Nemecko - 2.tyzden


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
September 12th 2021
Published: September 12th 2021
Edit Blog Post

Pondelok 06.09.2021

Este vcera som si chcel stiahnut filmik cez torrent ale nenasiel som ho tam, no bol na ulozto. Lenze tuto stranku mi zablokovala nemecka vlada, bo piratstvo sa tu tresta. To mi potvrdili ludia z fb skupiny seredani, kde jednemu dosol ucet na 3k€. Juliin brat zase dostal obalku na sumu 1k€ za stahovanie nelegalnych pesniciek. Nakoniec to uhral na 400€

Tento tyzden budem robit na komplet, dennu aj nocnu.

Poobede sme sli do velkeho nakupneho centra ale tu sme navstivili len dm. V nakupnom centre viala nemecka, europska a duhova velka vlajka. Naozaj nechapem naco na seba furt bukvicaci upozornuju ale to je teraz in

Utorok 07.09.2021

Budicek uz okolo 7/30, tak len neakych 3 hod spanku. Ideme na urad vybavit moj pobyt.

Na informaciach opat nemecka muzatka, dala nam poradove cislo a cakali sme vo vestibule, kde miesto na cakanie asi pre 6 ludi ostatny museli cakat pred budovou, bo strasny covid.

To, ze som bol objednany na 8/30 nic neznamenalo, na radu som prisiel az po ranajkach pracovnicky nieco okolo 8/45. Odovzdavame ziadost + podpisane lajstro juliinich rodicov, ze suhlasia s mojim pobytom u nich. Tetula niekam vola a vravi, mam tu neakeho slovinca. Po chvili tuka udaje do pc a dava mi to podpisat. No ako narodnost tam mam ceskoslovensko. Slovensko v systeme ani po 30 rokoch existencie stale nemaju. Tomu sa hovori vyspela krajina.

Danove a socialne cislo by mi malo prist do tyzdna.

Z uradu smerom ku gynekologovy, kde opat cas objednania neriesili a julia tam dokopy skysla 2 hod, z toho 1,5 bola cakacka. 30min cakala na to kym pride dnu a potom hodinu po vysetreni.

Ja som zatial vonku behol na postu poslat pohladnice, kde som zabudol podpisat juliu. Na poste vonku maju aj automat na znamky ale ten som neskusal, kupil som ich v knihkupectve. Automat nevydava, tak treba mat presne ale berie aj 1c.

Skusal som volat aj vszp ale zo zahranicia ma to nechcelo prepojit, tak to vybavila miriam a treba dolozit este papier z nemeckej poistky, co zatial este nemam.

Ked sme uz boli v meste, tak sme vybavili aj probe bahncard 25 na 3 mesiace za 17,9€. Povodne sme chceli spravit partners card 25 cez juliinu (na rok za cca 35€) ale julii konci uz za 3 mesiace a tym padom by koncila rovnako i mne, tak sa to neoplatilo. S touto kartou budem mat 25perc zlavu na vlaky mimo regionalnych.

Po navrate domov, ma uz v schranke papier z poistovne cakal, tak som to opat poslal na info mail, bo priamy do ga nikde nemaju vypisany a ani tel.cislo.

Na nemecky web zdravotnej poistovne upload mojej fotky a cakacka kedy mi pride zdravotny preukaz.

Medzi sichtami som nakupili vlakove listky do dortmundu a z kolina. Na prvy menovany spoj som pouzil zlavu 25perc z mojej novej bahncard v cene listku mam aj mhd v dortmunde. Na druhy spoj som pouzil zlavu 10€ co bola v tofife, vyslo to nakoniec o 3€ lacnejsie nez by som pouzil bahcard25. Nuz ale tu som sa odrbal, bo som dokupil aj mhd, lenze to tam bolo krkolomne napisane a ta mhd neplati na kolin ale na delmenhorst, co naozaj nepotrebujem, kedze domov to mam cca 20min pesi zo stanice. Mhd vysla 2,2€.

Streda 08.09.2021

Opat som moc toho nenaspal. Dnes ideme na vylet do brem. No vylet, ideme dalsiemu doktorovy na testy, ci male nema downov syndrom.

Cez db bahncard kupeny celodenny listok do brem.

V delmenhorste odchytavame bus, ten nas vyhadzuje na zel.stanici, tam cakacka na regionalny vlak.

Bremy maju peknu budovu zel.stanice, spatia ju len individua pred nou. V strede cesty ozraty zebrak, no policajti ho vsak neriesili, radsej riesili zamknuty bicykel o stlp verejneho osvetlenia. Fakt zvlastne priority v tejto krajine.

Odchytavame elektricku a smer nemocnica.

Pri nastupe sa jedna starsia pani potkla, z okolo stojacich sediacich zareagovali len dvaja, ostatny mali na haku.

V sukromnej ordinacii sa musim preukazat ockovanim a musim mat respirator inak by som tam nesmel.

Presne na cas prichadza doktor, berie nas do miestnosti, zapina obrovsku tv a zacina live vysielanie. Moc som toho nerozumel ale vsetko je v poriadku.

Platime 180€, tie by mala poistovna julii preplatit, udajne ma na rok budget 300€ co sa jej preplati ak je tehotna. Platit sa nedalo kreditkou ale len nemeckou debetkou.

Ideme z vonka omrknut apartman kam zajtra ide julia. Fajn ticha cast i ked vsade kam clovek pozrel boli nalepky werder bremy, to sa vsak lahko moze zmenit ak dostaneme tento apartman.

Na zel.stanicu uz ideme pesi, je to kusok.

V robote zistene od bulhara (nemecky nevi, len trochu rusky), ze rukavice i ruska sa fasuju, tak som cez vikend zbytocne kupoval.

Stvrtok 09.09.2021

Dnes isla pozriet julia apartman do brem, ja som sa vybral do central parku, kde lovim kesku a telefonujem z domovom. Vonku pekne slnecno. V parku mamicky s detmi a volne sa pasuce husy.

Je tu i minigolf, ten by som si veru zahral.

Prisiel mi mail z vzsp, ze im chybaju podklady o nemeckej poistky, tentoraz to prislo napriamo z ga, tak obratom ich opat zasielam a o hodinu uz som znova regulerne neni poistenec na svk.

V robote fasujem rukavice, zimna edicia, tak trochu teplo v nich.

Po prichode domov julia este nikde. Neskor vravi, ze apartman je super, no sanca, ze ho dostaneme je mala. Ak tu clovek chce apartman musi dolozit doklady o poslednom 3 mesacnom zarobku, no a v nasom pripade je to nula. Jo a este neake povtrdenie, ze plati ucty nacas.

Piatok 10.09.2021

dnes sme boli omrknut dalsi obchod, netto. Bolo v akcii pivo, no ani to mi moc nechuti. Dalsi tyzden uz musim zmenit znacku a ziadny domaci beck.

V obchode pred nami dochodkyna, ktora nechapala preco plati tak vela. Ku kase musel dojst este jeden clovek aby jej to vysvetlil.

Inak tento obchod nahovno. maly, drahy a len jedna pokladna.

Kupil som sklenenu flasku 1l colu, chut sa neda porovnat s plastovym humusom. Cena 1,5€ + zaloha za flasu.

Flase sklenenne aj plastove sa tu zalohuju. No ja ich neodovzdavam, stara sa o to juliin otec.

Separaju tu len plast a papier. Do plastu hadzu aj obaly od kinder pinguin.

Na nocnej mi dali podpisovat dochadzku. Nadcasy tam boli zaratane, vratane jedneho podcasu, takze tento tyzden som odrobil 30,57hod.

Buduci tyzden stvrtok a piatok nemam dennu sichtu. Tak ma ojebali v agenture, ze budem robit furt. Nuz a to znamena, ze menej hodin a menej penez. Bulhar buduci tyzden nerobi ani jednu dennu, tak riadne nasrany. Iracania podla mna budu robit furt, ti su tu uz 7 a 6 mesiacov. Tolko by som tu isto nevydrzal na takejto robote. Neni to tazke ale clovek tu nezarobi, kedze nema hodiny.

Sobota 11.09.2021

V nemecku chodi posta aj v sobotu, dnes mi priniesli obalku so social number, to je nieco na dochodok abo co. No danove cislo mi este neprislo, to je velmi dolezite, hadam dojde buduci tyzden.

Cez den sme boli v centre delmenhorstu pobehat obchody. Vsade som mal masku pod nosom, tak som bol za rebela. Vsetci ju tu poctivo nosia spravne nasadenu, dost ludi ma aj respiratory a neaky fanatici to nosia aj vonku.

V hamburgu idu testovat 2g, doteraz je v nemecku 3g (ockovany, prekonany, testovany). 2g bude pozostavat len z ockovanych a prekonanych. Testy brat do uvahy nebudu. Takze untermenschen sa nedostane do restiky, mozno aj do obchodu (kazdy region to ma ine), na kulturu... Kokoti uvazuju, ze toto zavedu aj verejnu dopravu, to si ozaj neviem predstavit ako sa ludia budu dopravovat do prace.

Poobede sme isli k juliinej sestre na jedlo. Tam opat vsetci caj, len ja a otec pivo. Tato cajova kultura mi nesmakuje.

Na oktober som kupil jednosmerny let z dortmundu domov. Tam vyzdvihnem mami auto a poziciam si ho do jari. No ale udajne budem potrebovat neaku zelenu nalepku aby som s nim mohol jazdit do mesta, no malo by to byt gratis a bezproblemov.

Nedela 12.09.2021

Doobeda len citanie knihy.

Poobede ideme do lunaparku co tu bude tyzden. Povodne tu mal byt vacsi ale ten mesto zrusilo bo covid.

Do lunaparku plati 3g, takze julia potrebuje test. Na nho sa vcera objednala, tak reku to brnkacka, no nic take to nebolo.

Clovek na testovacie miesto musi priniest vytlacenu objednavku, v mobile to neuznavali, tak sme si pockali asi 45.min. Bo ludia chodili s vytlacenymi objednavkami plus boli pred nami mobilovy a bez objednavkovy. Odber totalny chaos, podobne ako v ciernej hore.Zlaty profici zo slovenska.

Po odbere cakacka kym pride na mail vysledok. Prisiel po 20.min.

Smer lunapark co vyrastol na obrovsekj parkovacej ploche. Tu kontrola mojho ockovacieho digitalneho preukazu, sbskarka videla ang, tak obcanku odomna nechcela, domaci sa museli preukazovat aj obcankou.

V budke zaplateny vstup 1€, listok odovzdany dalsiemu sbskarovi, ktory mal v ruke pocitadlo ludi. Dnu mohlo ist len 2000ludi. Po procedurach kedy clovek musel mat vonku na sebe medicinske rusko (ine v nemecku neakceptuju) ho davame dole a volne dychame. Samozrejme i tu fanatici s ruskami a respiratormi nesmeli chybat.

Na kolotoce sa mohlo ist len v rusku, totalne postavene vsetko v tejto krajine na hlavu.

Deti nad 6 rokov museli tiez splnat 3g, tak male deturence taktiez testovali na odberovom mieste. Inak ich vraj testuju aj v skole ale v akych intervaloch neviem.

Lunapar ok, kolotoce zhruba za rovnaku cenu, 4,5€ jazda, rozne typi obcerstvenia. Dali sme si sampiony (5€) a k tomu velke tocene pivo (5€). Zatial mi nemecke pivo nesmakuje.

Ceny ziadne astronomicke ak to porovnam so svk. Klobasy od 3,5€.

Ono ani supermarkety nemaju neake velke ceny, skor by som povedal, ze nieco je tu i lacnejsie a ostatok skoro rovnaky. Potraviny su tu kvalitnejsie za rovnaku cenu ako u nas.

foto delmenhorst

foto bremy

Advertisement



Tot: 0.331s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 31; dbt: 0.0921s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb