam vstupenku a uz som na peknom modernom stadione.

Ludia tu vyzeraju normalnejsie ako v bremach, tam kazdy mal masku a netvaril sa moc spolocensky i ked fandili jednemu klubu. Tu sa ludia zdravia, hecuju navzajom.

Kupujem dve piva a klobasu. Na napoje je dnes zlava 50perc, tak jedno pivo ma vyslo 2,25€. Ovsem minus je, ze beru zalohu 1€za pohar. Ten treba potom vratit.

Stadion velky, zaplna sa len s 9000 ludmi z coho je vacsina na severnej tribune (je to najlacnejsia a fandi sa tam)

Fandenie opat ziadne organizovane, niekto zacne spievat a ostatny sa spontane pridavaju. Chybaju mi tu znova vlajky, i ked neakych 5ks som tu naratal.

Hostia su roztruseny po celom sektore, tak ziadne organizovane fandenie. Dost smutne, drbu sa sem a len sedia a kukaju a este k tomu separatne.

Futbal nic moc ale zas s nasou ligou bol zrovnatelny tak pohoda.

Po tribune chodili dvaja soplaci co zbierali prazdne pohare, kurvy chceli aj moj ale nedal som im ho.

Co sa este tyka fans, tak tusim kazdy tu mal sal. Boli tu aj dvaja oldschool fanusikovia, riflova bunda s roznymi nasivkami.

Davam este dve piva, lepim nalepku a odovzdavam pohare.

Platit sa dalo len kartou, na kartu mi pridali aj 2€ za pohare,no zatial to niako nevidim v appke.

Cestou zo stadiona sa zastavujem na kapucino, kde je keska. Kod dali cloveku len po zakupeny kavy, biznis keska ale mal som chut na kapucino (2,8€), tak pohoda.

Povodne som chcel preskumat este dalsie kuty tohto mesta ale zacalo mrholit.

Odlovujem este jednu web cache a smer stanica.

Cestou protest alebo podpora sudanu, samy cernoch tu, dalsi protest proti klime, tu len par vyhulencov s transparentami.

A este tu boli neaky krestania co robili nabor do svojho klanu.

Hanover teda nic moc aspon centro, mozno okolie (je tu neaky zamok so zahradou) je fajn.

Vo vlaku rovnaka sprievodcicka.

V achime pristupuje ludia z amazonu, no nikto znamy.

Dceru brata julii zobrali do nemocnice, bo mala problemy s dychanim, tak cul sa jej mama nastahovala k bratovy, bo ten si zlomil nohu, tak sa nemoze starat o dalsie dve deti.

Sme ho planovali vyuzit na montaz dvoch lustrov (je elektrikar), no bude mimo asi 2mesiace

nedela 24.10.2021

Nakonec dceru prepustili domov, tak juliini rodicia ci dojdeme na obed. Veru mne sa nikam nechcelo ist, uz si chcem konecne odpocinut, no toho sa mi nedostava, bo poobede sem dojde juliana sestra s manzelom a dcerou. Fakt uz by som chcel jeden volny den len pre mna a pre juliu.

Doobeda ideme na prechadzka do blizkeho parku wallanlagen a k rieke.

Skaceme na capucino, tu treba pouzit sledovaciu luca appku resp vyplnit tlacivo o pobyte. Akoze skenujem qr kod na luca a uz pijeme kapucinko. Rovnako i tu stalo 2,8€.

Popri rieke, kde kotvia lode premenene na restiky sa dostavame do stareho centra. Tu akurat zacali otvarat stanky, kopa ludi vsade.

Na obed uvarena polievka a cakanie na navstevu.

Po prichode debata, no rozumel som hovno, tak som len tak sedel ako vzdy.

Neskor ideme kuknut freimarkt, ten je dnes posledny den, trval skoro mesiac.

Dnu asi 10min cakacka. Kontrola covid passu a obcanky. Ruska nebolo treba mat.

Julia presla na falosny antigen. Vcera si bola dat robit normalny ale do dnesneho dna jej nedosol vysledok. Ako tehotna ho ma zadarmo, inak stoji okolo 15€ (ako kde, v hanoveri som videl za 10€)

Sestra a manzel sa preukazuju ockovacim preukazom. Klasicka knizka format a6. Tam maju zaznacene vsetky ockovania co maju (vsetko od narodenia). Tuto knizku tu ma kazdy nemec vraj. U nas si ju clovek musi kupit, tu ju dostanu gratis. A ak si dobre spominam u nas to nik ani nema (nepocitam neakych cestovatelov co sa nechali opichat v ockovacom centre).

Freimarkt su stanky s jedlom, rozne hry a kolotoce. Kupujeme neake losy a vyhravame malu plysovu kacku. Sestra a jej rodina hra i dalsie hry, kde samozrejme nevyhra a ak hej, tak je furt v minuse.

Areal dost velky a kvanta ludi, s maskami minimum ludi

Na kolotoc dnes nejdem.

Davam saslik. Fajn ale bolo ho malo.

Julie zostava zle, tak sa jej hned kupuje voda, tu jej dali do zalohovaneho skleneneho pohara.

Pomalicky nazad domov.

V nasich ulickach kde byvaju bud stary lude alebo rodiny s detmi, sopliaci vyklopkavaju na dvere a po vzore svojich americkych rovesnikov praktizuju halowen. Deti v maskach dostavaju sladkosti od susedov. Hruza ako sa preberaju tieto tradice z inych krajin.

Na ceste lezali v krabici aj neake detske knihy ale tu co sme si vyhliadli cestou na freimarkt uz niekto zobral, tak nic.

Nemci ked nieco nepotrebuju a je to dobre,davaju na chodnik nech si to niekto zoberie.

foto hanover

foto bremy

Advertisement



Tot: 0.087s; Tpl: 0.027s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0423s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb