Nemecko - 8.tyzden (nove byvanie, amazon)


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
October 24th 2021
Published: October 26th 2021
Edit Blog Post

pondelok 18.10.2021

Smer bremy a opat malovanie a vynasanie veci.

Na vecer navrat s juliou do delmenhorstu, kde budeme spat naposledy, zajtra uz smer bremy na furt

utorok 19.10.2021

Rano smer pracovna agentura rasant, kde idem odovzdat pracovnu obuv. Mam ju priniest cistu, akoze nechapem preco, i tak pojde podla mna do kosa, sak topanky su nosene a uz dost osuchane. Oplachujem ich trochu vodou.

Davam ich recepcnemu, ten ide za sefkou (?). Tej sa to nepozdava a vraj ich mozem nechat taketo spinave (boli v pohode) a strhnu mi 20€ za cistenie. Tak toto veru nie, nazad domov a opat pucovanie, tentoraz som ich aj namazal.

Na druhy pokus sa im topanky uz pozdavaju ale naozaj nechapem o co im islo, i tak pojdu do kosa urcite.

V byte dokoncujem obyvacku a o 14/00 vyrazam smer achim a amazon. Cca 23km

Vonku v stane nam odovzdavaju badge, su tu i skrinky ale ako fakt uplna logika, v zime sa vonku prezliekat v stane, potom cez vonok ist do hlavnej budovy. Zlate bts2, kde boli skrinky vnutri budovy.

Fasujem teda mini skrinku, ktoru vyuzivat nebudem. Dalej dostavam priehladny plastovy batoh. Na moje prekvapenie si clovek moze zobrat do haly za security vsetko mozne. Spravit nieco podobne v seredi, amazon by skrachoval do tyzdna.

V kantine, co su dve oddelene miestnosti kde tiez neni moc najteplejsie fasujem test na covid, ten si mam spravit sam.

Postupujem podla navodu, nakoniec vysledky testu nik nekontroluje. Testuje sa tu kazdu stredu.

Dostavam instruktora a s dalsimi dvoma novacikmi ideme na prehliadku haly. V nasej skupine som jediny svietiaci a ako tak pozeram pracuje tu vac cirnych jak bilych, potom kopa moslimakov, ono ani ako keby tu nerobil ziadny vychodoeuropan ci nemec (mimo tim lidrov)

Ideme na poschodie, tam roboti nosia prepravky k cloveku, ten odtiala vybera obsah a dava do druhej prepravky, ta ide do dolneho podlazia, kde ludia uz tieto produkty z prepravok zacinaju balit a posielat zakaznikom.

Po zabaleny ide balik na pas k robotovy, ten tam nalepi stitok s adresu a balik putuje k ludom co to nakladaju do kamionov.

Ako tak pozeram, nie je tu ziadny zhon ako v bts2, ziadny nervozni timlidri ci nadopovany safety ambasadorvy (kokoti co hulakaju po ludoch nech dodrzuju 2m rozostup a maju masky), vsetky je tu kludnejsie.

Po prehliadke ideme na testy, prvy robim bez problemov, druhy na 3pokus. Ono sa to tykalo vsetko okolo roboty.

Nakonec som zaradeny do balenia jednopolozkovych balikov.

Ideme na stanicu, tam mi pustaju demo na obrazovke a po nom, uz robim samostatne.

Uplne lahka robota. Clovek zobere prepravku z pasu, naskenuje, na obrazovke sa ukaze obsah, zobere polozku, naskenuje, a uz sa riadi pokynmi z obrazovky. Tam to vypisuje do akej krabice to zabalit, lepiaciu pasku to orezava automaticky podla dlzky krabici. Po zabaleny a nalepeni stitku sa to hodi na pas a to je vse. Uplna prechadzka rajskou zahradou oproti bts2

Instruktory dojdu len obcas, maju na haku. Cerveny andon ignoruju. (ked je problem clovek zmackne cervene svetlo, co znaci problem)

Oproti bts2 tu nehra radio, tak dost nahovno a mame len jednu prestavku, obedovu 50.min. Clovek by cakal, ze po 2hod roboty (robim 8hod) bude daka mala.

Na obed idem do kantiny, tu vypisane 2 menu ale clovek to zbada na poslednu chvilu, ono ludia to i tak necitaju a ukazuju na jedla co im kuchari nalozia, menu od 3,4€ a 3,9€ bez polievky. Polievky tusim v nemecku neficia. K menu sa da zakupit aj pijatika ci nabrat viac jedla, potom to je logicky drahsie.

Ziadna dotacia obedu zo strany zamestnavatela tu nehrozi, opat body pre svk.

Ludia tu hovoria anglicky a nemecky, ja idem anglicky, takze zlepsenie v nemcine tu veru neocakavam. No lenze ang moc nerozumim, bo cernossky prizvuk.

Koniec sichty, neodpipava sa, pipa sa iba pri nastupe do roboty.

Nazad berem dvoch cernochov (on a ona), s ktorymi som sa skolil. Budu so mnou chodit na aute ale iba po sichte, no neva, aspon neako usetrim na benzine.

Vyhadzujem ich kusok od hbf, problem s parkovanim, free parkovanie plne, tak to nechavam v nasej ulicke a budem dufat, ze ma nebudu pokutovat.

streda 20.10.2021

Spanok fajn v novom byte.

Julia este raz pisala do vonovia ohladne tecuceho zachodu, zistene, ze prvy pokus jej nezobral system.

Postupne umyvanie a skladanie bytu, neskor smer robota.

Tam nic nove.

Julia zistovala ako je to s prehlaskou trvaleho pobytu, treba zaslat dokumenty online, cakacka 4 tyzdne. Uplne uchvatne teda. A potom treba ist na urad, nech cloveku nalepia nalepku do obcanky. Deutschland a byrokracia.

Dnes sa mi podarilo zaparkovat na free parkingu na hlavnej ceste.

stvrtok 21.10.2021

Dnes ma julia home office. Doladovanie veci v byte.

Stale nieco dokupujeme. Uz nam chyba spravit len detska izba a namontovat garnize v obyvacke, lustre v kuchyni, chodbe a obyvacke.

V robote sa ozaj pracuje pomalicky, aj ked je prazdny pas nikoho to netankuje.

Zas problem s parkovanim, toto bude byvat kazdy den.

piatok 22.10.2021

Dnes vybieham do bauhasu kupit redukciu na pracku co nam cez tyzden priviezli, bohuzial v tomto obrovskom nakupnom stredisku nenachadzam spravnu tak prichadzam naprazdno. Uplne mi tu chyba maly obchod na sposob zeleziarstva.

Nakonec to julia v neakom nachadza a aj montuje, pranie bolo v pohode podla nej. Ja som bol uz v tom cas v robote.

Nazad z roboty berem este jedneho cernocha.

V uliciach v piatok po polnoci plno ludi.

sobota 23.10.2021

Sobota a ja idem na 11/00 do prace.

Tu minimum ludi, po hodine mi vyskakuje na monitore sprava od tim liderky, ze kto chce moze ist domov.

Nepochopim naco ludi volaju do roboty, ked nemaju robotu.

Pocitam, ze tak hodinu som nic nerobil, neboli polozky.

Po obede aj par ludi odchadza a tym padom zacinam mat viac roboty.

Dve hodiny pred koncom smeny, prichadza tim lider, ze ide sa domov a odhlasuje nas.

Nasa instruktorka vravi aby sme nikam nesli, bo nam budu chybat hodiny

Tak dve hodiny zasivania sa. Akoze sme umyvali a upratovali. Dufam, ze toto sa uz opakovat nebude, bo pri takomto tempe ide nenormalne pomali cas.

Ako som sa rano napipol tak mi to vyhodili saldo 8hod. Som zvedavy co to bude.

Po praci rychla sprcha a chytro do delmenhorstu, kde je oslava 60-ky

Ta sa kona v grecko-talianskej restiky, jedlo je formou bufetu, pitie sa objednava zvlast + este nosia zvlast extra jedlo.

Dnu treba test ci ockovanie a ruska nesmu chybat. Majitel restiky, vsak rusko nenosi. Mna nekontroloval pri vstupe nik.

Oslava zacala o 18/00, ja prichadzam o 20/30, takze uz len jediny jem ale tortu stiham.

Davam dve vodky a jedno weisbier, to mi moc nechutilo, neni nad klasiku.

Cakal som, sak rusi vsetko, tak budu vsetci opity ale nikto nic, taka decentna oslava, ani spev ani nic, len jedlo a rozpravanie sa a obcas neaky ten frtan.

Totalne unaveny ideme domov o 22/00, ked sa to prakticky cele rozpusta.

Spime v delmenhorste.

Julia dnes kupila mikrovlnku, takze uz mame vsetky spotrebice v byte.

nedela 24.10.2021

Berieme dalsie syry co som tu nechal a ide sa domov.

Zastavka na automatickej pumpe, dnes tankujem za 1,659€/l super 95. Inak cely tyzden stal okolo 1,72 a viac. Maximum som videl za 1,799€. Nehorazne ceny, ktore sa pocas celeho dna menia, podla dopytu, vacsi dopyt, suma ide hore. Najviac sa oplati tankovat medzi 21-23/00 cez tyzden.

Automaticka pumpa spocivala v tom, ze clovek vlozil kartu do stroja, natukal cislo stojana a uz tankoval. Stroj mi zablokoval 120€, pritom som natankoval za cca 65€. Neskor mi peniaze nabehli nazad cca po hodine.

Chladnicka je totalne napratana syrmi, neviem kam dame ostatne veci.

Povodne sme chceli ist na prechadzku bo je konecne po case slnecno ale objednala sa k nam sestra s muzom a dcerou.

Tak zabity den, kde si clovek ani neodychol ani nic nespravil.

Teda namontovali sme zrkadlo a pribili obrazy.

Navsteve sme nemali prakticky co ponuknut, bo ziadne potraviny este nemame ani nic na pitie, mimo mineralky, kofoly a caju.

Caju sa vsak potesili, to ich je rodinna tradicia, pit caj po jedle.

Po ich odchode nic nerobenie.

Sluchatko na otvaranie dveri nam nefunguje.

Dalsiu sobotu chcem ist na futbal do hannoveru, uvidim este podla pocasia.

Zajtra vsak definitivne idem na nakup, nech naplnim mrazak, chladnicku a ostatne skrinky. Pojdem do kauflandu cca 6km

Advertisement



Tot: 0.067s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0423s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb