Nemecko - 7.tyzden (nova praca)


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
October 16th 2021
Published: October 24th 2021
Edit Blog Post

pondelok 11.10.2021

Po par hodinach spanku, budicek o 7/30 a hor sa na moj day 0 v amazone. Ten je rozdeleny na dve casti, prva online a druha priamo vo sklade.

Na mobile nainstalovany amazon chime, login a ide sa na to.

Chlapik nam dava zbezne info o praci, bozp a nasleduju otazky. Cela tato saskaren trvala hodinu a na svk amazon sa nechyta, kde sme mali day 0 cely den a pekne vsetko podrobne nam vysvetlili a poucili nas o bozp, tu ozaj totalne minimum.

Vybalovanie totalne narvaneho auta. Som zapratal celu chladnicku syrami.

O 4 hodiny sa uz hlasim v sklade.

Autom to slo rychlo, prakticky furt po dialnici, kde neni neobmedzena rychlost ako inde ale je tu max od 100 - 120km/hod.

Prvy dojem, co toto je? Uplne prtavy sklad s porovnanim so seredou.

Dalsi sok, vonku ziadny kokotkovci co pokrikuju 2m, rozostupy. Boli tu dvaja ale ziadne buzeracie.

Bohuzial i tu treba mat ruska aj vonku v areali, no co uz.

Nabieham do hlavneho vchodu, tam ma sbs naviguje o dvere vedla.

Amateri s porovnanim so svk, kde bol pekne velky napis, novacikovia. Tu nikde nic.

Predomnou jeden chalan. No nemal steuernumber, tak ho bohuzial nezobrali.

Odovzdavam obcanku, nasleduje fotka, cakacka, berie si ma dalsia zenska.

Zacina mi vsetko vysvetlovat a dava mi na podpis zmluvu a rozne formality. Hovorili sme mix ger/ang. Bo ona moc nie dobre ang a ja zas ger.

Po 15.min vsetko vybavene, nastupujem buduci utorok o 15/00, budem mat poobednu co je nahovno, bo budem robit do 23/45. Robi sa aj kazda druha sobota, bo peak ale s tym som pocital.

Len ta poobedna ma fakt sere, ono prakticky s juliu nebudem cele dni, ja pridem ona bude spat, ona pride, ja uz nebudem doma.

Cestou mi prichadza sprava, ze posledne 4 dni v agenture budem robit v inej firme. Fakt logika, presuvat cloveka na 4 dni do inej firmy.

Dnes nerpacujem, mam dovolenku

utorok 12.10.2021

Nasadam do auta a sup ho skoro po 1,5mesiaci na dennu sichtu.

Moje nove pracovisko je v dedinke stuhr, cca 15min jazdy.

Prichadzam na 7/00, v kancli sa ma ujima chlapik a hned mi vsetko zacina ukazovat. Tak takto si predstavujem prijatie do zamestnania, nie ako v prvej robote, kde len chod a rob, bez vysvetlenia.

Zapisujem sa na zajtrajsi free obed, firma dava zamestnancom raz do tyzdna zadarmo obed. Su tu zadarmo aj mineralky, ochutene vody, coca cola ci red bull.

Prvy dojem teda uplne super.

No druhy uz nahovno.

Budem nakladat kontajnery, moj spolupracovnik ma hned od zaciatku nema rad, sa ale ani necudujem, ked sa mu tu menia ludia ako na beziacom pase.

Chalan skenuje baliky, lepi prepravne etikety a ja krabice nakladam do kontajnera.

Lahka praca, baliky su neni moc tazke, ono vsetko je to prakticky len papier ci folie.

Obcas clovek musi pohnut hlavou ako to ulozi aby sa mu tam toho zmestilo co najviac ale pohoda.

Ziadne vrazedne tempo, uplna pohodicka, kopa prestavok.

Ludia okolo su priatelsky az na mojho spolupracovnika. Tu by som si vedel predstavit pracovat aj na dlhsie.

O 14/30 padla a ide sa domov.

streda 13.10.2021

V robote ma dali na inu poziciu. Tentoraz balim do velkych saklov rolky papieru, tato robota sa mi veru nelubi. Obcas pomozem nalozit kontajner na nasej strane, tu sa nakladaju len lahke velke veci.

Na obed som si vcera vybral schnitzel. Na velke prekvapenie po otvoreny jedla je dnu schnitzel so spagetami. Tak toto som este veru ozaj nikde nevidel.

O 14/00 mi moj novy sef oznamuje, ze uz nema pre mna robotu, mam sa opytat ci niekto pre mna nieco nema.

Nepytam sa a idem domov. Ono na pol hodinu sa mi tu neoplati ostavat, ked este aj z tej pol hodiny je 10.min prestavka. Prestavka je kazde 2hod.

Domov, tentoraz vsak nie delmenhorst ale bremy.

Nam davaju dnes kluce, presne to stiham a naplnuju sa moje obavy ohladne parkovania.

Problem najst volne miesto a vsetko je spoplatnene (teda ak nema clovek resident kartu). Julia hovori, ze nemam kupovat parkovne. Pri najhorsom mi daju pokutu 20€. Hodina tu stoji 1€

Pred barakom sa stretavame s chlapikom z realitky. Stupame po starom drevennom schodisku na tretie poschodie (ak sa pocita aj prizemie).

Byt (56m2) vyzera priestranne, 3 izby + kuchyna a dlha chodba. Kupelka je vsak uplne prtava, hlavne sprchovy kut, kde je len zaves. Inak sa mi tu lubi. Okolie vyzera kludne. Mame aj malu pivnicku.

Julia podpisuje dokumenty a uz mame min na rok byt.

Neskor zistene, ze nam tece zachod ale to tu uz chlapik od realitky nebol.

Cestu do delmenhorstu sa zastavujeme v obi, kde nakupujeme bielu a sedu farbu. Druha nam zamiesali na pockanie.

Ono predchadzajuci majitel to tu vymaloval ale je to na niektorych miestach hrozne.

Poslednemu najomcovy sme zapalatili este + 300€ za kuchynku, vratane sporaka a za maly mrazak 50€, nechal nam tu free botnik. Ono sa tu zvacsa byty prenajimaju hole, bez nicoho ale samozrejme, vsetko je o ponuke.

Mesacne by sme mali platit cca do 750€ vratane energii a internetu, co si myslim, ze na centrum brem je dost dobre. Sme vzdialeny cca 10 min pesi od stanice.

stvrtok 14.10.2021

V robote ma opat hodili na poziciu z prveho dna. Ozaj nelogicke, kazdu chvilu robit niekde inde.

Par ludi je tu tiez cez rozne agentury.

Jaj a co som nespomenul, nenosia sa tu rusky, ani v sklade a ani v kancloch. Iba ked ide neaka navsteva tak sa nasadzuju.

Po robote priamo do brem a zacatie malovania spalne.

Kupil som si parkovne na dve hodiny, bo som dokakany, julia sa len chytala za hlavu.

piatok 15.10.2021

V robote opat na inej pozicii, tentoraz opat balenie. Moj sef je pristahovalec z talianska.

Koncime uz o 13/45, tak vypisany papier s hodinami, original si nechala firma, ja som dostal kopiu.

V bremach pokracovanie malovania, spalna, hlavne plafon nic moc, tak som ho musel premalovat. To je tak ked clovek maluje prvy raz v zivote.

Po konci, zastavujem studenu vodu, ono to netece vela v zachode ale za cely mesiac sa to nazbiera.

Som to skusil aj opravit ale je to geberit, treba milion veci rozobrat a ked som sa uz dostal k poslednemu kroku, radsej som od toho upustil, bo toto este od novoty rozoberene nebolo, som sa bal, ze tam strhnem neaky zavit a potom hovno z toho.

Julia to cez appku poslala realitke, uvidime ako rychlo zareaguju.

Objednali sme pracku (privileg, nikdy som o takej znacke neocul ale vraj je tu popularna), nakladanie z vrchu, bo z boku sa nam nezmesti.

sobota 16.10.2021

Rano prichadza juliin brat aj so zenou na velkom aute a zacina stahovanie.

Pomaha nam aj sestra s muzom.

Auto naladovane roznymi vecmi co julia mala z predoslich bytov a smer bremy.

Vynaska vsetkeho na 3.pochodie dala zabrat.

Montaz lamp, postele, umyvanie.

Poobede julia nasla na nete velku skrinu, tak hned to kupujeme. Cena bola 350€ aj s komodou, ktoru sme nepotrebovali, tak najskor bez nej za 300€, nakonec sme sa dohodli na 275€.

Ideme to vyzdvihnut do dedinky stuhr.

Pekna zastavba rodinnych domov, v ktorych byvaju trosku viac zazobany nemci.

Nastatie skrina bola uz rozmontovana, nam to usetrilo cas avsak ten sme stratili pri jej vynasani hore do bytu. Dvere nenormalne tazke, kedze na nich su zrkadla.

Skladanie s par problemami ale vsetko dobre dopadlo.

V novom byte budeme spat az v utorok. Este treba vymalovat obyvacku, kuchynu a chodbu.

nedela 17.10.2021

Pokracujeme v stahovani, tentoraz idem len ja a julia.

Malovanie a ukladanie veci do skrin.

Par zbytocnosti sme dali uz aj do pivnice. No tam je ozaj vlhko, vonkajsia stena je cela vlhka.

Na obed sa vraciame do delmenhorstu, kde vyzdvihujeme sestru aj s manzelom. Ti nam pomahaju umyvat.

Omalovat ostava uz len obyvacka a chodba. Kupelku malovat nebudeme, steny su dost nahovno na malovku, mozno casom.

Advertisement



Tot: 0.07s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0427s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb