Nemecko - 1.tyzden (bad zwischenahn)


Advertisement
Germany's flag
Europe » Germany
September 5th 2021
Published: September 6th 2021
Edit Blog Post

Pondelok 30.08.2021

nahadzujem 55l batoh (s nim som zacinal svoju prvu azijsku cestu), do ruky beriem igelitku s notbookom a sup ho k miriam, ktora nas spolu s juliou vezie na vlak do galanty.

Listok kupeny cez appku zeleznic, ta funguje fakt len cisto na nakup listku, dobit kredit ci medzinarodny listok to nepozna.

Stanica v Galante klasicky obklopena roznymi stvoreniami. Fakt hnusnejsiu stanicu som este nikde nevidel.

Rex prichadza nacas, vo vlaku sa nosia rusky ale nie kazdy ju ma na sebe spravne.

V ba mame este polhodinu casu na ec smer praha. Cakame vonku pred stanicou na slniecku na lavicke.

Ludi takto skoro rano uplna kopa, ani tu nechybaju pochybne existencie.

Co ma prekvapilo ludia tu nosia ruska a dokonca aj dost ludi respiratory aj vonku.

Vlak prichadza z budapesti nacas. Riadne natrieskany, par ludi ma i miestenky. Sadame si do otvoreneho vagonu a smer praha hl.nadrazi.

V breclavi prechadzaju vagonom policajti ale nikoho nekontroluju. V cesku sa vnutri maju nosit respiratory ale mi mame len ruska, cvakacovy ani policajtom to nevadilo.

Z nasho miesta nas vyhadzuju 4 studenti co tu maju miestenku. Sadame si cez ulicku k babke co vezie syna na prazdniny k tatkovy. Mamka byva na slovensku. Hned ho napomina aby rozpraval po cesky v cesku, ked uz je tam.

Studenti celu cestu porovnavali ceske drahy so skvelim servisom regiojetu. Ako spravny studenti mali z domu nabalene rizky a baba vytiahla flasu piva, ktoru vsetci 4popijali celu cestu az do prahy.

V prahe mame na dalsi pripoj do berlina cas 2hod.

Prazska stanica sa mi moc nelubi, znacenie nic moc a kopa ludi. Ludia i napriek nariadeniu respiratora, tu nosia ruska ci dokonca sa nasli aj odvazlivci bez.

Ak ma niekto casu na zvys, moze sa tu pri cakani na pripoj nechat zaockovat.

Pred stanicou sherwoodsky park ako to tu miestny udajne volaju. Rozne podivne popijajuce sfetovane existencie. Ale som vytrenovany z galanty.

Na cl mi odporucili restiku Meat & Greet. Tak si tam pochodujeme a hned davame denne menu. Ceny ako u nas, som cakal, ze v prahe skrachujem. Akurat pivo bolo drahsie za 3€, inak pohodicka. Natlaceny hambacom sme sa vybrali k obecnemu domu, kde sa chystalo neake natacanie a odtahovka nakladala auta co zavadzali.

Chceli sme tu dat zakusok ale po obede sme boli riadne natlaceny.

Ideme teda pomalicky nazad na stanicu, tu kukame odchod nasho vlaku, no nikde nebol vypisany a to do odchodu zostavalo 20.min. Kukame na listok a tam stanica praha holesovice.

Tak sup ho kupa listka na metro, potesila moznost plaby kartou v automate a fiju 3 zastavky na dalsiu zel,stanicu.

Neboli sme jediny co sa nechali takto nachytat.

Vlak z budapesti prichadza nacas, sadame tentoraz do kupecka. Opat je tu dost rezervaci ale nik nas tentorkat nevyhadzuje.

Cesta ubiehala dost rychlo, ziadne kontroli neboli. V nemecku clovek moze mat len zdravotnicke rusko, ine su neni prijatelne.

V berline mame cas nieco cez hodinu, davam curry wurst so zemiakmi.

Stanica je tu velka ale nie na dlzku ale na vysku. Nastupistia su v podzemi, nadzemi

Ludia tu preferuju nosenie respiratorov a to fakt dokladne. Proste vystraseny disciplinovany multikulti nemci.

Podivnych existencii je i tu dost. No chodia tu i policajti v reflexnom obleceni, ich je aspon vidiet.

V nemecku uz zalohuju plastove flase, takze kupujem 0,5l za 0,25€ + 0,25€ za flasu.

Ideme na nastupiste. Tu sa dozvedame nemilu spravu. Nas vlak co mal ist priamo do delmenhorstu neni pripojeny k suprave co ide do kolina. Suprava sa mala rozdelit v hannoveri. Nuz vo vlaku riadna plnka, kedze chyba 6 vagonov.

Tento system delenia suprav je v nemecku bezny, clovek si teda musi dat riadny pozor kam nasadne.

Usadzame sa v prazdnom restauracnom vozni, ktory sa neskor trochu zaplni.Davam male pivo za 3,5€, je to lacnejsie ako rezervacia miesta, ta stoji 4€.

Ludia tu maju nasadene respiratory, clovek sa napije, nasadi, ide jest da dole, doje da hore. Uplne na hlavu postavene. Ja bez ruska cucam pivko skoro 2 hodiny.

Tesne pred hannoverom sprievodca hlasi, ze nas vlak bude na rovnakom nastupistu vzadu avsak po anglicky povie vpredu.

Skutocnost nakoniec bola taka, ze bol na rovnakom nastupisti ale na druhej kolaji. Deutsche bahn proste a to tito trotli idu zas strajkovat na 5dni. Nasral by som im. Strajk znamene zdvihnutie platov, co sa odrazi na zdvihnuti uz tak mega draheho cestovneho.

Listky sa tu oplatia kupovat vopred ked su lacne, cim je vlak viac vypredany, tym je drahsi. Vklude sa moze stat, ze vlak co stal pred mesiacom 30€, den pred odchodom bude stat aj 90€.

Chaos s vymenou vlaku vsak nekonci. Na druhej kolaji je vlak avsak ma napisanu inu destinaciu. Sprievodcovia uistuju ludi, ze to je ten spravny.

Totalne ko prichadzame do delmenhorst, kde nas na prazdnej stanici caka juliin otec. Nasadame do auta a hor sa do mojho noveho docasneho domova.

Mini vecera a padame do postele.

Z dolnej stredy sme vyrazili o 6/20 a do ciela sme dorazili cca okolo 23/20. Vlakom teda domov uz veru nie. Ono sa dalo zohnat aj rychlejsie spojenie ale to bolo o dost drahsie. Cesta nas vysla cca 40€.

Utorok 31.08.2021

Po ranajkach ideme pesibusom do cca 20.min centra na moj prvy pohovor do pracovnej agentury. Dalsi mam naplanovany zajtra a v pondelok + este si mam vybrat termin pohovoru v amazone co je pri bremach, len tam nerobia zvozovu dopravu ako na svk.

Vsetko okolo je maximalne ciste, pesi sa tu delia s cyklistami o siroky chodnik.

Pred pohovorom navstevujeme gynekologa, no ten dava julii termin az na november co je neakceptovatelne, tak pohladame ineho.

Rasant je meno pracovnej agentury, nasadzujeme zdravotnicke rusky, recepcna nas posiela si umyt ruky na zachod a nasledne vydenzifikovat.

Usadza nas do miestnosti kde je stol oddeleny plexisklom. Vyplnam klasicke tlacivo co by som chcel robit, popri tom odovzdavam zivotopis, ktory mi spravila julia.

Po dlhom cakani prichadza ina baba. Dost toho rozumiem ale hovorit neviem. Na to tu mam juliu.

Ponuka mi hned 4 roboty. Dve su v inej dedine, dalsia dve v rovnakom meste kde byvam. Jedna je vsak dostupna len autom, tak nakonec beriem nocnu zmenu co mam od domu 3min autom.

Nevyhoda je pracovny cas, robi sa 17/30-19/30 pauza 23/30-4/00, plat 10,4€ brutto.

Baba hovori, ze mozem nastupit hned dnes, to veru nie, sak som sa este ani nezabyval.

Zajtra sa mam zastavit na podpis zmluvy.

Z pracovnej agentury ideme na mestsky urad, kde si chcem dat spravit prechodny pobyt, bez neho mi nevydaju danove cislo a ostatne veci co budem neskor v nemecku potrebovat. Tu dlha rada ludi, co su objednany na termin. Tak to vzdavame a zavolame sem

Z mesta nazad domov a pesi kuknutie kde je robota. Pesi to je 20.min, budem chodit na bicykli.

Na mestsky urad sa nepodarilo vobec dovolat a prvy volny termin maju 23.9.2021, jebla nemecka byrokracia.

Aktivujem svoje nemecke cislo, spolocnost winsim. Za 5€ mam nekonencne hovory na nem.cisla + 2gb netu.

Neskor prichadza na navstevu julii brat aj s malym babom co sa cul narodilo, to prichadza pozriet aj juliina sestra. Tak hned plny dom ludi.

Streda 01.09.2021

Rano vyrazame na mestsky urad, vonku postava jeden clovek ale tazko povedat ci caka alebo co. Ludia su tu jebnuty pred obchodmi, poctivo dodrzuju 2m rozostup, to vyzera uplne matuco, bo clovek nevie kto stoji v rade a kto nie. Frcia tu respiratory a ludia ich dost vonku nosia i ked nemusia

Na urade neprijemna nemecka muzatka, termin je len 23.9 dovi dopo, nakonec nam dava emergency termin na 7.9. a pripomina nech si donesieme vsetky dokumenty ale ake to uz nepovie, fakt jebnutost.

V pracovnej agenture opat umyvacka ruk a dezinfecia co som ako minule neurobil.

Cakacka kym sekretarka vydenzifikuje miestnost kde sa pred nami robil pohovor, fakt to tam vsetko drhla a hor sa na skolenie a papierovacky.

Bts skolenie je len formou testu, kde nerozumim nicom ale julia to za mna vyplna.

Neskor podpisovacka roznych papierov.

Zdravotku som si uz zvolil vcera aj sme tam poslali prihlasku ale tu to robia pre istotu este raz. hkk som si vybral, je najlacnejsia podla julii.

Fasujeme topanky, vestu a na vypytanie pri odchode dostavam aj rukavice.

Este musim dolozit id cislo na dane a sozialversicherungausweiss co nemam, bo nemam este pobyt. Dufam, ze to buduci tyzden vybavim, mam cas do konca mesiaca ak nie budem spadat do danovej kategorie 6, co znamena za 60perc zarobku pojde statu. To isto nepotesi ked by som mal mat za mesiac cca 1100€ / cca 130hod.

Pri nocnych mam na hodinu +25perc, ktore sa nezdanuju.

Problem s cislom mojho svk uctu kam mi ma chodit vyplata, vraj to nepojde ale pokusia sa. Pre istotu nechavame juliine cislo uctu.

Z agentury ideme dalsiemu gynekologovy, tu uz v pohode a termin mame 7.9.

Testujem juliin bicykel a o 17/05 vyrazam do roboty.

Idem do kanclov, ktore su v kontajneroch, tu ma posielaju do haly, tu ma dalsia zena posiela hned do roboty, bez toho aby co i len ukazali co a ako sa robi, kde su zachody, prezliekarne a podobne.

Jedna zenska mi hovori co mam robit.

Zoberiem balik, pozrem na cislo a podla cisla ho ulozim do klietky s rovnakym cislom. Cisla znamenaju ine triediace haly v inych mestach. No ale na to prichadza sam, bo nikto sa tu se mnu nebavi.

Este pred zaciatkom som chcel vediet kde sa ma zapisat ako prichod a zenska len ukazala prstom, so mnou tam ist nemoze lebo pracuje a to bol ten stol cca 30m, teda zalezitos 1minuty.

Pracuje sa tu v zdravotnych maskach. Po naplneny kliety, dojde vozickar a klietku vyplni.

Iny ludia zas vykladaju dodavky, skenuju a nosia nam baliky na triedenie.

Je tu jeden bulhar, dvaja turecky nemci to su ludia odo mna, stali robotnici su tu asi 6.

Po dvoch hodinach davam dole kriklavu vestu a slapem nazad domov.

Tricko riadne prepotene po robote.

4 hod pauza a 23/10 vyrazam cez osvetlene ulice nazad do roboty.

Tu zmena o ktorej mi nik nic nepovedal.

Nerobi sa na zaciatku haly ale na konci.

Ludi je tu uz uplne vela, vsetko soferi dodavok, co si beru baliky a roznasaju.

Fasujem skener a opat, chod a rob, bez toho aby mi povedali co a ako.

Baliky nam prinasaju v klietkach. Kazdy balik treba naskenovat a podla psc (odtialto to ide do 3 miest) ulozit do dalsej klietky. Ta ked sa naplni, sa prenese k vodicom a ti si uz trieda baliky.

Obcas sem nacuva dodavka s balikmi, ta ma prednost pred vsetkym.

Disciplina oproti amazonu nula bodov. Masku mozem mat aj podnosom ci na krku, i ked raz ma upozornili. Baliky sa tu hadzu, obcas sa do neakeho kopnem. To ze sa poskodi obal nikoho netrapi. Hlavne, ze sa to doruci, nech sa stara sofer.

Niekedy sa stalo, ze sa balik aj otvoril, rychlo vsetko natlacit nazad do balika a ide sa.

Skoro kazdu hodinu sme mali mensiu fajciarsku pauzu. Fajcia tu vsetci, len ja a bulhar nie. Ten je tu mesiac ale uz pojde robit inde za normalne prachy, ono normalne by boli i tu keby boli hodiny.

Turek tu robi uz 7mesiacov a chcel by tu byt zamestnany nastalo.

Po sichte domov, kde davam sprchu.

Len som si musel predtym zapat ohrievac, bo ten na noc vypinaju.

Zaspat sa mi moc nepodarilo.

stvrtok 02.09.201

prakticky to iste akurat mi v robote jeden pracovnik ukazal kde mam parkovat bicykel. Som ho parkoval pred halou. Kazdy den rozumiem viac a viac, no hovorit este neviem.

Na dennych pracujeme v kratkom tricku, na nocnu si davam uz aj mikinu, kedze hala neni vykurovana a su otvorene brany. Po nocnej sichte davam na seba este aj bundu.

Teplaky som uz natrhol. Ak sa niekedy dostanem domov, musim si doniest viac starych triciek a monterky.

Cez den sme boli s juliou pozriet za mestom kde su polia a rozne farmicky. Ludia tu chodievaju behavat.

V jednej farme sa dali v automate kupit cerstve vajcia.

piatok 03.09.2021

V piatok som mal len nocnu. Na nej bola nova baba z agentury, zrejme nemka, moc nehovorila.

V piatok sme boli na oslave narodenin juliinej sestranici. Prakticky rovnaky ludia ako v utorok akurat pribudla teta s frajerom. Na oslave 5 mega velkych pizz. Juliina sestra byva hned vo vedlajsom dome. Pri stole sa hovorilo zvacsa nemecky ale teta s frajerom hovorili rusky. Anglicky tu nevedia.

sobota 04.09.2021

konecne relax day, kedy nerobim ani nic nevybavujeme a ani su neni ziadne navstevy.

U julii maju zauzivane, ze po kazdom jedle si davaju caj a nieco sladke. Prve dni to bolo dopohody ale fakt po kazdom jedle caj pit nemusim. Ono to sluzi aj na socializaciu ale ani to nemusim po kazdom jedle. Sak sa najim a idem odpocivat alebo volaco robit. Inak sa tu v mojej pritomnosti hovori nemecky aby sa mi tento jazyk rychlejsie vril pod kozu

nedela 05.09.2021

dnes sme si naplanovali spolu s juliou vylet do blizkeho mestecka bad zwischenahn. Povodny vylet vo dvojici sa rozrastol na rodinny vylet, ked sa k nam pridali i rodicia. Vyhoda, isli sme autom.

Dialnice su tu gratis, na niektorych usekoch su rychlostne limity, inde sa ide kolko to da.

Mestecko je prtave, jeho dominantou je jazero okolo ktoreho sme sa vybrali. Rano hmla a len 12c, neskor sa vycasilo.

Kazde parkovisko je tu spoplatnene, my sme platili 1€/hod.

Dost cyklistov a samy dochodci.

V samotnom mestecku pekne kostoliky ci dobove domceky a plno peknych vil. Po jazere premavala aj ferry ale ta sa riadila 3g, t.j. ockovany, testovany, prekonany. Diskriminacia v priamom prenose, ja som ubermensch od johnsona ale julia je untermensch, tak nic.

Asi v stvrtine cesty okolo jazera vylet prerusujeme, bo volal juliin brat, ze mame dojst na neskory obed. Nuz tak sme isli.

V mestecku sme pobudli asi 3hod. Videl som ho ale len z rychlika, bo juliini rodicia chodili strasne rychlo, sme im vobec nestacili.

Mestecko odporucam v slnecnom pocasi, fajn relax spojeny s prechadzkou popri jazere, ktoru brazdia male plachetnice.Len treba byt pripraveny na kvanta dochodcov.

U brata co byva dost daleko sme sa najedli. Zobral nas na koniec sveta, kde budu mat nove bydlenicko v prenajatom apartmane ale je tam este kopa roboty. Je to stara farma, ktora sa preraba a byty. Okolo neni absolutne nic. Fajn pre starych alebo bezdetne pary ale s detmi by som tam nesiel. Tie budu uplne izolovane od okoliteho sveta.

Hekticky tyzden je za mnou. Ani len vo sne ma nenapadlo, ze prakticky hned druhy den budem uz zamestnany.

Som zvedavy ci ma vszp odhlasila, som im poslal len odhlasku bez dokladu o poisteni v zahranici, bo to mi dojde postou nevim kedy. Priamo na pobocku sa pre to neda ist, bo covid a hlavne nemecka byrokracia.

Skusame hladat aj neaky apartam ale bez uspechu.

Julia a jej rodicia velice chcu aby sme kupili auto ale ako fakt sa mi nechce investovat vsetky prachy do 20rocneho auta (2500€), poistky (700€/rocne) a vsetkeho okolo toho (pocitam,ze sa hned pokazi a ktovie kolko bude stat oprava.)

Na svk mam kupene tri lety, jeden v sept, dalsi nov a januar.

V tejto robote by som chcel ostat max mesiac, pokym nevybavime vsetky papiere a nezlepsim sa v nemcine.

Pohovor v amazone (kam sa asi bez auta nedostanem) som zrusil, netrufam si na to este.

foto delmenhorst

foto bad zwischenahn

Advertisement



Tot: 0.255s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0388s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb