Nemecko - 4.tyzden (cesta domov)


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
September 28th 2021
Published: September 28th 2021
Edit Blog Post

pondelok 20.09.2021

V poste ma cakala plastova bahncard a zdravotna karticka. Zdravotna karticka ma cip jak u nas obcanka a obsahuje aj fotku, tu sme nahrali cez web. Z druhej strany karticky je klasicka europska karticka.

julia mi spravila poistku na blbost ,haftpflichtversicherung,rocne ma to stoji 23€. Teda juliiu bo ona plati 46€ ale moze si k tej poistke pridat dalsieho cloveka.

utorok 21.09.2021

Vonku skaredo, tak ideme s rodicmi na nakup do ruskeho obchodu.

V obchode rozne ruske a polske produkty, vacsina vsak vyrabana v nemecku ci okoli. Nakupil som na kostovku par ruskych piv. Julii sme kupili tortu, bo stvrtok ma narodeniny, tak bude oslava.

Kupil som na kostovku korbace, som zvedavy ake budu. V normalnych obchodoch som tento syr nevidel.

Z domu objednala jedlo z greckej restiky, som zvedavy co to je suzuki.

streda 22.09.2021

nic zaujimave, akurat som v robote na poobednej robil so skenerom. Sken baliku, hodenie na stol, kde to ostatny roztriedili. Toto robim uz od pondelka, sa aspon tolko nenachodim.

jo a na prazdniniy sem dosli dve deti od juliinho brata, jedno 1rocne, druhe 4 rocne. Obe riadne rozmaznane, dieta je tu boss. Ta vacsia kukala doma zakazany youtube neakej malej rusky cca 4 hod.

stvrtok 23.09.2021

Dnes idem s juliou do jobcentrum, urad pre nezamestatnych. Kokoti si ju predvolali, bo ziada o peniaze, bo si potrebuju fyzick overit jej obcanku. Takze fakt tam len dosla, ukazala obcanku a to bolo vsetko.

Tento urad sa nachadza za zeleznicou, za wolleparkom v pekne zrekonstruovanom areali neakej velkej fabriky. Budovy z tmavocervenych tehal, velky komin. Sidlia tu rozne firmy ci jazykova skola, kam som mal chodit ale casovo mi to nevychadza. Je tu i muzeum Nordwestdeutsches Museum für Industriekultu. Pred nim stara lokomotiva

Wollepar je getho tohto mesta. Ludia tam byvaju v cinziakoch kde neni elektrika, voda. Mesto to postupne odpaja a chysta sa to tu zrovnat so zemou.

Uz tu par budov takto zrovnali so zemou avsak potom uz na mieste nepostavili nic a pri tom niektore casti su na dost lukrativnych pozemkoch.

Takto tu chatra i jeden hotel, najskor si ho chcela prenajat cely jedna strana. No vislo najavo, ze to je nacisticka strana, tak z toho mesto vycuvalo a cul je tu len opustena budova.

Este pred job centrom sme sa zastavili v mojej agenture, bol som podpisat dva dni dovolenky, hned mi dali aj rozpis na buduci tyzden.

cca asi hodinu po rozpise mi volali z agentury ci mozem ist na dnesnu poobednu. Kokoti volali 2 hod pred zaciatkom. Tak ich ponuka odmietnuta, dnes sa oslavuje julia.

Po prichode domov, s tatom a juliou ideme nazad do mesta vyzdvihnut obcerstvenie na oslavu.

Na oslavu prisiel aj brat a aj sestra s rodinou. Neskor prisla aj juliina kamoska.

Ziadne happy birthdays ci pripitok. Hned sa zacalo jest a jest a jest. Tak zvlastne tieto oslavy tu. Alkohol tu nepil skoro nik, len ja, brat a tato ale i to iba po jednom pive.

Na vecer tu ostava na prazdninach len starsie dieta

piatok 24.09.2021

Opat nemam poobednu zmenu, tak tento tyzden minus 4hod, co dost spravi s mojou vyplatou. Hlavne, ze mi slubili odrobit 30hod tyzdenne.

Nieco okolo 16/30 prichadza z agentury smska, ze robim aj pondelok poobede (to som zrusil vcera) a aj piatok (to mam nahlasenu dovolenku), o 10.min prichadza dalsia smska s upravou rozvrhu ale zmenili akurat, ze nerobim stvrtok poobednu. Tak pondelok tam bude julia volat co to maju za bordel, ked sme sa jasne dohodli na pondelku bez poobednej a piatok dovolenka.

Ocitame sa v bremach kde ideme na akrobaticke vystupenie do divadla GOP. To dostala julia ako darcek odo mna. Budova sa nachadza pri rieke v oblozeny novych peknych vyskovych budov. Fajn miesto na relax.

Vchadzame dnu, chcu vidiet ockovanie, dalej luca appku.

Luca appka sluzi na evidenciu ludi co chodia do restik, divadiel, futbal....Vyplnia sa tam osobne udaje, potom si clovek v podniku naskenuje qr kod a tym padom ho to zaregistruje, ze sa nachadza v konkretnom podniku. Po opusteny podniku sa musi clovek odhlasit. Ak by bol niekto pozitivny tak mu vdaka tejto sledovacej vychytavke pride varovanie.

Usadzame sa do saly, kde uz bolo par ludi. Ti mali objednanu veceru, tak preto tam uz boli. Sadame na miesto, tak ako na futbale i tu si na mieste mozme dat dole masky, opat super logika ale co uz.

Prostredie pekne, na stole lampicka, prichadza casnik, menu maju len elektronicke, tak vyberame pivo a nachos.

Zacina predstavenie a hned sok pre mna. Opice na podiu zacinaju tancovat africke tance.

Udajne su vsetci z burkina faso. Postupne predvadzaju rozne cirkusove predstavenia resp poulicne predstavenia. Zonglovanie, cvicenie, spev, tanec, salta...

Do toho rozna hudba. Obcas sa zapajalo i obecenstvo v tliesakani a tak.

Zaujimava skusenost pre mna ale nabuduce uz neprosim.

Casnik roznasa ucty, platime a odchadzame. Pri odchode som si masku nedal, nasrat vam.

Chytame elektricku a nazad na hbf, pred nou nesmu chybat zobrajuci ludia. Vsetci rovnako zobraju o peniaze na jedlo. Jeden typek nabieha do vlaku a prosi ludi o chybajuce 1€ co mu chyba na listok, samozrejme je to zebracka chamrad.

sobota 25.09.2021

Po robote o 4/00 si nedavam pivo ako klasicky, bo uz mi doslo. Spanok asi neakych 3,5hod. skor teda polospanok.

Tato ma odvaza na stanicu, tu ma odprevadza az do vlaku a smer bremy.

Vymena vlaku a ic smer dortmund. Par ludi vo vlaku malo rezervacku ale mal som stastie, nie na moje miesto.

V dortmunde hned padim na ubahn (i ked vacsinu cesty ide po zemi ako elektricka) a smer konecna aplerbeck.

V cene listku som mal aj listok na cestu po dortmunde, len som si nebol isty ci plati i na letisko, tak som pre istotu kupil za 2,9€ v automate.

Casu mam kopu, vonku ok pocasie, tak si to tu trosku obkukavam.

Je tu fajn Wasserschloss Haus Rodenberg. Taky zamocek v mini jazere. Okolo fajn park.

Tak odlov kesky a relax.

Na obed si davam kebab u velkeho fans borussie, v podniku (ali baba) mal polepenych kopu nalepiek tohto klubu. Samozrejme som vosiel bez masky, turek ma hned upozornil nech si ju nasadim.

Po jedle odchytavam bus c.490 co ide az na letisko. Mozno som mohol skusit ist s mojim listkom na vlak, bo na letisku som zistil, ze cena az do centra je 2,9€. Minule ked som tu bol tak som platil 6€ ale teraz su tu ine zony a automat viac friendli k turistom. Su v nom hned ako favorite point, hbf a westfalsky stadion.

Bohuzial na letisku neni salonik co je velka skoda, bo dnu sa neda ani kde sadnut.

Security v pohode, dnu kopa ludi.

Toto letisko je dobre nahovno.

Lietadlo z rigy meska 30.min, tym padom mi budeme tiez meskat, bo neskor pokracuje tento spoj do viedne. O meskani vsak nikde ani zmienka, iba google ukazuje 10.min meskanie,

Ludia natlaceny pred gatom. S meskanim sa vsetci hrnu do lietadla. Nastupuje sa po ploche. Ja mam cas, sedim v ulicke.

Na gate ani nikde nechceli vidiet ockovanie ci nieco podobne. Dokonca im bolo jedno ci ma clovek medicinske rusko alebo ffp2 (v rakusku povinny)

Lietadlo totalne naplnene.

Let v pohode. Na viedenske letisko dosadame asi s 5min meskanim.

Chcel som tu skusit salonik ale nemam cas, nahlim sa k nastupistu c.4 odkial chodi slovak lines.

Pred exitom kontrola ockovania ale nie pre tranzit ludi. Vojak robil v chodbe dva rady, jeden pre domacich a druhy pre cudzincov, tam kukal len obcanky, takze to slo super rychlo, prakticky ziadne zdrzanie. domaci museli vypisat este neaky formular co potom kontrolovali dalsi vojaci pri okienkach.

Bus nemeska.

Na hraniciach ziadne kontroli.

Posledny krat vysadam na docasnej stanici nivy, od dalsieho tyzdna uz funguje fungel nova co je cez cestu. Za docasnu by sa nemuselo hanbit ziadne svk mesto. Fakt fajn stanica.

Este mam cas, tak reku odlovim kesku ale plno ludi.

Bus do seredi dost plny ale vacsina ludi pokracovala smer nr ci zm.

Na parkovisku ma vyzdvihuje miriam a hor sa na dusikovu oslavu narodenin, co je aj dovod preco som siel nazad na svk.

Cely trip az domov mi zabral 11 hodin vs 17hod co sme sli vlakom. Dalo by sa to spravit i za 9hod ale nechcel som riskovat, ze bude meskat vlak ci sa nieco nepredvidane stane. Predsa len dortmund je z brem dost daleko. Vlak z delmenhorstu do dortmundu ma vysiel 16,1€ vratane mhd dopravy delmenhorst/dortmund

nedela 26.09.2021

povodne som mal ist na futbal do ds ale sofer je chory tak nic nerobenie doma

foto delmenhorst

foto presun domov zvacsa dortmund

Advertisement



Tot: 0.052s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 26; dbt: 0.0253s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb