Nemecko - 5.tyzden (kolin)


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
October 3rd 2021
Published: October 5th 2021
Edit Blog Post

pondelok 27.09.2021

4/15 smerujem k miriam, nakladam sa do auta a smer ga a vlak.

Regionalny prichadza nacas, rychlik meska 15.min. Ja idem prvym, vlka dost natrieskany, som necakal, ze takto skoro pojde tolko ludi i ked je pondelok.

Slovak lines mi odchadza z pod mostu snp za cca pol hodinku. Miesto rychlo prechadzky si vyberam elektriku c.1 na namestie L.stura.

Listok kupenu cez appku ids bk, len som ho kupil o par sekund neskorsie, bo listok zacina platit az 30sek po kupe ale pohoda.

Elektricka prazdna, revizor ziadny.

Som cakal, ze namestie L.stura je konecna, no elektricka pokracovala dalej. Este dobre, ze sa tam otvroili dvere (covid obmedzenia, uz netreba stalcinat tlacitko, otvaraju sa na kazdej zastavke automaticky resp vodic otvara), inac by som pokracoval s dalsimi cestujucimi niekam.

Vonku prijemne, budovy pekne nasvietene, most snp tiez decentne, len hrad zahaleny do tmy.

Odlovujem kesku, fotim grafity a cakam na bus.

Na zastavkach pach mocu, ble

Cerveny bus prichadza nacas, dost plny ale pohodicka, sak mam rezervovane miesto, na ktorom mi sedia ludia, no neriesim to a sadam si na ine volne.

Pred rakuskymi hranicami kolona aut, rakusania kontroluju kazdeho prichadzajuceho. I ked to vyzeralo, ze skor podla nalady zastavovali auta.

Do nasho busu nabiehaju dvaja vojaci a chcu covid dokumenty. Kazdy ukazuje neake papiere, tak zbytocne nebudem saskovat, ze len tranzit a ziadny dokument nepotrebujem. Ukazujem digitalny covid pass, keine probleme.

Jedneho cestujuceho tam vsak trochu dusili, bo sa vojakovi neico nezdalo ale nakonec pohoda.

Na letisko s 10min meskanim, smerujem hned do salonika kde zadelujem dvojo ranajok. Decentne kapucino a croasant, potom omeleta a dzusik.

Od bufetov sa presuvam do pohodlnych kresiel, davam 1,5 pohara vina a nahlim sa ku gate.

Tu som pochybil, dnes odlietali dva lety smer kolin, jeden 9/00 a druhy 9/30 (moj). Isol som uz k zavretej gate na prvy spominany, tam nikde nikto len obsluha vravi closed, kuka mi na bp a sak to je wizzair.

Nuz takto to dopadne ked clovek dlho necestuje.

Pri mojej brane kopa ludi, ja nastupujem medzi poslednymi.

Mensiu sou tu spravila placuca stara talianka, ktorej nik nerozumel, najskor reku zmeskala let, no bolo v tom nieco ine. Neaky taliany sa s nou dohovorili a nokonec bola v lietadle. Inak obsluha bola z nej bezradna, sak ne aby chuj zdvihol telefon a zistil ci niekto na letisku hovori taliansky.

Letadlo total full, posadka tentoraz normalna, nie jak lotysske suky co kazdeho buzerovali pri ceste sem.

Julia volala do agentury ako to vlastne teda je s mojimi zmenami, ked sme sa neako dohodli a oni vsetko zmenila. Vraj pica co robila dalsi rozvrh o tom nevedela ale uz dala vsetko na pravu mieru.

V koline pekne slnecno, vystupujeme na plochu, hore schodmi, delenie pasazierov na ludi s batozinou a bez a uz som vonku.

Riadim sa znacenim k sbahn, idem prakticky cez cele letisko, s19 ide o 15min. Listok mam uz v cene cesty do delmenhorstu.

Vyskakujem na hbf, v pohode by som stihol aj skorsi vlak ale radsej som nechel riskovat ak by mi let meskal, tak cul mam cas hodinu a nieco.

V okoli staice zobraci pytajuci peniaze na jedlo.

Svetoznamy dom na mna moc velky dojem nespravil, je vysoky ale vsetko je na nom take natlacene, mozno z ineho pohladu vyzera lepsie.

Pocasie sa zmenilo, fuka a je zamracene, relax pri rieke. Tu tez obsmrdaju zebraci

Ako som tak pozoroval ludi, tak tu vyzeraju viac normalne ako v bremach, tam samy nezavislak, lesbicka, travickar. druhe pohlavie sa tu oblieka krajsie ako v bremach, kde kazda tretia vyzera jak kurva lebo neaka asocialka.

Ale kolin zatial ziadny vau efekt ako som si to predstavoval. Uvidime koncom tyzdna, ked tam ideme na 3 noci.

Odlovujem kesku pri music hall, pred halou je vleke testovacie centrum z bielych stanov.

Vlak mi meska 10.min, vo vozni vsade vypisane rezervacie ale po celu dobu ma nik nevyhodil. Cvakac listkov napomina ludi nech maju rusky spravne nasadene. Nieze by takychto ludi bolo vela ale najdu sa 2-3 cierne ovce, vratane mna.

Na ic tento vlak stal kazdych 15min ale za osnarbruckom uz to islo nonstop az do brem. Cestou sme zmazali meskanie a dosli sme este aj o 8min skor.

To mi velmi pomohlo, bo spoj domov mi siel o 5min i ked som na nho nemal kupeny listok. Moj spoj o 20min mal uz meskanie vyse hodiny.

Regionalny vlak totalne napratany, ludia stali, hlavne, ze jebli nemci mali na sedackach svoje tasky. Ziadna snaha o uvolnenie ako ludia prechadzali.

V delmenhorste chytam bus, vodic listky ani nekontroloval.

Jedlo, spanok a nocna.

Tu iracania i travickar vyjaveny, preco som nebol na dennej ked som bol v plane. Ale ako som kukal na rozpis, v plane som nebol a neni som ani na stvrtok poobede. Jebla agentura. Zbytocne dochadzam o peniaza, ocakaval som vyplatu okolo 1k - 1,1k ale takto ledvaj naskrabem 900€. Nicht stunden, nicht geld.

utorok 28.09.2021

Po spanku a obede vyrazem smer bremy, kde mame dohodnute stretko s realitackou.

bus, vlak, elektricka, bludenie a sme pred kanclom vonovia.

To ordinuju iba dnes od 14/00 - 17/00 a to je prosim jedna z najvacsich realitiek.

Klopeme, otvara nam starsia pri sebe nemka. Zapisujeme sa do knihy prichodov, sadame a tetula zacina rozpravat.

Ja si zatial obzeram kancel priestory, 4 miestnosti, ktore vobec nevyzeraju na top obrovsku realitnu spolocnost.

Rozumel som zo vsetkeho uplne minimum. Tolko k mojej sa zlepsujucej nemcine.

Vyplnili sme papiere, kde sa napisali nase prijmy, potom neaky pokec a nakoniec mame cakat na prvotne schvalenie, ak to prejde, tak nam poslu zmluvy, kde dolozime kopie pracovnych zmluv, kopie dokladov a schufa

Schufa je doklad o tom, ze clovek nikdy nic nedlhoval, splatky platil nacas. To ja nemam, julia to ma.

Nuz a ak potom prejde i toto, konecne dostaneme normalnu zmluvu a kluce od ubytka. Predchadzajuci majitel tam chce nechat kuchynu za ktrou si pyta 300€, no lenze jemu kontrakt konci 01.10 a my sa chceme nastahovat az 15.10. Teda ak ten bytik dostaneme.

Julia este googlili tuto spolocnost a treba si davat pozor na zmluvu. Jeden chlapik sa s nimi dohodol na ukonceny zmluvy k 15 ale nakonec mu strhli ubytko za cely mesiac. Tak hadam v nasom pripade ak by sme nastupili toho 15-teho, nam nezarataju cely mesiac.

Pri nasom odchode sem prisla jedna zenska s dietatom, tetula ju vypoklonkovala, ze nema termin. Ten si musi dohodnut cez call centrum ci emailom, samozrejme tam sa je nemozne dovolat a na email tiez neodpovedaju. Vid nasa skusenost z minuleho tyzda, ked nam emailom ponukli stretnutie na stvrtok ale nam to nevyhovovalo, tak sme im napisali, no ziadna odpoved uz potom neprisla.

Tato spolocnost ako i ine velke funguje cez tieto velke call centra. Vsetko treba dohadovat tam, na mieste je zamestnanec spolocnosti len statista, ktory fak sluzi k hovno ked ma clovek problem alebo nieco chce. Proste ten zamestannec sa bez call centra nepohne, bo ono riadi vsetko.

V robote som na dennej zistoval ako je to s mojou dennou sichtou vo stvrtok, bo z agentury mam napisane, ze robim ale v robote mam napisane, ze nerobim. Nuz sefka mi ukazala v mobile harmonogram od pracovnej agentury a tam naozaj nefigurujem. Fakt skurvenci v tej agenture, clovek sa na niecom dohodne s jednym clovek a druhy to zmeni, bez toho aby dali cloveku vediet. Najvyssi cas zmenit agenturu ci zamestatnie, mozno tam to bude fungovat inak. Ohladne noveho jobu sa mi stale neozivaju. Pockam do stvrtka, nech tam julia zavola.

Zajtra sa uz chystam poposielat ziadosti o zamestnanie aj do normalnych firiem. teda julia sa chysta.

Na nocnej iracania vyzerali ako keby si volaco slahli.

Z jedneho balika vytekala farba, tak reku co s tym, nevsimaj si to, to bola odpoved. Nakonec som to odnisoal bossovy nech sa stara.

streda 29.09.2021

potiahol som az 12/45, tak novy rekord, inak nic. Vonku zamracene a prsi.

stvrtok 30.09.2021

konecne zas slnko vonku, to treba vyuzit a odchadzam odlovit kesku, ta ma tvar hovna, pekne pobavenie teda. Odtial pochodujem do blizkeho automatu na mlieko z farmy. Vkladam dnu sklennu flasu a za 1€ dostavam liter mlieka. Chuti dobre.

Julia bola dnes podpisat pracovnu zmluvu, od zajtra zacina zarezavat. Teoreticky by mala robit do februara, zmluva sa jej bude obnovovat kazdy mesiac. Pracuje tiez cez agenturu.

piatok 01.10.2021

Cca 4,5hod spanku a smer delmenhorst hbf, kam ma vezie juliin tato.

Po jazde smrti, pochodujem na nastupiste, vlak prichadza nacas, v bremach na dalsi pripoj cakacka asi 40min.

V ice (intercityexpres co stoji len na par zastavkach) je skoro vsade rezervacia, tak si na jednu sadam, no po par minutach som odtial vyhodeny, tak dopadam aj na dalsej kde som sa ohrial az 2sekundy.

Nakonec si sadam v dalsom vagone vedla jednej zenskej, na sedacke nesvieti rezervacia tak hups ho do kolina, kde mam stretko s mami, mimi a detmi.

Zenska si po kazdej stanici odskocuje, az neskor zistene, ze bola vzdy cekovat volne miesta, nakoniec si odsadla do ineho vagona. Nuz zvlastny su tito nemci. Nepoviem keby sme neako natlaceny ale sedadla pohodlne a kopa miesta na nohy.

Sprievodca mi bahncard nekontroluje (zlava 25perc na cestu). Mam kupeny hned spiatocny listok na pondelok, cena 44€ s bahncard (25perc zlava) + som pouzil kupon na zlavu 10€ z tofife, takze spiatocka do kolina z delmenhorstu ma vysla 34€.

Tesne pred mojou zastavkou messe, vlak spomaluje a nabera 15min meskanie.

V messe dost chaos, ked som nikde nevidel oznacenie ako sa dostat na nastupiste 10. Tak som siel s davom ludi, len oni isli von zo stanice. Nuz nazad a tu uplne dementne znacenie, nastupiste 12,11,9,8. Peron cislo desat tam proste chybal.

Ten sa nachadza az na konci stanici a este aj na poschodi. Tu sbahn riadne narvany a samozrejme mesakujuci 10min. Tak len tolko k ospevovanej nemeckej presnosti. Toto uz davno neplati, vlaky tu meskaju ako na beziacom pase.

Dementni ludia v sbahn (normalny vlak) natlaceny pri dverach, pri tom v ulicke kopa miesta a i dost na sedenie ale to by si museli k niekomu sadnut a to sa tu tusim nenosi.

Z hbf kolin smerujem do ubytka ao koln neumarkt.

Prichadzam 14/45, check in je o 15/00. Na recepcii len jeden nestihajuci chalan, ostatny recepcny vonku vyfajcovali.

Prichadzam na radu, davam chalanovy 500€, platim 165€. No neprijima ju, mensia hotovost ci karta. Tak karta, no tam nemam este prachy, zacinam preposielat. Nakoniec mi povie, ze check in je az o 15/00, je 14/50. Mam dojst neskorsie. Kontrola ockovania samozrejme nechybala a bol som napomenuty nech si dam rusku spravne na nos.

Po 10.min a preposlani penez na revolut a pre istotu stiahnuti si sledovacej appky luca idem nazad na check in. Vsetko v pohode len moja izba neni nachystana a nevie ani priblizne kedy bude. No nic, dostavam aspon kartu od izby a idem kuknut moju navstevu co tu byva. Po zvitani sa ide do mesta

Na vecer idem este vyzdvihnut juliu na stanicu, prisla tiez s meskanim pol hodiny, bo volaky kokot nahlasil, ze na kolajoch su deti, tak to policajti isli preverovat.

Toto je dost caste, nudiaci dochodci sleduju kolaje a ked vidia niekoho prechadzat uzaj volaju policiu. Jebnute nemecko.

Este super sprava, mame apartman, takze 16.10 sa stahujeme do brem, cca 55m2 za 740€ (komplet s elektrikou, netom, vodou)

sobota 02.10.2021

prieskum mesta ale zas s malymi detmi sa toho moc neda, tak zastavka v obrom hrackarstve a nasledne okolo katedrali k zel. mostu pri stanici, ktory je obvesany zamkami lasky. Nenormalne kvanta su tu. Mesto ich chcelo aj odstaranit ale ludia zacali protestovat, tak tu zostali.

Na jedlo zapadame opodial v starom meste ale ako nic moc to stare mesto.

Pobavila koncertna sala co je postavena v podzemi. Soudruzi z ndr udelali nekde chybu a ked je koncert nesmie sa chodit po streche, co je prakticky chodnik. Tak tam cul stali chlapici v reflexnych vestach a usmernovali dav.

Celkovo kolin pre mna neni moc sympaticky, ziadne pekne budovy ci neaky plac na relax (len centrum inde sme neboli).

V uliciach kopa ludi, normalne zapchy, poulicny muzikanti, zebraci a bezdomovci co maju svoje kartovnove domceky spravene v zakutiach.

Nechybaju tu same duhove vlajky ci uz na ubytkach, domoch alebo restikach.

Povodne som chcel navstivit oktoberfest stanok ale kedze su welcome hlavne duhovy, tak som tam nesiel, ked som neni vitany a su tu uprednostnovane ine skupiny.

Na obchodnej ulici nas prekvapil vianocny obchod, 3 poschodia nabite vianocnymi vyzdobami. Ludom ozaj drbe

Na veceru smer pizzeria ale ostavame na terase, tam netreba testy. Ono i tak bolo dnu vsetko plne.

nedela 03.10.2021

Po vcerajsom peknom pocasi, dnes vetrisko a obcas dazd.

Kupeny celodenny listok do 5 osob, to sa oplati, stoji cca 13€, pricom jedna jazda tu stoji 3€, a smer interaktivne detske muzeum odysseum na druhej strane rieky ryn.

Okolie same pekne nove bytovky, nakupne stredisko.

Za riekou ryn byvaju zvacsa imigranti, no toto tu vyzera velmi luxusne.

Prichadzame dnu, tu chaos, nenormalna rada, jeden trtko co kontroloval testy, vakcinacie.

Mami s miriam so starymi testami v mobile nepresli, tak miriam vybehla von akoze do auta, tam vypisala prazdne orazene testy a uz sa slo dnu. Julia si vcera na izbe zmenila v mobile len datum testu. Tolko k tymto debilnym opatreniam, ktore clovek odrbe jak chce. V nemecku sa da testovat do 11.10 zadarmo, potom uz za prachy

Samozrejme, ze pako nas uz nekontroloval.

No a o co tu ide v tejto budove? Vytiahnut peniaze od rodicov, fakt tu neni nic preco by sem rodicia s malymi detmi mali chodit.

Jedna miestnost je plna 3d obrazov, kde je aj napoveda ako sa treba postavit aby to super vyzeralo, dalsia miestnost s legom, kde si deti mozu nieco postavit

V tejto boli vystavene aj perfektne obrie lego zvierata.

Dalsie miestnost sluzi na hranie spolocenskych hier, pokracujeme s niecim zaujimavejsim, korculiarska draha (to sa mi pozdavalo najviac ale male deti nevedia korculovat) a posledna, teda prva hned po vstupe je dino park. Tu deti vyfasuju naramok a robia rozne ulohy, lezenie po lane, stene, hladanie indicii k hadanke.

Zbytocne stratene peniaze teda, bo ozaj nic extra to tu nebolo. Po mcdonalde nazad na ubytko.

Tam sme s juliou spravili uz rano check out, ta ide dnes domov, bo zajtra pracuje.

Ja budem spat na cierno na nasich izbe.

Odprevadenie julii na vlak a veceru vybavujeme u vietnamcov.

Davame zhodne pho polievky, beef bola lepsia ako kuracia.

Vietnamska restika na urovni, comu odpovedala aj cena 65€ za 3 pho polieky, neake to jedlo s ryzou, velke pivo a caj.

Co som vypozoroval tak nemci su neni moc privetivy k inostrancom, zato inostranicky vlastnici restik, obchodov su klasicky priatelsky. Nemec sa tvari jak keby ani nechcel aby si tam u nho bol.

foto

Advertisement



Tot: 0.354s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.1605s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb